Pátek 07.10.2022

Pátek 07.10.2022

Pátek 07.10.2022

reklama

Marilyn Niederhauserová: Šampionát chci vyhrát. Mysleli jste si něco jiného?

Blondýnka Marilyn Niederhauserová není na závodních tratí Evropy žádnou neznámou. Po úspěších v motokárách jezdila tři sezony ve Formuli 4 a minulý rok sbírala zkušenosti s vozy KTM GT4. 23letá Švýcarka bude letos startovat v nově vzniklém poháru Porsche Sprint Challenge Central Europe a jistě ji lze počítat do nejužšího kruhu favoritů. Při prvním testu vozu Porsche 718 Cayman s ní pohovořil Roman Klemm.

Jaké jsou tvé první dojmy ohledně zbrusu nového Porsche Caymanu 718?
Naprosto výborné! Postavili ho s jistým záměrem – mají s ním umět zacházet jak profíci, tak i poloamatéři. Hned jsem se s ním spřátelila. Dá se opravdu relativně snadno ovládat, jísda mi dělala ohromný požitek a už se těším na první tři závody na Slovakiaringu začátkem května.

Apropos Slovakiaring – s automobily závodíš již pátým rokem, znáš okruhy letošního kalendáře PSCCE?
Slovakiaring, český Most a Salzburgring znám. V Poznani jsem ještě nejela – a budeš se divit, ani na Hungaroringu.

Tvůj vůz je opravdu zbrusu nový, jeho kola se zde na Salzburgringu dala vůbec poprvé do pohybu – opravdu se nevyskytl žádný problém?
Je tu opravdu znát zkušenost výrobce Porsche a techniků Lechner Racingu – skutečně nikoho nepostihl techniký defekt! Pokud si mohu na něco postěžovat, tak to je nejvyšší převod. Byl příliš krátký a na zpáteční rovince bychom proto mohli jet mnohem rychleji. Nejlepší časy se pohybovaly kolem 1min 28s, což je zde pro vůz GT4 opravdu výborné. S delším převodem to zde půjde při závodech v polovině června ještě mnohem rychleji!

Je tento 425 koní silný Porsche 718 GT4 tím nejsilnějším vozem tvé kariéry?
Zatím ano. S GT4 jsem jezdila již minulou sezonu, tenhle Porsche je ale silnější.

S jakým cílem nastupuješ do PSCCE?
Pochopitelně chci vyhrát, myslí si snad někdo něco jiného? A nejen závody, ale i celý šampionát.

Na příkladu Thomase Preininga lze dobře rozeznat, že značka Porsche dokáže úspěšné jezdce svých pohárů vděčně a dobře podpořit…
Ano, Thomas byl mým týmovým kolegou ve Formuli 4 a pak přestoupil do Carrera Cupu. Díky jeho úspěchům z něj Porsche udělalo továrního jezdce, který letos pojede WEC a Le Mans. Tou cestou bych se také ráda vydala…

Kalendář PSCCE 2019 (3 závody každý víkend)

  1. květen – Slovakiaring
  2. červen – Salzburgring
  3. červenec – Poznaň
  4. září – Most
  5. říjen – Hungaroring

Text a Foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

DRM-Revival na Red Bull-Ringu: Komár s medvědí sílou

Aktuálnímu šampionátu DTM se možná dá vytknout, že mu v kokpitech chybí “velká jména”, organizátoři Berger a Oberndorfer se ale ze všech sil snaží, nabídnout platícímu publiku pestrou paletu dění na trati a v paddocku. Jedním z takových “vedlejších dění”

DTM na Red Bull-Ringu: O titul bude bojovat pětice jezdců

Zatímco lídr celkového hodnocení Sheldon van Der Linde vyšel v chladném Rakousku naprázdno, dokázali jeho rivalové na Red Bull Ringu vydatně bodovat. V sobotu vyhrál Nick Cassidy a v neděli Thomas Preining. Za studeného a nevlídného počasí přicestoval do Spielbergu

GT-Maters na Lausitzringu: Víkend radosti z prvního vítězství

V infieldu mohutného trioválu, kterému se dříve říkalo „Eurospeedway Lausitz“ se konal další podnik německého mistrovství GT, ADAC-GT-Masters. Zatímco se o šedivou a mokrou sobotu prosadil Joos-Porsche německo-turecké posádky Engelhart-Güven, radovali se za nedělního slunečna Němci Zimmermann a Mies na Land-Audi.

Jílková při ADAC-GT4 na Nürburgringu: Kvali drop – racing top!

„Juniorská“ ADAC-GT4 předvedla na Nürburgringu mnohem napínavější sport, než její „velká sestra“ GT-Masters. V prvním závodě se prosadila značka Toyota, ve druhém Mercedes. Česko-americká posádka Jílková-Haub stačila dvakrát na top10. Sobota: Japonská dominace Ke 4. podniku sezony se na Nurburgringu sešlo

reklama