Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Delétraz i Piquet se v neděli zlepšili, na body to ale ve Velké ceně Štýrska F2 nestačilo

Velká cena Štýrska coby druhý podnik letošní sezóny FIA F2 je minulostí. Zatímco o uplynulém víkendu se v Rakousku české stáji Charouz Racing System celkem dařilo, tentokrát z toho není pódium ani body. Přesto, že se oba piloti Louis Delétraz i Pedro Piquet v nedělním sprintu oproti sobotnímu hlavnímu závodu výrazně zlepšili.

Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky a nejsou dva stejné závodní víkendy na totožném okruhu. Zatímco minulý víkend bral Delétraz na Red Bull Ringu sedmé místo a ve sprintu skončil druhý, tentokrát z toho byla až devatenáctá, resp. dvanáctá příčka. Zlepšení o sedm míst by v každém jiném případě znamenalo téměř jistě bodový zisk, tentokrát byla osmá příčka ještě tuze daleko. Švýcarův týmový kolega Pedro Piquet se z osmnácté pozice dostal na čtrnáctou, ale i to bylo příliš málo. 

V neděli však oba jezdci konečně předvedli rychlost a tempo. Oboje jim v sobotu zoufale chybělo, což bylo ve výsledkové listině dobře vidět. Pravdou je, že počasí opravdu nepřálo, téměř nulová viditelnost nebyla ničím, v čem by chtěl člověk vyrazit na trať. Ovšem podmínky byly pro všechny stejné. A zatímco Brazilec je v šampionátu nováčkem, Delétraz je naopak ostříleným mazákem, od kterého se čekaly nejen body, ale i pravidelné stupně vítězů. 

Šanci na reparát budou mít oba jezdci už za týden na Hungaroringu. V Maďarsku je třeba zlepšit úplně vše, aby z toho zase byly pozice, které jak piloti, tak i tým očekávají. Kvalifikace startuje tradičně v pátek, v sobotu se pojede hlavní závod a v neděli sprint. 

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Neděle měla z našeho pohledu opět šťávu, oba piloti dokázali, že umí závodit a jsou rychlí. V sobotu bohužel sehrála roli celá řada faktorů, od počasí až po technické problémy. Ve sportu se takové věci dějí, jednou jste dole, podruhé nahoře. My jsme dnes dole, minulý víkend jsme však slavili stupně vítězů. A na to chceme v Budapešti navázat, nic jiného nám nezbývá.”

Bob Vavřík, manažer týmu, uvedl: „Když se nepovede kvalifikace, odrazí se v tom celý víkend. A přesně to se nám stalo. V sobotu jsme se nedokázali dostat více dopředu, v neděli jsem tak do sprintu startovali opět ze zadních pozic. Auta jsme přenastavili tak, aby pětadvacet kol šlapala, což se povedlo. Oba jezdci byli jedni z nejrychlejších ve startovním poli. S tím tedy mohu být spokojený. Pokud jde o Hungaroring, je to okruh plný zatáček, tedy úplně jiný, než Red Bull Ring. Ale za roky, co tam jezdíme, máme hodně zkušeností i dat. Takže věřím v dobré výsledky.

Louis Delétraz vysvětlil: „Zatímco minulý víkend byl skvělý, tentokrát to bylo hodně těžké. Nenaladili jsme se na správnou vlnu, pneumatiky nám nefungovaly správně. Nepovedla se kvalifikace, což znamenalo velkou ztrátu pro sobotní závod. Pak jsme zapracovali a do neděle udělali hodně změn, což se projevilo pozitivně. V Budapešti musíme dobře pracovat s pneumatikami, okruh je náročný. A pokračovat ve vylepšeních, který jsme udělali na nedělní sprint.“

Pedro Piquet tvrdil: „V sobotu jsme zariskovali s brzkou zastávkou v boxech, což nevyšlo. Na konci závodu už jsme měli pneumatiky velmi sjeté. Byl to můj první závod v seriálu F2 na mokré trati, takže jsem se s tím trošku pral. Nakonec ani tempo příliš nebylo. V neděli jsme se zlepšili, vyladili auto, což mě velmi těší. Cítil jsem se době a věřím, že z toho, co jsme se naučili, budeme v budoucnu těžit. Třeba už v Maďarsku, byť půjde o úplně jiný okruh.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama