Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

reklama

Formule Renault Eurocup: Ptáček měl ve Francii hromadu smůly

Pořádnou dávku smůly měl na okruhu Paula Ricarda ve Francii Petr Ptáček junior. Další díl evropského šampionátu Formule Renault tak českému jezdci body nepřinesl. Dokonce mohl být rád, že po ošklivém karambolu skončil bez zranění.

Na Velkou cenu Francie nebude šestnáctiletý mladíček vzpomínat rád. Na rychlém a technickém okruhu mu štěstí opravdu nepřálo. Až šestnácté místo v kvalifikaci kvůli technické závadě přidělalo Petrovi vrásky na čele, protože moc toužila zopakovat stupně vítězů ze Silverstone. Do sobotního závodu sice vstoupil s odhodláním postavení co nejvíce vylepšit, ale skončil vlastně dříve, než pořádně začal. Hned v první kole se otočil ve vzduchu a to byla Petrova konečná. „Auto bylo natolik poškozeno, že už nešlo pokračovat. Viděl jsem svět z „ptačí“ perspektivy, vzhůru nohama jsem s formulí ještě nikdy nebyl,“ měl jasno Ptáček junior, který si zároveň oddychl, že skončil nezraněn. Má teď jednu jistotu, ochrana pilota při takovýchto událostech funguje přesně tak, jak má.

Skvělá práce Petrových inženýrů zajistila, že se kupodivu mohl postavit na start nedělní kvalifikace. Bylo z toho moc pěkné šesté místo a vidina bodů. Jenže osud tomu chtěl znovu jinak. Startovní světla zhasla, ale Petr se místo jedničky zařadil zpátečku. „Pak jsem se dlouho nemohl dostat na neutrál, abych mohl znovu zkusit zařadit. Když se to konečně povedlo, byl jsem beznadějně poslední.“ A aby toho nebylo málo, když začal český pilot konečně získávat nějaké pozice, „sestřelil“ ho jeho týmový kolega. S poškozeným předním křídlem musel znovu k mechanikům.

Konečné dvacáté místo tak bylo hořkou pilulkou. „Mohli jsme alespoň zkoušet nové věci, jiné nastavení předních křídel a tak. Shromážděné údaje se jistě budou hodit,“ hledal Ptáček junior alespoň nějaká pozitiva. Do konce seriálu je však ještě dvanáct závodů, ve kterých bude moci Petr ukázat svoji rychlost. Další díl šampionátu se koná na legendárním okruhu Spa-Francorchamps v Belgii ve dnech 25. – 27. července.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama