Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

reklama

Foto Story: Staví Dallara vozy pro Indy 500 v Americe?

Z finančních důvodů se i zodpovědní IndyCarů před lety rozhodli, že jejich mistrovství vypíšou jen pro jednotná šasi. Podobně, jako v evropských šampionátech F2, F3 a F4 se tedy při honičce v Indianapolisu jedná jen o jakýsi značkový pohár. Tam, kde se dříve přely výrobky Parnelli, March, Penske a Honda, dnes krouží 33 totožných monopostů italské značky Dallara. Ale pozor – jedná se (přinejmenším na papíře) o závoďáky „Made in USA“!

Nedaleko Turnu 1 a hlavního vchodu bájného oválu totiž přímo v Indianapolisu (nebo přesněji řečeno v obci Speedway) vyrostla před necelými deseti lety „nová továrna Dallara“. Jeden ze spolupracovníků „pobočky mateřské fabriky ve Varanu“ mne ochotně pustil do exhibiční haly, kde si člověk může prohlédnout několik Indy-monopostů různých generací, modely z větrného tunelu a originální výkresy součástek. Hrdě mi při tom sdělil, že se jedná – vedle Varana – o jedinou výrobní linku značky Dallara na světě a že právě zde vznikly (až na karbonovou rouru kokpitu) kompletně všechny vozy letošního startovního pole! Američané tedy mohou hrdě tvrdit, že vozy závodící v Indy 500 byly postaveny jen kilometr od Gasoline Alley Brickyardu. Jaká to krásná legenda…

Monoposty Dallara je ostatně vidět i v ulicích mětsa, v běžném provozu: klientům a zájemcům Dallara nabízí projížďku v dvousedadlovém voze vybaveným světly a poznávací značkou.

Zasvěcení ovšem ví své: Z aktuálních IndyCarů se toho v USA prý příliš bevyrábí. Spíše zde vozy pouze montují dohromady z dílů dovezených a vyrobených ve Varanu u Parmy. Geniální Gianpaolo Dallara, který se byl na „svůj pohárový závod Indy 500“ osobně podívat, ovšem musí trvat na tom, že „IndyCary vznikají v Americe“ – vždyť stavbu jeho továrny z velké části zaplatil stát Indiana…

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama