Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

Foto Story ADAC-Formel 4 na Sachsenringu: Prasklá bublina o „motorsportu pro každého“

Když si FIA před pěti lety vymyslela svou „novou levnou“ Formuli 4, kterou „si bude moci dovolit každý talent přicházející z motokár“, vládlo velké nadšení. Jenže smůla…

V německém šampionátu ADAC se v úvodní sezoně tlačilo kolem 40 účastníků, mnohý z nich ovšem ze svého sna o „dostupném motorsportu“ rychle procitl. Jako první “to zabalily” malé rodinné týmy. Údržba přeplňovaného motoru Abarth, častými nehodami ve velkém poli způsobené účty za náhradní závěsy a křídla a nenasytná kasička dodavatele pneumatik jejich rozpočty již dávno před koncem ročníku usvědčily jako naivní fantazie. V dalších letech začalo ubývat i profesionelních týmů. Za půl milionu eur jejich “zákazníci” vyžadovali jistou záruku úspěchu – kterou jim ovšem nemohli dát…

A tak jsme dnes s Formulí 4 tam, kde před lety skončily F-BMW nebo F-ADAC: V paddocku se krčí již jen 5-6 týmů, které připravují vozy pro pár jezdců. Na Sachsenringu trénovalo přesně 17 vozů a tak si i to největší nemehlo v jednom ze tří závodů dokázalo dojet alespoň  pro bodík.

Za takových okolností se nestrannému pozorovateli zase jednou vtírá otázka: “Jakou sportovní hodnotu vůbec mají poháry a tituly dosažené proti tak omezené konkurenci?”  

A to je škoda. Už proto, že všechny tituly roku 2019 vyhrál (stejně tak jako před rokem) tým Ungar-Schumacher-Charouz. Nezletilí páni piloti Pourchaire, Leclerc a Staněk budou prostě muset roku 2020 znovu potvrdit, zda a co opravdu umějí. Čech asi znovu ve Formuli 4, Francouz s Monačanem o příčku výše…

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama