Neděle 26.06.2022

Neděle 26.06.2022

Neděle 26.06.2022

reklama

Zemřel Charlie Lamm, šéf stáje Schnitzer-BMW

Nejmladší z trojice bratří, kteří založili a vedli nejúspěšnější tým historie cestovního automobilového sportu Schnitzer již nežije: Teprve 63letý Karl „Charlie“ Lamm zemřel po krátké těžké nemoci.

Schnitzer, nebo přesněji řečeno Schnitzer-BMW z bavorského Freilassingu, to je od 70. let synonym pro nepřetržitý řetěz úspěchů na tratích celého světa. Podnik založili Josef a Herbert Schnitzerovi, od poloviny 70. let jim jejich mnohem mladší nevlastní bráška Charlie vydatně pomáhal a jeho prvním velkým triumfem byl roku 1978 zisk titulu mistra DRM s pilotem Haraldem Ertlem. Josef Schnitzer zemřel příliš brzy a zatímco se Herbert staral spíše o technickou přípravu vozů, stal se od začátku 80. let z Charlieho velký sportovní stratég stáje. V této dekádě byl zodpovědný za 3 tituly značky BMW v mistrovství Evropy cestovních vozů, následovaly nesčetné triumfy v závodech a šampionátech ve Velké Británii, Itálii a USA. Od Nürburgringu přes Daytonu a Macao až po Spa.

Dokonce když si ředitelsví BMW usmyslelo zaútočit na třídu prototypů v Le Mans, dovedl Lamm značku k vítězství: Na Williamsem postaveném spyderu Schnitzer-BMW V12 LMR triumfovali v La Sarthe roku 1999 pod Charlieho taktovkou Jo Winkelhock, Yannick Dalmas a Pierluigi Martini. Toto vítězství považoval Lamm za asi největší své kariéry.

V novém tisíciletí byl Lamm zodpovědný za nasazení vozů Schnitzer-BMW v seriálech ALMS, ETCC, WTCC a samozřejmě i DTM.

Z dlouhovlasého sympaťáka se v posledních letech sice stal sympaťák krátkovlasý a šedivý, v poddocku byl ovšem stále ještě neuvěřitelně populární a především vážen. Ještě v listopadu minulého roku slavil společně s Augustem Farfusem vítěszví v Macau. Tento 14. triumf týmu Schnitzer na tomto okruhu měl být zárověň jeho posledním vůbec. Teprve před dvěma měsíci překvapivě oznámil, že se z vedení stáje od letoška stáhne. To už asi věděl, že už mu nezbývá příliš času na poklidnější soukromý život se ženou a dvěma syny.

S Charlie Lammem bohužel odešla poslední opravdová osobnost paddocku DTM, zakořeněná napevno v duchu našeho sportu.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry

ADAC-GT-Masters: „Mr. Red Bull“ Mateschitz v převleku..?

Spielberg u Štýrského Hradce je podnikem, na který se cirkus ADAC-GT-Masters každým rokem zvláště těší. Krásná trať.krásné počasí a relativně hodně fandů se i letos postarali o vynikající atmosféru. S Red Bull Ringem proto má klub ADAC smlouvu i na

ADAC-GT-Masters: Na gridu se konečně zase mluvilo česky

Co už je dnes normální..? Inflace nám ují korunky z peněženky, ještě než je stačíme vydat, hospodářský krach nad námi visí jako Damoklesův meč, lidstvo je dle „nejlepšího učení“ rozděleno na „očkované“ a „neočkované“. Německo se spolu s NATO dost

106. ročník Indianapolis 500: První velký triumf Marcuse Ericssona

S velkou cenou Monaka F1 se i letos „tradičně“ křížil další gigantický podnik automobilového sportu: 500 mil v Indianapolisu. Obrovskou Borg-Warner-Trophy roku 2022 vyhrál bývalý jezdec F1 Marcus Ericsson. Kvalifikace: Pátá pole-position pro Scotta Dixona „Největší sportovní podnik světa“ (co se počtu

reklama