Úterý 28.06.2022

Úterý 28.06.2022

Úterý 28.06.2022

reklama

Pro znalce F1 začne sezona koncem října: Vyjde nová kniha Romana Klemma „Hrdinové Formule 1 – Jim Clark, Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell“

První „Hrdinové“ byli velkým úspěchem  a náklad je téměř prodán. Ti, kteří si příběhy Grahama Hilla, Jodyho Schecktera a Nelsona Piqueta přečetli, se jistě již dlouho těšili na jejich pokračování. Čekání na biografie dalších velikánů závodních drah nyní skončilo – od 28. října se na ně v knihkupectvích budou z regálů smát „nové“ tři hvězdy Grand Prix, tentokrát v červeném obalu.

Ve druhém dílu svazku „Hrdinové Formule 1“ přiblíží Roman Klemm čtenáři svým osvědčeným detailním a poutavým způsobem příběhy dalších tří výjimečných osobností automobilového sportu.

Tentokrát se zaměřil na tuto trojici: Geniálního Skota, který naprosto ovládl dění na závodních okruzích světa 60tých let – letos tomu je 50 let, co Jima Clarka vyrvala na vrcholu jeho kariéry ze života navždy nebvysvětlená nehoda.

Dále pionýra „brazilské vlny talentů“, která dodnes zásobuje okruhy celého světa čerstvými nadějemi – Emersona Fittipaldiho, který se po příchodu do Evropy stal neuvěřitelně rychle mistrem světa, jen aby se ponořil do projektu vlastního vozu, který ho měl téměř ožebračit. O štěstí se poté znovu pokusil v USA, kde vyhrál Indy500 a šampionát CART.

A do třetice na Angličana, odhodlaného ke všemu, člověka, jenž pro nejistou budoucnost závodníka riskoval jak zdraví, tak i veškeré finance. Nigel Mansell, pro kterého zprvu mnozí měli jen pohrdání, se prodral až na špičku. Stal se mistrem světa a později i šampionem IndyCarů. Hlavní ale bylo, že se stal idolem statisíců fandů, když dokázal, že se i „chlapec z prostých poměrů“ může vyšvihnout před všechny „snoby“.

Životopisy obsahující mnohá doposud neznámá fakta kolem těchto závodníků jsou doplněny více než pěti sty fotografií a kratšími portréty třiceti dalších osobností s velkým vlivem na vývoj daných hrdinů.

Díky tomu, že na sebe portréty těchto velikánů časově navazují, vykresluje kniha zároveň vývoj automobilového sportu a Formule 1 od poloviny padesátých let až téměř do dnešní doby.

Při sepisování biografií a sbírání faktů se autor mohl znovu spolehnout na osobní  rozhovory s pamětníky. Informace mu mimo jiné poskytli osobnosti jako Kurt Ahrens, Daniele Audetto, Derek Bell, Klaus Ludwig, Jochen Mass, Nelson Piquet, Jo Ramirez, Hans-Joachim Stuck a Peter Windsor.  

„Červení“ Hrdinové Formule 1 jistě nesmí chybět v knihovně žádného fandy automobilového sportu. Přejeme hezké napínavé čtení plné informací a při tom alespoň na čas povedenou transformaci do dob „dávno zašlých“ – do dob, kdy ještě neposlušné přemotorizované a nespolehlivé příšery na nebezpečných tratích světa krotili  opravdoví chlapi, prostě hrdinové…  

 

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama