Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Charouz Racing System má jasno: Sezónu F3 pojedou Schumacher, Fraga a Kari

Česká stáj Charouz Racing System má jasno o složení jezdců pro rok 2020 v rámci šampionátu FIA Formula 3. V týmu budou David Schumacher, Igor Fraga a Niko Kari. Toto trio tak naváže na historicky první sezónu českého týmu v tomto seriálu, který vychovává talenty pro F1.

Už při pohledu na jména pilotů je jasné, že Charouz Racing System vstoupí do nové sezóny s velkým očekáváním. Všichni tři totiž patří mezi velké talenty. David, syn vítěze šesti Velkých cen F1 Ralfa Schumachera, skončil loni čtvrtý v šampionátu Formula Regional European Championship, když dokázal čtyřikrát vyhrát. Osmnáctiletý Němec už s Charouz Racing System testoval na konci uplynulé sezóny F3 a k týmu se definitivně připojil po Velké ceně Macca, kde ukázal solidní rychlost.

Igor Fraga je jezdcem nastupující generace, který se neučil na motokárách, ale na konzolích. Brazilec se účastnil mistrovství eSports Formule 1 v roce 2017 a vyhrál FIA Gran Turismo Nations Cup, poté po něm sáhl McLaren. Jedenadvacetiletý jezdec si díky tomu „vysloužil“ šanci na opravdových okruzích. Loni senzačně skončil třetí v rámci seriálu Formula Regional European Championship. V současné době závodí na Novém Zélandu v prestižní Castrol Toyota Series a celý minišampionát vede.

Niko do týmu přináší zkušenosti z Formule 3, když se během sezóny 2019 hned dvakrát podíval na stupně vítězů. Dvaadvacetiletý Fin už také dokázal zvítězit v European Formula 3 Championship a GP3. V roce 2018 se také zúčastnil dvou závodů FIA Formula 2.

Všichni tři piloti se v barvách svého nového týmu představí 1. března v rámci předsezónních testů na okruhu Bahrain International. Tamtéž se bude konat i první závodní víkend šampionátu (21.-22. března). Niko pojede s číslem 23, Igorovi patří 24, David bude mít číslo 25.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Jsme potěšeni, že jsme získali takto skvělou sestavu jezdců. Jsme moc rádi, že je u nás můžeme přivítat. Igor a David jsou ve Formuli 3 nováčky, ale loni ukázali rychlost v konkurenčním šampionátu. Niko je naopak velmi zkušeným pilotem a věříme, že bude atakovat přední příčky. Pro nás je to ve F3 další krok poté, co jsme v loňské premiérové sezóně položili pevné základy.“

Bob Vavřík, šéf týmu, uvedl: „Po naší první sezóně ve Formuli 3 máme velkou motivaci, abychom v roce 2020 dosáhli dalších úspěchů. Během loňských testů ve Valencii jsme spolupracovali s Igorem i Davidem, oba jsou výjimečnými profesionály, David se navíc v Macau ukázal ve velmi dobrém světle. Sledovali jsme také pokroky Nika ve F3 a víme, že přinese řadu zkušeností. Těším se na to, co všichni tři dokáží.“

David Schumacher tvrdil: „Cítím se opravdu šťastný a vděčný, že mi Charouz Racing System dává šanci naplno naskočit do F3. Koncem roku jsem si auto vyzkoušel na dvou akcích a věřím, že to byla dobrá příprava na nadcházející sezónu. Musím se samozřejmě ještě o voze dozvědět více, na což je ještě čas. Myslím, že v sezóně můžeme být mezi nejlepšími.“

Igor Fraga vysvětlil: „Bylo pro mě docela složité dostat se až tam, kde momentálně jsem. Těším se, že se připojím k týmu a pojedu šampionát F3. Těším se na začátek sezóny, i když vím, že konkurence je velká. Mistrovství je plné talentovaných jezdců a silných týmů. Následující rok bude hodně o učení. Přesto samozřejmě půjdu do každého závodu s tím, že ho chci vyhrát.“

Niko Kari řekl: „Na tento rok se opravdu těším. Je velká výzva bojovat o pódia a nakonec, proč ne o celý šampionát? S CHRS to bude zajímavá cesta, jsem si jist, že spolupráce bude perfektní. Chci se zlepšovat jako závodník, na což je tento tým skvělý, protože jsou tam pouze profesionálové. Doufám, že to je začátek dlouhodobého vztahu a sezóna bude pro všechny dokonalá.“ 

Mistrovství FIA Formule 3 se v roce 2020 bude skládat z devíti zastávek, a to tedy z osmnácti závodů. Vše začne v březnu v Bahrajnu a skončí v záři v Rusku. Stejně jako loni budou součástí závodních víkendů seriály F2 a F1. 

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama