Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

F2 v Soči: Delétraz v poli poražených, po bodech sahal jen Piquet

Z pohledu Charouz Racing System to v rámci Velké ceny Ruska nebyl povedený víkend. Louis Delétraz jakoby přišel o veškerou formu, kterou se pyšnil minulý závodní víkend v Mugellu. Pedro Piquet měl v neděli hromadu smůly, slibně rozjetý závod mu zhatila červená vlajka po ošklivé nehodě. Šampionát FIA-F2 teď čeká dlouhá pauza, celý kolotoč se sejde až na konci listopadu v Bahrajnu.

Oba dva dny poznamenaly nehody. V sobotním hlavním závodě se odjelo jen pár metrů, když se do hromadné kolize přimotaly i oba vozy Charouz Racing System. Pro Delétraze i Piqueta tím závod v podstatě skončil. Zejména Brazilec se sice snažil prokousávat kupředu, krátce před cílem však museli oba piloti české stáje znovu do boxů a bylo i po posledních nadějích na alespoň trochu ucházející výsledek. Navíc Švýcar byl dvakrát během závodu penalizován.

Na start nedělního sprintu se Delétraz s Piquetem postavili s odhodláním napravit si pošramocenou reputaci. A znovu se lépe dařilo Brazlcovi. Švýcar jakoby byl myšlenkami jinde, snad v Le Mans, kam si odskočil v průběhu týdne a zřejmě někde cestou zapomněl i formu. Naopak Piquet se dral dopředu, když do osudu závodu v Soči opět zasáhla nehoda.

Ošklivě vypadající karambol Ghiotta a Aitkena přišel zrovna ve chvíli, kdy se Piquet dostával na bodované pozice. Ze sedmnácté příčky na startu do byl úctyhodný výkon. Bohužel pravidla hovoří jasně – v případě nehody je směrodatné pořadí kolo před incidentem. A bohužel pro Piqueta to znamenalo pouze deváté místo, zatímco oba „hříšníci“, kteří ze zdemolovaných aut naštěstí odešli po svých, připisují na svá konta body.

A možná ještě jedna zvlášnost. Radost Micka Schumachera ze včerejšího vítězství má takovou malinkatou skvrnku. Komisaři na jeho voze objevili nehomologovaný motůrek DRS, nad čímž FIA ještě přimhouřila oko. Ovšem skutečnost, že šéf stáje Prema René Rosin „dirigoval“ Němcovu výměnu pneumatik z boxové zídky (a tím se jako nedovolený dodatečný člen týmu aktivně zapojil do této operace)  ovšem čtyři týmy nespolkly tak benevolentně a podali protest. Rosin dostal pokutu 10.000 Eur a případ tím byl vyřízen. Mick tedy začíná svému jménu skutečně dělat všechnu čest. I jeho otci přezdívají kritikové kvůli podobným „nesrovnalostem“ z roku 1994 dodnes „Schummel-Schumi“ (Podvodníček-Schumi). Tato kauza v každém případě vrhá podivné stíny na Schumacherovo zázračné zrychlení během letošní sezony.

Na týmy F2 čeká dlouhá dvouměsícová přestávka. Sezonu budou uzavírat dva podniky v Bahrajnu až o poslední listopadový a první prosincový víkend.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Se závody v Rusku rozhodně nemůžeme být spokojeni. Louis se bohužel nedokázal po Le Mans rychle adaptovat na jiný typ vozu a na jeho výkonech to bylo znát. Pedro jel zejména v neděli skvěle, zřejmě by dojel na bodech. Hlavní ovšem je, že Ghiotto a Aitken z nehody vyvázli bez zranění. Během pauzy se musíme dobře připravit na Bahrajn, finále šampionátu chceme rozhodně zajet lépe, než v Soči.“

Bob Vavřík, manažer stáje, uvedl: „V pátek nám nevyšla kvalifikace, i když jsme měli rychlost. V sobotu byli naši piloti součástí hromadné havárie po startu, ani jeden za ni nemohl. Tím jsme se ještě více propadli, výchozí pozice pro nedělní sprint tak nebyla dobrá. Přesto se Pedro posouval kupředu a je škoda, že další nehoda závod ukončila. V případě restartu by určitě body atakoval, ale nestihla by se opravit svodidla tak, aby včas začala GP F1. Teď se budeme připravovat na poslední závody v Bahrajnu a na testy tamtéž. Mezitím máme testování F3 a spoustu práce na nových pilotech pro další sezónu.“

Pedro Piquet tvrdil: „Kvalifikace nebyla dobrá, což ovlivnilo postavení na startu. A v sobotu jsme měli hned na začátku smůlu, protože jsme byli nezaviněně v hromadné nehodě. Bohužel i v neděli hrála prim kolize, kvůli které byl závod přerušen. Měl jsem našlápnuto na body, ale takový je motorsport. Chci se teď odpočinou, s týmem budeme určitě ruské závody analyzovat a podíváme se také na trať v Bahrajnu tak, abychom tam předvedli co nejlepší výkony.“

Louis Delétraz vysvětlil: „Byl to pro nás opravdu velmi špatný víkend. Kvalifikace byla v pátek obtížná, nebyli jsme tak rychlí jako v Monze nebo v Mugellu. Kvůli tomu jsme bohužel v sobotu startovali uprostřed pole. Vše jsme pak ztratili v úvodu hlavního závodu, kdy jsme se dostali do kolize několika aut. V neděli byl závod přerušen a je trošku zvláštní, že vozy, které konec závodu zaviní, jsou klasifikovány na bodech. Ale taková jsou pravidla, nic to nemění na našem zlém víkendu. Do Bahrajnu je nějaký čas, budu odpočívat a pracovat s týmem.“

Foto: Dutch Photo Agency
Text: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama