Čtvrtek 28.03.2024

Čtvrtek 28.03.2024

Čtvrtek 28.03.2024

reklama

Ruší se závody F2 a F3: Co to znamená pro Charouz Racing System?

Sezóna Formule 1 začne podle nejčernějších předpokladů až začátkem června v ázerbajdžánském Baku, Velké cena Austrálie i Bahrajnu již byly kvůli koronavirové pandemii definitivně zrušeny. To samé čeká Vietnam, kde se mělo jet na začátku dubna. Zrušena je také Čína a ohroženy jsou i květnové závody v Holandsku, Španělsku i Monaku. Logicky to platí i pro doprovodné soutěže F2 a F3, kde jezdí česká stáj Charouz Racing System. Jaké jsou tedy nejčerstvější informace a co to pro tým znamená? A odjedou se závody v jiných termínech?

I když se to dnes může zdát jako černý scénář, letošní sezóna F1, F2 i F3 zřejmě opravdu začne až Velkou cenou Ázerbajdžánu 5. června. Jedním dechem je však třeba dodat, že fanoušci zřejmě o žádné závody nepřijdou. Pokud se některá z Velkých cen zruší bez náhrady, bude to zřejmě maximálně hned ta první, která se měla jet v Austrálii. Všechny další by se měly odjet v létě, pro Charouz Racing System se tedy prakticky nic nemění. „Žádné ztráty nečekáme. V Melbourne se měla jet pouze F1, sezóna F2 a F3 by začínala až v Bahrajnu,“ řekl majitel Charouz Racing System Antonín Charouz. Právě Bahrajn a všechny následující Velké ceny budou posunuty mezi závody v Rusku v září a ve Spojených Arabských Emirátech na konci listopadu. Partneři jednotlivých stájí tak o nic nepřijdou.

Podle Charouze je rozhodnutí organizátorů závody nejet v naprostém pořádku. „Jde o bezpečnost lidí i o jejich zdraví. To musí být na prvním místě, až potom je sport.“ Zároveň doplnil, že členům jeho týmu hrozilo, že zůstanou „uvězněni“ v zahraničí. Dostat se zpět do Česka by bylo složité, navíc drtivá většina členů stáje včetně jezdců jsou cizinci. Ti by se samozřejmě museli řídit jak nařízením české vlády, tak i pravidly svých zemí. Dá se také předpokládat, že by se dříve či později nemoc objevila i mezi týmy F2 a F3 a byla by uvalena karanténa tak, je se to v Melbourne stalo McLarenu.

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama