Sobota 02.11.2024

Sobota 02.11.2024

Sobota 02.11.2024

reklama

Kvalifikace F2 v Soči: Charouzův Ilott senzační třetí, de Vries na pole-position

S největší pravděpodobností nový šampion Formule 2 Nyck de Vries nepolevil ani při předposledním podniku sezony a zajistil si v Soči pole-position pro zítřejší závod. Za budoucím pilotem Williamsu-F1, Nicholasem Latifim si vybojoval krásnou třetí pozici Callum Ilott z týmu Antonína Charouze. Mladý Brit se tedy dokázal výborně vypořádat jak s katastrofou ve Spa, tak i se sportovním propadákem v Monze a má v sobotu výborné vyhlídky na špičkový výsledek.

Kanaďan Nicholas Latifi je asi jediným jezdcem Formule 2, který může kráčet paddockem s opravdu širokým úsměvem na tváři. Již ve Spa sršel dobrou náladou (až do Hubertovy nehody, samozřejmě) a bylo vidět, že se „ohledně jeho budoucnosti něco pozitivního přihodilo“. Před týdnem v Singapúru si už o tom povídali všichni: 24letý sympaťák nahradí příští rok u Williamsu nedisponovanáho Kubicu a stane se tak jediným jezdcem letošního pole F2, kterž zvládne vysněný „skok do F1“. Zpráva zatím není oficiálně potvrzena, zní ale logicky.

Latifi si svou dobrou náladu zachoval i po (z jeho pohledu) katastrofálním víkendu v Monze a potvrdil to za slunečného počasí nejrychlejším časem ve volném ranním tréninku v Soči.  Byl při tom o 0,3s rychlejší, než jeho týmový kolega  z týmu DAMS, Sergio Sette Camara a o další 0,2s, než favorit na letošní titul mistra Nyck de Vries.

Charouzova jednička Callum Ilott začal svůj boj o postup mezi top10 celkové tabulky osmým časem, na Latifiho mu při tom  ovšem chybělo 1,1s. A pilot, který ve stáji Sauber Junior Team by Charouz nahradil zraněného Juana Manuela Correu? Domácí Matteos Isaakyan se snažil co nejrychleji spřátelit s neznámým monopostem a výsledkem bylo 16. místo s odstupem

2,3s na špičku. Dokázal ale za sebou nechat Calderonovou, Satoa, Rangunathana a zkušeného krajana Markelova, který “sdílel jeho osud” a zaskakoval u Ardenu za Anthoina Huberta.

Ani tři domácí borci (Nikita Mazepin absolvoval bez výrazných úspěchů celou sezonu) ovšem nedokázali při odpolední kvalifikaci přilákat na tribuny více, než pár stovek fandů. První série kvalifikačních kol vyšla pod zataženou oblohou znovu nejlépe Latifimu. O desetinku pomalejší byl de Vries před Ghiottem, výborně naladěným Ilottem, motivovaným Mazepinem a Jackem Aitkenem, startujícím s designem přilby jeho mrtvého kamaráda Huberta.

Jezdci poté nazuly čerstvé pneumatiky aby se 10 minut před koncem session znovu vrhli na trať vedoucí bývalým olympijským areálem. A časy se skutečně lepšily: budoucí tovární jezdec Mercedesu ve Formuli E, Nyck de Vries zlepšil Latifiho čas a výborný Ilott se posunul na třetí pozici. Za nimi si vybojovali výhodné startovní pozice kolegové z týmu UNI-Virtuosi Ghiotto a Zhou před Sette Camarou, Deletrazem, Mazepinem, Kingem a Macušitou. Bývalá hvězda GP2/F2, Arťjom Markelov zklamal 16. časem, od nováčka Isaakyana se nedal lepší výsledek, než 17. místo čekat.

Do závodu vystartuje 20 monopostů Formule 2 zítra v 15:45h.

Výsledek kvalifikace F2 v Soči:
1. Nyck de Vries, ART                                     1:47,440s
2. Nicholas Latifi, DAMS                                1:47,700s
3. Callum Ilott, Sauber Junior by Charouz       1:47,737s
4. Luca Ghiotto, UNI-Virtuosi                         1:47,767s
5. Guanyu Zhou, UNI-Virtuosi                        1:47,843s
6. Sergio Sette Camara. DAMS                       1:48,031s
7. Louis Deletraz, Carlin                                   1:48,188s
8. Nikita Mazepin, ART                                    1:48,226s
9. Jordan King, MP                                           1:48,320s
10. Nobuharu Macušita, Carlin                         1:48,396s
17. Matteos Isaakyan, Sauber Junior by Charouz    1:49,497s

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama