Čtvrtek 01.06.2023

Čtvrtek 01.06.2023

Čtvrtek 01.06.2023

reklama

Skvělé vzpomínky na Maďarsko: Bude z toho i letos pódium pro Charouzův tým?

Další zastávkou v kalendáři šampionátu FIA Formula 2 bude už tento víkend maďarská metropole Budapešť. Chybět u toho samozřejmě nebudou ani piloti Sauber Junior Team by Charouz Brit Callum Ilott a Američan Juan Manuel Correa.

Společnost Sauber Motorsport, která ve F1 jezdí jako Alfa Romeo Racing a stáj Charouz Racing System před touto sezónou představili program Sauber Junior Team by Charouz, která dává šanci mladým talentovaným jezdcům napříč soutěžemi FIA. V každé kategorii, která znamená krok k jezdci vysněné F1, má juniorský tým Sauber svůj tým. Výjimkou samozřejmě není ani F2.

Okruh Hungaroring patří v motoristickém sportu ke stálicím, jezdí se zde už od roku 1986. Formule 2 se zde zastavila i v loňské sezóně a pro tým Antonína Charouze to znamenalo stupně vítězů v podobě třetího místa Antonia Fuoca. Letošní ročník je sice se dvěma nováčky v seriálu mnohem složitější, to však neznamená, že stáj už nezaznamenala pozoruhodné úspěchy. V pořadí týmu je na průběžném sedmém místě.

Jak pilot juniorky Ferrari Callum Illot, tak i testovací jezdec Alfa Romeo F1 Juan Manuel Correa mají s Hungaroringem zkušenosti z minulosti. Brit si na 4,3 kilometru dlouhém okruhu vyjel pódiová umístění i vítězství v rámci mistrovství FIA Formule 3 a GP3 Series. Američan se loni v Maďarsku umístil v elitní pětce. 

Na Hungaroringu vše vypukne v pátek volným tréninkem a kvalifikací. Sobotní závod je na programu od 10.10 hodin (přímý přenos na Sport 1 začíná o deset minut dříve), nedělní sprint se jede v 11.25 (přímý přenos vysílá stanice Sport 2).

Majitel Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „Na Silverstone jsme ukázali výrazný pokrok, když oba našich nováčci dojeli na bodech. Teď se soustředíme na udržení dynamiky a na úspěchu z Anglie chceme stavět i v Maďarsku.“

Bob Vavřík, ředitel týmu, uvedl: „Hungaroring je náročný okruh, který může během víkendu přinést celou řadu překvapení. Musíme to mít stále na paměti. Předjíždění zde není nejjednodušší, což znamená, že je potřeba zajet co nejlepší kvalifikaci. Tým spolupracuje velmi dobře a všichni mají motivaci dosáhnout co nejlepších výsledků.“

Callum Ilott tvrdil: „Snad každý rok, kromě sezóny 2015, jsem v Budapešti závodil. Je to zajímavý okruh, celkem náročný a technický. I když není mnoho míst vhodných k předjíždění, možné to je, hlavně to zkusit. Tento víkend využijeme měkčí směs do pneumatik a věřím, že navážeme na bodovaná místa.“

Juan Manuel Correa vysvětlil: „Se Silverstone jsem nebyl úplně spokojený a mým cílem je se na Hungaroringu zlepšit. Což je ostatně mým cílem v každém závodě. Pokud tedy uvidím pokrok, budu spokojený. Určitě jde o okruh, na kterém je naprosto zásadní kvalifikace.“

Foto: Sauber Junior Team

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Frederik Vesti naprosto suverénním vítězem závodu F2 v Monaku

Dánský jezdec Frederik Vesti slavil z pole-position po naprosto suverénním výkonu v Monaku své druhé vítězství sezony. Roman Staněk přišel díky šťastné volbě taktiky a přerušení závodu nečekaně k bodům za 7. místo. PHM Racing by Charouz také spekuloval se

F3 v Monaku: Gabriele Mini slavil první vítězství

V nedělním ranním závodě Formule 3 slavil své první vítězství v této třídě junior Renaultu, Gabriele Mini z Palerma. PHM Racing by Charouz dovedl všechny tři vozy do cíle, ovšem mimo bodovaných míst.   Start hlavního závodu F3 stanovil pořadatel

Dán Frederik Vesti se prosadil v kvalifikaci F2 v Monaku

„Pole-position v Monaku znamená poloviční vítězství v závodě“ z téhle otřepané, ale pravdivé skutečnosti bude v neděli čerpat především Frederik Vesti ze stáje Prema. Oba piloti PHM Racingu by Charouz a i jediný Čech v poli, Roman Staněk po nevydařeném

Kvalifikace F3 v Monaku: Mini vytěžil maximum

Nejlepší výchozí pozici do nedělního závodu F3 ulicemi Monte Carla si v dnešní kvalifikaci připravil Ital Gabriele Mini. Jezdci PHM Racingu by Charouz se podobně prosadit nedokázali. Pořadatel v Monaku se snažil „odostřit“ nebezpečí související s 30 účastněnými vozy tím,

reklama