Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

reklama

Ptáček junior v Monaku: Od bodů ho dělil jen kousek

Svou premiéru na okruhu v Monaku má za sebou Petr Ptáček junior. V dalším díle evropského šampionátu Formule Renault si na vlastní kůži vyzkoušel, jaké to je závodit na této specifické trati. V prvním závodě ho od bodů dělil jen kousek.

Debut na 3,33 kilometru dlouhém městském okruhu monackého knížectví je pro každého pilota složitý. Talentovaný Čech se přesvědčil o tom, že tady to opravdu není žádná procházka růžovou zahradou. Kvalifikace pro něj nedopadla ideálně i kvůli ne zcela optimálně nastavenému vozu. Bylo z toho až patnácté místo na startovním roštu, což v Monaku znamená, že postup vpřed bude složitý. Přesto Petr bojoval a v cíli z toho byla jedenáctá příčka, tedy jen těsně od bodované desítky. „Jelo se mi dobře, vyvaroval jsem se chyb, což je zde důležité. Přesto nejsem nijak zvlášť spokojený, protože kdybych zajel lepší kvalifikaci, byly by z toho body. Na druhou stranu každý odjetý kilometr v Monacu se počítá, uvědomoval si Ptáček junior.

Ani nedělní závod se nevyvíjel dobře. Petr odstartoval ze šestnáctého místa, ale hned v úvodu byl zatlačen k bariéře. Musel zpomalit a pořadím se propadl. „Z auta jsem měl dobrý pocit, mnohem lepší, než v kvalifikaci. S tím jsem tedy spokojený,“ uvažoval český jezdec. V průběhu závodu předjel hned pět monopostů, což v Monaku není vůbec špatný počin. Body byly stále daleko, a tak se Petr rozhodl k riskantnější jízdě na maximum, což se mu ale bohužel nevyplatilo. Udělal malou chybu, skončil v hrazení a ze závodu odstoupil. „Jak jsem říkal před závody, byl to náročný víkend. Ale odnáším si i pozitiva, auto se chovalo dobře a já se ve druhém závodě cítil mnohem lépe. Je to neuvěřitelná trať, jsem šťastný, že jsem tu mohl být.“ Ptáček junior průběžně drží desáté místo v hodnocení jezdců. Na přemýšlení však nemá příliš času, další díl šampionátu ho čeká už od 31. května do 2. června.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama