Pondělí 20.05.2024

Pondělí 20.05.2024

Pondělí 20.05.2024

reklama

F2 v Abú Dhabí: Ilott na rozloučenou s Charouzem v první startoví řadě

Pořádat poslední závod šampionátu dva (!) měsíce po předposledním podniku ročníku je sice trochu podivná záležitost, FIA ale tak rozhodla a tak se 20 jezdců Formule 2 na přelomu listopadu a prosince 2019 ještě jednou sešlo na závodní trati, aby před futuristickou kulisou Yas Mariny letos naposledy jeli o poháry. O moc více už ani nešlo: O mistrovi je již dávno rozhodnuto a většina jezdců již ví, kde zakotví příští rok. Nejvíce se tedy asi snažili ti, kteří pro sezonu 2020 ještě jasno nemají a musí se ještě snažit „nadchnout“ potencionelní sponzory.

V kvalifikaci se to nejlépe podařilo Brazilci Sette Camarovi před Charouzovým jezdcem Callumem Ilottem.

Volný trénink

Dopoledne potvrdili svou dobrou formu především jezdci francouzského týmu DAMS a byl to Sergio Sette-Camara, kdo si opřed kolegou Nicholasem Latifim zajistil první místo na listině časů. Brazilský junior McLarenu je právě jedním z těch, kteří ještě neoznámili, co budou příští rok dělat, zatímco Kanaďan včera málo překvapivě oznámil svůj postup do kopitu Williamsu F1. Za Číňanem Zhouem (Virtuosi) zajel dobrý čtvrtý čas Charouzův pilot Callum Ilott. Brit se ovšem se stájí Sauber Junior tímto podnikem rozloučí směrem týmu Virtuosi. Druhým jezdcem českého týmu je i v Abú Dhabí Rus Matevos Isaakyan. Zajel s odstupem 2,1s na Ilotta 16. čas a zárověň se postaral o předčasné ukončení volné session: v 19. zatáčce vletěl do betonového hrazení tak vehementně, že trvalo příliš dlouho jeho vůz odstranit z dráhy.

Kvalifikace

Zatímco „skalní“ fandové motorsportu mrzli v Evropě, přišli se na kvalifikaci za umělého osvětlení v Arábii tradičně podívat jen  maršálkové. Na lidoprázdném motodromu to byl překvapivě Charouzův Ilott, kdo se po prvním pokusu o rychlé kolo usadil na špičce tabulky. Angličan byl na první sadě pneumatik rychlejší, než Deletraz, Sette-Camara, Macušita a Ghiotto.

Jack Aitken, mistr Nyck de Vries, Nicholas Latifi a Mick Schumacher použili rozdílné taktiky, než zbytek pole  a na dráhu se vydali teprve, když ostatní už měli první ostrá kola za sebou. Nikdo z nich ovšem nedokázal výborný výkon jezdce stáje Sauber Junior by Charouz překonat: Latifi zajel jen čtvrtý a de Vries pátý čas.

Na sérii druhých a rohodujících pokusů o zlepšení se kompletní pole znovu vydalo až 5 minut před koncem kvalifikace.  Výborně naladěný Ilott svůj předešlý čas sice zlepšil, současně ale udeřil i Sette-Camara a Britův výkon o jedinou setinku překonal.

Na další pokusy pak museli všichni zanevřít, protože Indonésan Sean Gelael neudržel svůj vůz v poslední zatáčce a po „hodinách“ ho odstavil na trati.

Za Sette-Camarou s Ilottem vytvoří zítra druhou startovní řadu jezdci Trevora Carlina Deletraz s Macušitou, třetí Zhou s de Vriesem a čtvrtou Latifi s Aitkenem. Mick Schumacher se postaví na slabou 10. pozici a Charouzova dvojka Izaakyan na 16. Debutant s Dánska Christian Lungaard (Trident) zajel jen 18. čas, těsně před jedinou ženou Formule 2, Tatianou Calderonovou.

Top 10 kvalifikace Formule 2 v Abú Dhabí:

1. Sergio Sette-Camara, Carlin                                             1:49,751s
2. Callum Ilott, Sauber Junior by Charouz                           1:49,840s
3. Louis Deletraz, Carlin                                                       1:49,931s
4. Nobuharu Macušita, Carlin                                               1:50,157s
5. Guanyu Zhou, UNI-Virtuosi                                            1:50,190s
6. Nyck de Vries, ART                                                         1:50,288s
7. Nicholas Latifi, DAMS                                                    1:50,303s
8. Jack Aitken, Campos                                                        1:50,520s
9. Nikita Mazepin, ART                                                       1:50,618s
10. Mick Schumacher                                                          1:50,652s
15. Matevos Izaakyan, Sauber Junior by Charouz              1:51,522s

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama