Čtvrtek 28.03.2024

Čtvrtek 28.03.2024

Čtvrtek 28.03.2024

reklama

Závod F2 v Soči: Charouz Racing System bez bodu kvůli hromadné nehodě

Mick Schumacher, syn velkého Michaela, se koncem sezony 2020 nachází ve fantastické formě. Před velkým rivalem na titul šampióna (Callum Ilott dojel jen třetí) vyhrál závod formule 2 v Soči a rozmnožil svůj bodový náskok. Pro Charouz Racing System nemohl závod začít hůře: Jak Piquet, tak i Delétraz museli po hromadné havárii prvního kola s demolovanými vozy do boxů a body pak byly hodně daleko.

„Jestli budu i po druhé zatáčce první, tak mám nejlepší šance vyhrát,“ vyzvedl důležitost dobrého startu poleman Yuki Tsunoda. Komentář týmového kolegy od Carlinu, Jehana Daruvaly startujícího z druhé pozice, mu musel dodat na klidu: „Na začátku závodu nebudu dělat žádné hlouposti.“ Když zhasla startovní světla, tak se Japoncova představa o úspěšné sobotě nejdříve splnila a dokázal za sebou udržet rychlého Schumachera. Ind hlouposti nedělal za cenu toho, že před sebe musel pustit právě Němce Schumachera ve voze Prema. Za nimi se seřadili Ilott (UNI-Virtuosi), Aitken (Campos) a Ghiotto (Hitech).

Dlouho se ale nezávodilo. Na konci první dlouhé rovinky se střetli Vips, Lundgaard, Drugovich – a hned oba vozy Charouz Racing System. Jak Louis Delétraz, tak i Pedro Piquet museli fasovat nové přídě a na trať se vrátili až na chvostu pole. Jejich záměr vybojovat v Soči body tím hned obdržel zásadní ránu. Nehoda zbrzdila i dalšího z favoritů Shwartzmana.

Talentovaný junior Hondy a Red Bullu Tsunoda po krátké neutralizaci předvedl výborný re-start, Schumacher ovšem zůstal v jeho těsném závěsu. Již v 9. z 28 kol závodu měnila špička pneumatiky a Ilott se díky lepšímu výkonu mechaniků UNI-Virtuosi dokázal posunout před Daruvalu na třetí pozici. Po třetině závodu tedy na nominálně prvních třech místech jezdili borci, kteří mají pro sezonu 2021 nejlepší vyhlídky na kokpit F1: Tsunoda (pojede za Red Bull neo Alpha Tauri?) měl téměř dvě sekundy náskok na Schumachera (ten je najisto u Alfy Romeo) a s větším odstupem následoval Ilott (od ledna vedle „Schumiho“ ve druhé Alfě?). Smolařem této fáze byl znovu Shwartzman, kterého nepovedená zastávka v boxech připravila o solidní pozice. Pedro Piquet se dokázal prokousat kupředu na 14. místo, zatímco Delétrazovi jehož formě „výlet do Le Mans“ minulého víkendu vysloveně neprospěl. Švýcar nedokázal po zpackané kvalifikaci ani v závodě najít konkurenceschopný rytmus a byl poslední.

Deset kol před cílem zbrzdil Markelov lídra Tsunodu natolik, že Japonec svůj náskok na Schumachera a Ilotta ztratil. A nejen to. O kolo později ho Němec s Britem odsunuli na třetí místo. Právě v této fázi závodu se Piquet s Delétrazem posunuli před Brazilce Samaiu a patřily jim pozice 13. a 16. Krátce před cílem pak oba ještě jednou zavítali do boxů pro čerstvé obutí a Delétraz, jedoucí na posledním místě, „na udobřenou“ alespoň zajel nejrychlejší kolo závodu.  Na špičce ovšem plný počet bodů patřil jednoznačně Schumacherovi. K dobru mu přišlo i závěrečné zaváhání Ilotta. Brit ztratil v předposledním kole druhé místo vůči Tsunodovi a třetí pozici uhájil před Ghiottem jen o metřík.

Mickova letošní forma podivně připomíná jeho misrovský ročník 2018 ve formuli 3, kdy také začal „zdrženlivě“, aby ve druhé polovině sezony jasně dominoval. Letos byl zpočátku také pomalejší, než jeho kolega Shwartzman, který dnes jako 11. nezískal ani bodík. „Ano, měli jsme závody, kdy jsme pokulhávali za konkurencí, tým mi ale dokázal postavit vůz, se kterým mohu definitivně vyhrát šampionát,“ shrnul Schumacher. Za normálních okolností ho ohledně tohoto přesevzetí může pozlobit již jen Ilott – naděje Shwartzmana a Lundgaarda po „ruské nule“ rapidně klesly.

Němcův další krok směrem titulu uvidíme v neděli od 9:55h ve sprintu, do kterého z pole-position vyrazí Číňan Zhou.

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama