Středa 24.04.2024

Středa 24.04.2024

Středa 24.04.2024

reklama

Nepovedená kvalifikace: Jezdci Charouz Racing System neměli dobrý den

Co nejrychleji zapomenout, dobře se vyspat a zítra na trať vyrazit s čistou hlavou. To je zřejmě to nejlepší, co mohou jezdci Charouz Racing System udělat po nepovedené kvalifikaci. Ať v seriálu FIA F2, tak i ve FIA F3 zůstali piloti české stáje daleko za elitní desítkou. Netřeba však házet flintu do žita, až závody definitivně ukážou, jak se bude Velká cena Štýrska hodnotit.

Jen několik dní dělí oba úvodní podniky sezóny v Rakousku. Na Red Bull Ringu se, tentokrát v rámci Velké ceny Štýrska, rozehrály kvalifikační boje o co nejlepší výchozí pozici do sobotního závodu. Bohužel jezdcům Charouz Racing System se nedařilo. V rámci šampionátu Formule 2 byl přitom želízkem v ohni Louis Delétraz. Švýcar v zatím posledním závodě dokázal dojet druhý ve sprintu a byl evidentně dobře naladěn i na páteční kvalifikaci.

Realita ovšem vypadala poněkud jinak. Osmnácté místo rozhodně neodpovídá představám. „Louis se k nám připojil až ve čtvrtek, testoval LMP1 na Le Mans. Některým jezdcům chvíli trvá, než si zvyknout na jiné auto. Snad to bude v sobotu lepší,“ přeje si majitel české stáje Antonín Charouz. Jeho týmový kolega Pedro Piquet dojel jen o příčku před ním. Ani jeden tak nemá Velkou cenu Štýrska rozjetou dobře. Na druhou stranu až závod je tím, o kterém se mluví. Na kvalifikaci se brzy zapomene, pokud se dovezou body. Jak se bude pilotům dařit můžete sledovat i vy od 16.45 na Sport1.

Pokud jde o F3, české fanouška může těšit, že nejlepším pilotem týmu byl talentovaný Roman Staněk. Pohříchu šestnáctiletý mladíček si dojel až pro osmnáctý kvalifikační čas. „Roman doplatil na svoji nezkušenost. Nejprve mu rychlé kolo přerušila červená vlajka a potom se špatně dohodli s inženýrem, kdy zajet další kolo,“ vysvětloval Charouz. David Schumacher skončil dvaadvacátý, ale v parc ferme se mu doslova vzňalo auto a mechanici přes noc museli postavit nové, aby vůbec mohl na start. Igor Fraga dojel ještě o dvě místa za ním, ale zase měl smůlu na totožný technický problém, který ho provázel už v neděli. „Kdyby bylo všechno v pohodě, dojel by v první desítce,“ doplnil Charouz. I zde je tedy co napravovat. Jestli se to závodníkům povede můžete sledovat v sobotu od 10.20 na Sport1.

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama