Neděle 26.06.2022

Neděle 26.06.2022

Neděle 26.06.2022

reklama

Dostaveníčko osobností motorsportu na Salzburgringu

Nejen fandové, ale i aktivní účastníci automobilového sportu si museli na „živou akci“ dlouho počkat. Proto byl paddock Salzburgringu takovými po vůni benzínu vyhladovělými lidmi minulý víkend dobře obsazen. Sezonu tam zahajoval Motorsportfestival 2020 a podívat se přijelo (buď v aktivní nebo pasivní roli) mnoho známých osobností. Za to zůstala špinavá politika mimo areálu: Nikdo nepřišel na ztřeštěný nápad, že by si před startem klekl a rouškou se hyzdil jen ředitel trati…

Cestu na Salzburgring našel geniální mistr volantu Walter Röhrl a i když přijel sice „jen na skok“, bylo jeho shledání se Schnitzer-BMW 2002 turbo, se kterým roku 1977 zářil při závodě DRM na Norisringu, velkým okamžikem. Nechyběl samozřejmě ani šéf špičkové stáje Schnitzer z nedalekého Freilassingu, Herbert Schnitzer. Právě v jeho stanu slavil shledání se svým bývalým vozem BMW 635 CS i hvězdný Ital Roberto Ravaglia. Svého času se v mistrovství Evropy cestovních vozů střídal v tomto kokpitu s Gerhardem Bergerem.

Legendární jezdec DTM a sportovních vozů Harald Grohs startoval na Salzburgringu s vozem, který pro něj před 35 lety v DTM nasazoval tým Valier a i Jeho Veličenstvo Prinz Leopold von Bayern rád usedl do kokpitu vozu, ve kterém byl v DTM před 30 lety aktivní.  Několikanásobný vítěz 24h v Le Mans Marco Werner zakotvil na 100procent v historické scéně. Na Salzburgringu krotil senzační Tojeiro-Ford a „při Oldtimer GP na Nürburgringu pojedu jak s Andrettiho Lotusem 77, tak i s Kauhsenovým Porche 917.“ Mücke Motorsport přivezl do Salzkammergutu svůj neuvěřitelný Zakspeed-Ford Capri turbo, na kterém v DRM jezdil Klaus Ludwig. Hlavního mechanika při tom nedával nikdo jiný, než tovární jezdec Astonu Martin, Stefan Mücke. V závodě Tourenwagen-Classic se právě jmenovaným postavili i někdejší hvězdy DTM, Marc Hessel, Otto Rensing a Altfrid Heger.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama