Neděle 13.10.2024

Neděle 13.10.2024

Neděle 13.10.2024

reklama

Charouz Racing System představuje jezdce pro šampionáty F2 a F3

Nová sezóna formule už doslova klepe na dveře. Samozřejmě se vše netočí pouze kolem F1, součástí celého cirkusu jsou i šampionáty F2 a F3. Tyto seriály talentů, kteří touží dostat se mezi smetánku, budou i letos za účasti české stáje Charouz Racing System. Tým má za sebou dvě sezóny v F2 a historicky premiérovou v F3 a rád by navázal na velké úspěchy, mezi které patří například slavný double na okruhu v Monaku. V jaké sestavě do bojů vyrazí a co k jednotlivým jezdcům říká majitel stáje Antonín Charouz?

FIA Formula 2

Louis Delétraz
Švýcarský pilot se po roční pauze, kterou strávil v týmu F2 Carlin a vybojoval tři umístění na pódiu, vrací k Charouz Racing System. Právě syn Jeana-Denise Delétraze, který závodil i v kokpitu F1, byl u toho, když se český tým radoval z fantastického vítězství v Monaku. Už první testy v Abú Dhabí napověděly, že Louis chce na skvělé výkony navázat. Dva dny po sobě byl totiž nejrychlejším z celého startovního pole, navíc zajel vůbec nejrychlejší kolo. Český tým tak může díky němu právem myslet v podstatě v každém závodě na stupně vítězů.

Pedro Piquet
Druhým pilotem Charouz Racing System bude syn trojnásobného mistra světa F1 Nelsona Piqueta Pedro. V loňské sezóně získával ostruhy v šampionátu F3, kde byl čtyřikrát na pódiu a zaznamenal dvě vítězství. Tím si jasně řekl o vstupenku o třídu výše. Bez zajímavosti jistě není ani fakt, že než přišel do Evropy, v Brazílii dokázal dvakrát vyhrát šampionát Fórmula 3 Brasil.

FIA Formula 3

David Schumacher 
Majitelem nejslavnějšího příjmení v týmu je bezesporu syn vítěze šesti Velkých cen F1 Ralfa Schumachera David. Osmnáctiletý talent loni skončil čtvrtý v šampionátu Formula Regional European Championship, když dokázal čtyři závody vyhrát. Německý pilot už s Charouz Racing System testoval na konci uplynulé sezóny a k týmu se definitivně připojil po Velké ceně Macca, kde ukázal solidní rychlost. 

Igor Fraga
Brazilec je jezdcem nastupující generace, který se „řemeslu“ neučil na motokárách, ale na konzolích. Jedenadvactiletý jezdec se účastnil mistrovství eSports Formule 1 v roce 2017. A když vyhrál FIA Gran Turismo Nations Cup, McLaren mu šanci v opravdových závodech na reálném okruhu. Igor se této možnosti chopil na výbornou. Loni skončil senzačně třetí v seriálu Formula Regional European Championship. A těsně před uzávěrkou tohoto čísla se mu povedlo celkově vyhrát prestižní Castrol Toyota Racing series. Cesta do F1, zdá se, nemusí být pouze snem.

Niko Kari
Během sezóny se Niko hned dvakrát podíval na stupně vítězů v seriálu F3. Do stáje by tak měl přinést zkušenosti a rozvahu. Dvaadvacetiletý finský pilot už také dokázal zvítězit v European Formula 3 Championship a GP3. V roce 2018 dokonce odjel čtyři závody Formule 2, když nahradil Ralpha Boschunga. 

Jak vidí sezónu majitel stáje Antonín Charouz?
V obou šampionátech máme velmi silnou sestavu jezdců. Ve formuli 2 se k nám vrací Louis, což znamená ohromnou zkušenost a také znalost prostředí. Pedro je naopak v seriálu nováček, ale každý den nás přesvědčuje, že dostal kokpit právem. Věříme, že oba jezdci budou pravidelně bodovat a těšíme se, že je uvidíme na stupních vítězů.

Formule 3 pro nás byla v loňském roce velkou výzvou. Sbírali jsme zkušenosti, učili jsme se a myslím, že jsme nezklamali. Letos ale chceme víc, což by mělo toto trio jezdců dokázat. David má závodění v genech, to samotné ale samozřejmě nestačí. Je skvělým závodníkem, což už mnohokrát dokázal. Igor má za sebou úžasný příběh a je na něm vidět ohromná vůle a chuť být nejlepší. Niko je zase zkušeným matadorem, který do týmu přináší klid, zároveň má ambice vítězit.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama