Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

reklama

Ptáček junior se ve Spa neztratil: Český talent si z Belgie veze body

Stále více zářící česká formulové hvězdička si v rámci dalšího dílu šampionátu Formula Renault Eurocup dojela pro další zajímavé body. Petr Ptáček junior se na legendárním okruhu ve Spa dokázal prosadit do elitní desítky. Přitom to dokonce dlouho vypadalo, že z toho bude ještě lepší umístění, než konečné sedmé místo.

Vůbec poprvé se Petr Ptáček junior představil na okruhu Spa-Francorchamps. A rozhodně se nedá říct, že by propadl nebo se nějak extrémně dlouho hledal. Spíš naopak, od začátku chytil závodní slinu. Do prvního měření sil odstartoval z desátého místa, které si vyjel v kvalifikaci. Během chvíle se však šestnáctiletý mladík dostal až na šestou příčku, chvíli se dokonce pohyboval pátý. Nakonec z toho bylo sedmí místo po projetí cílem a současné i třetí mezi nováčky. „Dosáhnout na body je pro mě pozitivní výsledek. Mám z auta mnohem lepší pocit, než minule na okruhu Paula Ricarda. Pro zbytek sezóny je to super zpráva,“ usmíval se Ptáček junior, který se na neznámý okruh adaptoval opravdu velmi rychle. „Na kvalifikaci musíme ještě zapracovat. Ale jinak jsem spokojený, odvedli jsme dobrou práci.“

Přesto, že druhý závod se Petrovi až tak nepovedl, víkend může hodnotit jako úspěšný. „Druhý závod opravdu dokonalý nebyl. Během souboje jsem se dostal mimo trať, jeden ze soupeřů mě zavřel a já hodně ztratil,“ vysvětloval český závodník. Cílový praporek nakonec viděl jako čtrnáctý. Další díl Formule Renault Eurocup se koná v německém Nürburgringu (30. srpna – 1. září) a Petr se před druhou polovinou sezóny cítí dobře. „S Nürburgringem mám zkušenosti, takže bychom měli být schopni jich využít k dobrým výsledkům. Následující dny budu tvrdě makat na simulátoru a doufám, že se odrazíme od dobré kvalifikace.“

Foto: archiv Petra Ptáčka juniora

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama