Pondělí 20.05.2024

Pondělí 20.05.2024

Pondělí 20.05.2024

reklama

Ptáček junior v Belgii bojoval, přesto skončil bez bodu

V obou závodech dalšího dílu šampionátu Formule Renault Eurocup v belgickém Spa-Francorchamps dokázal Petr Ptáček junior dojet do cíle. Body z toho ale bohužel ani v jednom případě nebyly. Mladý Čech neměl dostatečné tempo na to, aby se dostal na vysněné bodované příčky.

Hned na úvod je třeba říct, že závody zásadně ovlivnilo počasí. Vytrvalý vítr, na který jsme ve Spa zvyklí, doprovázel i déšť. Petrovi navíc nevyšla ani kvalifikace. Pro první závod si vyjel čtrnácté místo, druhý závod dokonce startoval z až sedmnácté příčky. Přesto v prvním závodě zvolil dobré nastavení a začal velmi solidně. Rychle se dostal na třinácté místo a vypadalo to, že by body nemusely být nereálné. Pak ale zasáhla příroda a kvůli přívalovému dešti piloti viděli červené vlajky, což pro Ptáčka znamenalo konec nadějí. „Postoupil jsem docela slušně dopředu. Takže pro mě bylo docela frustrující, když byl závod zastaven,“ kroutil hlavou jezdec Sauber Academy.

O výsledku druhého závodu se pak rozhodlo už při výběru pneumatik. A byl to risk pro celé startovní pole. Na mokré, ale usychající trati, se Petr rozhodl pro slicky. Jenže okruh bohužel nevyschl tak rychle, jak si Petr představoval, takže měli obrovskou výhodu ti piloti, kteří zvolili „mokré“ obutí. „Zkusili jsme to, nevyšlo to. Nejsem z toho zklamaný,“ tvrdil Ptáček, který si znovu dojel pro třinácté, tedy nebodované, místo. „Stačilo, aby na trať vyjel safety car. Pak by se pole sjelo dohromady a s mnohem lepšími pneumatikami bych měl určitě šanci. Ale to jsou závody. Mezi úspěchem a neúspěchem je velmi tenká hrana.“

Šanci na reparát bude mít Petr už příští týden na okruhu v italské Imole.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama