Čtvrtek 14.11.2024

Čtvrtek 14.11.2024

Čtvrtek 14.11.2024

reklama

Víkend závodníka: Poslední hodiny tragicky zesnulého Anthoine Huberta

Do belgického Francorchampsu přijelo 20 jezdců Formule 2 po několikatýdenní přestávce „jako z dovolené“ a všichni se těšili na tento obtížný okruh. O to více, že letos meteorologové hlásili přinejmenším pro pátek a sobotu krásné počasí.

Ze sportovního hlediska se devátý z 11 podniků šampionátu FIA Formule 2 odehrával zprvu bez jakýchkoliv překvapení. Na špičce pátečního volného tréninku kraloval za poledního vedra výborný Nyck de Vries, zatímco Anthoine Hubert zajel se ztrátou 1,792s 11. čas. Francouz věděl, na čem u týmu Arden je. Lépe to v porovnání se špičkovými týmy prostě nešlo a i to, že opět jasně distancoval svou týmovou kolegni Tatianu Calderonovou nebylo nic zvláštního.

Zopakovat tento výsledek v odpolední kvalifikaci by bylo úspěchem. Nepodařilo se. Hubert se sice zlepšil časově na 2:00,005s, soupeři ovšem zrychlili také, z čehož plynulo 13. startovní místo.

V sobotu piloti F2 absolvovali populární projížďku po trati, při které z otevřenému valníku zdravili publikum. Vypadalo to, že se tentokrát zvláště dobře baví – vždyť se většinou navzájem znají již od svých motokárových let. Anthoine si stoupl mezi kolegu z dorostenecké akademie Renaultu, Jacka Aitkena a kamaráda Louise Deletraze. Cesta kolem trati rychle utekla a pak se všichni rozešli. Někteří sledovali kvalifikaci Formule 1, jiní se již soustředili na vlastní odpolední start.

Do hlavního závodu F2 nastoupila jednička Ardenu s jasným cílem: Prodrat se na bodovaná místa. Pokud možno mezi prvních osm a využít pak v nedělním sprintu obráceného startovního pořadí k dalšímu husarskému kousku, jaký se Huberovi letos už podařil ve Francii a v Monaku. Další úspěch byl elementárně důležitý, pokud chtěl, aby mu Renault pro sezonu 2020 zajistil místo v lepší stáji.

V 16:00h si Anthoine ve své garáži (F2 je ve Francorchampsu tradičně umístěna ve „starých boxech“) naposledy nasadil přilbu a odjel do boxové uličky Formule 1. Tam mechanici provedli poslední úpravy nastavení vozu a obuli mu čerstvé slicky. V 16:30h vozy znovu vyjeli na trať, aby se po dvou kolech seřadili na gridu.

Start v 16:45h proběhl bez velkých změn pozic a Anthoine se z prvního kola vrátil na 12. místě, za dvojicí Tridentu Alesim s Boschungem a těsně před jezdcem týmu MP, Kingem.

Byl to jeho poslední průjezd cílovou rovinkou, vracečkou La Source, ďolíkem Eau Rouge a nepřehlednou zatáčkou Radillon…

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama