Sobota 02.11.2024

Sobota 02.11.2024

Sobota 02.11.2024

reklama

Vzpomínka: Anthoine Hubert objektivem Romana Klemma

Smrt již nechodí po závodních okruzích tak často a pravidelně, jako před několika dekádami. Z automobilových závodů, na které se kvůli jejich krvelačnosti dříve ukazovalo prsty, se stal „čistý sport“, na který se může v neděli odpoledne kouknout celá rodinka. O to více šokuje, když se přeci jen „něco stane“. Ve druhé nejvyšší třídě sportu zavládly na 24 let mír a zdánlivá jistota. Až do minulé soboty, kdy na 22letého Anthoina Huberta čekal osud v Radillonu…

Anthoine se narodil do motorsportem nadšené rodiny 22. září 1996 v Lyonu. Táta Francois jezdil rallye a bylo tedy přirozené, že malý Anthoine vyzkouší motokáry. Uměl to. V letech 2011 a 2012, kdy před ním skončil jistý Charles Leclerc, byl třetí světového šampionátu třídy CIK do 18 let. Obrýlený člen akademie FFSA tedy postoupil do monopostů a zde ihned slavil úspěchy – stal se mistrem Francie Formule 4. Logickým dalším krokem byla Formule Renault, kde roku 2015 vyhrál šest závodů.

Čekal velký mezinárodní sport a s ním finančně nákladný postup do evropského šampionátu Formule 3 a krásné vítěztsví na Norisringu s vozem Fritse Amersfoorta. Plný sebevědomí pak Anthoine přestoupil do GP3, kde startoval za tým ART s velmi silnými týmovými kolegy Russellem, Aitkenem a Fukuzumim. Francouzská stáj tento šampionát tehdy zcela ovládla. Hubert dojel druhý v Silverstone a k tomu třikrát třetí a šampionát tak ukončil jen za svými kolegy na čtvrtém místě.

Přesto se stal členem juniorského kádru Renaultu a mohl zůstat u ART. Tuto druhou šanci naplno využil. K vítězstvím v Le Castelletu a Silverstone přidal devět umístění mezi prvními třemi, porazil nejen silné týmové kolegy Ilotta s Mazepinem, ale i zbytek pole a stal se mistrem.

Byl to především Renault, kdo financoval Anthoineho postup do Formule 2. Budget ovšem nestačil na špičkový tým a Francouz zakotvil u stagnující britské stáje Arden. V prvním závodě roku v Bahrainu převapil čtvrtým místem a později díky taktice stejnou pozicí ve Spielbergu, na boj o vítězsví v závodech jeho vůz ale nestačil. Vrcholy roku se proto staly jeho vítězství ve sprintech v Monaku a Le Castelletu, kde krásně předvedl, že umí dominovat závodu od startu až do cíle, pokud mu k tomu okolnosti dají příležitost.  

Okolnosti byly minulý víkend v Belgii proti němu. Startoval jako obvykle jen ze středu pole a tam je v úvodních kolech zvláště nebezpečno…

Zda by Anthoine Hubert kdy dostal šanci ve Formuli 1? To je spíše nepravděpodobné. Kádr talentů Renaultu je přeplněn a stáj Formule 1 vybavena dvěma mladými jezdci.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama