Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

reklama

Charouz Racing System představuje jezdce pro šampionáty F2 a F3

Nová sezóna formule už doslova klepe na dveře. Samozřejmě se vše netočí pouze kolem F1, součástí celého cirkusu jsou i šampionáty F2 a F3. Tyto seriály talentů, kteří touží dostat se mezi smetánku, budou i letos za účasti české stáje Charouz Racing System. Tým má za sebou dvě sezóny v F2 a historicky premiérovou v F3 a rád by navázal na velké úspěchy, mezi které patří například slavný double na okruhu v Monaku. V jaké sestavě do bojů vyrazí a co k jednotlivým jezdcům říká majitel stáje Antonín Charouz?

FIA Formula 2

Louis Delétraz
Švýcarský pilot se po roční pauze, kterou strávil v týmu F2 Carlin a vybojoval tři umístění na pódiu, vrací k Charouz Racing System. Právě syn Jeana-Denise Delétraze, který závodil i v kokpitu F1, byl u toho, když se český tým radoval z fantastického vítězství v Monaku. Už první testy v Abú Dhabí napověděly, že Louis chce na skvělé výkony navázat. Dva dny po sobě byl totiž nejrychlejším z celého startovního pole, navíc zajel vůbec nejrychlejší kolo. Český tým tak může díky němu právem myslet v podstatě v každém závodě na stupně vítězů.

Pedro Piquet
Druhým pilotem Charouz Racing System bude syn trojnásobného mistra světa F1 Nelsona Piqueta Pedro. V loňské sezóně získával ostruhy v šampionátu F3, kde byl čtyřikrát na pódiu a zaznamenal dvě vítězství. Tím si jasně řekl o vstupenku o třídu výše. Bez zajímavosti jistě není ani fakt, že než přišel do Evropy, v Brazílii dokázal dvakrát vyhrát šampionát Fórmula 3 Brasil.

FIA Formula 3

David Schumacher 
Majitelem nejslavnějšího příjmení v týmu je bezesporu syn vítěze šesti Velkých cen F1 Ralfa Schumachera David. Osmnáctiletý talent loni skončil čtvrtý v šampionátu Formula Regional European Championship, když dokázal čtyři závody vyhrát. Německý pilot už s Charouz Racing System testoval na konci uplynulé sezóny a k týmu se definitivně připojil po Velké ceně Macca, kde ukázal solidní rychlost. 

Igor Fraga
Brazilec je jezdcem nastupující generace, který se „řemeslu“ neučil na motokárách, ale na konzolích. Jedenadvactiletý jezdec se účastnil mistrovství eSports Formule 1 v roce 2017. A když vyhrál FIA Gran Turismo Nations Cup, McLaren mu šanci v opravdových závodech na reálném okruhu. Igor se této možnosti chopil na výbornou. Loni skončil senzačně třetí v seriálu Formula Regional European Championship. A těsně před uzávěrkou tohoto čísla se mu povedlo celkově vyhrát prestižní Castrol Toyota Racing series. Cesta do F1, zdá se, nemusí být pouze snem.

Niko Kari
Během sezóny se Niko hned dvakrát podíval na stupně vítězů v seriálu F3. Do stáje by tak měl přinést zkušenosti a rozvahu. Dvaadvacetiletý finský pilot už také dokázal zvítězit v European Formula 3 Championship a GP3. V roce 2018 dokonce odjel čtyři závody Formule 2, když nahradil Ralpha Boschunga. 

Jak vidí sezónu majitel stáje Antonín Charouz?
V obou šampionátech máme velmi silnou sestavu jezdců. Ve formuli 2 se k nám vrací Louis, což znamená ohromnou zkušenost a také znalost prostředí. Pedro je naopak v seriálu nováček, ale každý den nás přesvědčuje, že dostal kokpit právem. Věříme, že oba jezdci budou pravidelně bodovat a těšíme se, že je uvidíme na stupních vítězů.

Formule 3 pro nás byla v loňském roce velkou výzvou. Sbírali jsme zkušenosti, učili jsme se a myslím, že jsme nezklamali. Letos ale chceme víc, což by mělo toto trio jezdců dokázat. David má závodění v genech, to samotné ale samozřejmě nestačí. Je skvělým závodníkem, což už mnohokrát dokázal. Igor má za sebou úžasný příběh a je na něm vidět ohromná vůle a chuť být nejlepší. Niko je zase zkušeným matadorem, který do týmu přináší klid, zároveň má ambice vítězit.

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Německá ADAC-F4: Také v Zandvoortu udával tempo Antonelli

Účastníci německé ADAC-F4 se asi zhrozili, když jim svitlo, že se italský tým Prema bude pravidelně účastnit i jejich šampionátu. Podnik v nizozemském Zandvoortu se stal přehlídkou červeno-bílých vozů. „Muž F4 roku“ Andrea Kimi Antonelli kraluje nejen italskému šampionátu, brutálně udával

Kde je Baku…? Opravdová F1 přeci startovala ve Spielbergu!

Nic proti „napínavému“ procesí obou Red Bullů hybrido-bakelitové Grand Prix v Azerbajdžánu (čti „kolébce automobilismu“) – kdo ovšem chtěl minulý víkend vidět a slyšet „opravdové“ monoposty F1, ten vážil cestu k Austrian Historic ve Spielbergu. Jelo se tam o body šampionátu FIA

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

reklama