Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

Tom Beckhäuser: Třetí česká formulová naděje na to šla jinak, než Staněk a Ptáček

Dvacetiletý Čech Tom Beckhäuser si jistě nevybral lehkou profesi, když se před třemi lety rozhodl: „Stanu se profesionálním závodníkem!“ Mimo neobyčejného zapálení pro tento sport, který doposud sledoval jen jako běžný divák, neměl ani jeden z dnes tak samozřejmých předpokladů: V jeho rodinném okolí se na tomto sektoru nikdo nevyznal a že by jezdil jako Alonso již od čtyř let v motokárách? Kdepak – když poprvé nastoupil jako závodník, tak se musel učit, co to je rozprava jezdců nebo volný trénink…

Tom ale byl a je přesvědčen o tom, že několikaletou ztrátu zkušeností vůči svým soupeřům houževnatou pílí dotáhne. Roku 2017 většinou zametal pole v německé Formuli 4, kdo se ale blíže podíval na jeho výsledky, ten viděl, že jeho ztráta na konkurenci mizí. Minulý rok to v tomto šampionátu již občas stačilo na bodovaná místa a Tom si nedopřál přestávky ani v zimě, kdy nastoupil v asijském šampionátu F3. Mimo to pravidelně startuje (a vítězí) v sérii starších vozů F3 Franze Woessa. Koneckonců ví, že právě čas je to, co on nemá, když závodí v juniorských třídách proto chlapcům o 5 let mladším.

Jeho vstup do rozjetého italského šampionátu Formule 3 „Formula Regional“ s maličkou stájí Technorace před dvěma týdny na Hungaroringu byl jistě velmi odvážným krokem. Zase musel dohánět ztrátu na zkušenostech. Vyplatilo se ale a český závodník mohl minulý víkend na Red Bull Ringu názorně předvést, co se za dvě sezony v kokpitu naučil. V prvním závodě dojel na bodech jako 9., ve druhém se polepšil na 7. pozici a třetí mohl korunovat umístěním mezi top5, kdyby nevyletěl v poslední zatáčce do svodidel. I tak se mu ovšem podařilo demonstrovat, že umí výtečně zacházet s monopostem Formule 3. Z opatrného začátečníka se stal jezdec, který dokáže beze všeho atakovat a předjet i profíky z týmu Prema.

Red Bull Ring roku 2019 – to bylo zatím nejlepší vystoupení Toma Beckhäusera na evropské půdě!

Text a foto: Klecar-Media

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama