Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

F3 v Maďarsku: Sauber Junior Team by Charouz bez bodu

Pro nováčky Sauber Junior Team by Charouz v seriálu FIA Formula 3 to byl v Maďarsku pořádně těžký víkend. Proměnlivé počasí, technické problémy a ne úplně dokonalé hospodaření s pneumatikami znamená, že na rozdíl od předešlého podniku v Silverstone, si stáj z Hungaroringu body neodváží.

Po sobotním hlavním závodě bylo jasné, že ani jeden z trojice jezdců zřejmě na elitní desítku nedosáhne ani v nedělním sprintu. Karty byly zkrátka rozdány tak, že by se musel stát malý sportovní zázrak, aby se Fabio Scherer, Lirim Zendeli nebo Raoul Hyman dostali na bodované příčky.

A i když se občas zázraky dějí, tentokrát k němu bylo z pohledu juniorů Sauberu poměrně daleko. Nijak tomu nepomohl ani fakt, že piloti v neděli tvrdě bojovali nejen se soupeři, ale také s velkým opotřebením pneumatik. K tomu samozřejmě přispělo i horké počasí.

Scherer odstartoval z patnáctého místa a po solidní jízdě se dokázal dostat na konečnou třináctou příčku. Jedním z největších „skokanů“ se stal Zendeli, když se z devětadvacáté pozice na startovním roštu zaviněné problémy s motorem ze sobotního závodu „prokousal“ až na konec druhé desítky. Nejhůře z jezdců české stáje na tom byl nakonec Hyman, který obsadil pětadvacáté místo. Další díl šampionátu se koná na belgickém Circuit de Spa-Francorchamps od 30. srpna do 1. září.

Majitel Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „Pro všechny naše piloty to byl náročný víkend, všichni museli překonávat řadu výzev. Jsem rád, že v neděli ukázali, že závodit dokážou, ale rozhodně je třeba více pracovat, abychom odstranili drobné problémy, které nás trápí. Zejména je třeba zapracovat na kvalifikacích.“

Manažer týmu Jamie Dye uvedl: „Během víkendu jsme zkoušeli několik věcí s tím, že se posuneme kupředu. Bohužel se to nepovedlo i proto, že jsme se několikrát zasekli za pomalejšími vozy a na Hungaroringu jsou možnosti k předjíždění velmi omezené. Lirim udělal slušný pokrok směrem kupředu, dobré tempo drželi i Raoul a Fabio. Všichni ale v posledních kolech doplatili na špatné hospodaření s pneumatikami.“

Lirim Zendeli tvrdil: „Když začínáte vzadu, je strašně těžké dostávat se dopředu. Pár aut jsem předjel, dojel jsem hlavní skupinu, ale tam jsem se zasekl. Myslím, že jsem nakonec odvedl docela dobrou práci. Strategii jsem zvolil tak, abych alespoň trochu šetřil pneumatiky, ale vím, že v tomto ohledu se musím ještě hodně učit.“

Fabio Scherer vysvětlil: „Cítil jsem, že pokud jde o rychlost, byl to jeden z mých lepších závodů, ale opravdu jsme doplatili na problémy s pneumatikami. Už po dvou kolech jsem měl trable a pak se strašně těžko závodí. Alespoň, že jsem dojel do cíle a udělal pár míst. Doufejme, že do příště najdeme způsob, jak situaci zlepšit.“

Raoul Hyman řekl: „Start se mi docela povedl a udělal jsem několik pozic. Tempo jsem měl docela dobré, mohl jsem se měřit s ostatními, ale brzy jsem začal ztrácet přilnavost a musel jsem začít šetřit gumy. Postupem času se to ještě zhoršovalo a nakonec jsem o levou pneumatiku přišel úplně. Mohl jsem pak dělat jen velmi málo.“

Foto: Sauber Junior Team by Charouz

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama