Čtvrtek 18.04.2024

Čtvrtek 18.04.2024

Čtvrtek 18.04.2024

reklama

Čech ve formuli 1? Jasně, tenhle klučina to má v plánu!

Říká vám něco jméno Roman Staněk? Ne? Tak se ho honem rychle naučte správně skloňovat. Patří totiž mezi největší talenty českého motoristického sportu a je docela dobře možné, že ho za pár let uvidíme v šampionátu formule 1!

Chodí do deváté třídy základní školy a vypadá jako většina obyčejných kluků. Roman Staněk je ale jiný. Posiluje, správně se stravuje, neleze s kamarády na stromy, nezvoní na zvonky domů ani nechce být kosmonautem. Rodák z Valašského Meziříčí na sobě denně tvrdě maká, aby se jednou stal nejlepším závodníkem světa. Nesmysl? Možná, ale možná také ne. Je mu sice teprve čtrnáct let, už dnes se ale o něm mluví jako o nejtalentovanějším českém závodníkovi za poslední dekádu. „Škola je pro mě nutné zlo. Pan ředitel a učitelé mi vychází vstříc, abych se mohl věnovat závodění. Moc jim děkuji,“ vzkazuje do ZŠ Zašová Roman.

Není to ale žádná velká legrace nebo „leháro“. Zatímco jeho vrstevníci přijdou ze školy domů, mrsknou tašku pod stůl a hurá ven nebo pařit na počítači, Roman jde do posilovny, na kolo nebo běhat. Víc toho nestihá, jinak totiž závodí nebo testuje. Má za sebou veleúspěšné období na motokárách ověnčené mnoha úspěchy na české i zahraniční scéně. Teď přesedlal do formule 4, když se upsal týmu US Racing – Charouz Racing System by Sauber Junior Team. Cesta mezi elitu je otevřená, záleží jenom na něm. „Mám za sebou testy s F4 v Barceloně a v Itálii. Zatím dobrý,“ usmívá se Staněk.

Je jedním z mála lidí v České republice, který to s formulí 1 může myslet opravdu vážně. „Nechci to zakřiknout. Ta cesta je opravdu hodně dlouhá a sám nevím, co všechno mě čeká. Ale věřím si. A kdyby to náhodou nevyšlo, u motorismu chci zůstat, závodění prostě miluju.“ Tak uvidíme, kam až to Roman dotáhne. Talent má, v hlavně vše srovnané, za sebou kvalitní tým. Ale jak sám říká, nástrah je na cestě moc a moc…

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama