Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

reklama

Nová F3 se představila v Abu Dhabi. Co na ni říkáte?

Zbrusu nový šampionát FIA Formula 3 si zaslouží také nový monopost. Šampionát, kterého se od sezóny 2019 účastní i česká stáj Sauber Junior Team by Charouz, slibuje řadu novinek. Tou největší bude samotné auto, ve kterém se bude závodit. Oficiálně byl představen na okruhu Yas Marina.

Poslední závodní víkend formule 1 a formule 2 v Abu Dhabi měl slavnostní předkrm. Na ohruhu Yas Marina, na kterém se už zítra rozjedou volné tréninky na víkendové Velké ceny F1 a F2, byla slavnostně představena nová Formule 3. A nutno říct, že jde o moc pěkné „žihadlo“, které představuje optimální „přestupnou stanici“ pro talentované jezdce, kteří touží dostat se do první ligy, tedy do formule 1. Sekvenční převodovka, vysokorychlostní systém pro sběr dat (bez telemetrie), systém DRS či virtual safety car. To je jen několik prvků, se kterými se budou muset jezdci vypořádat. „Našim cílem bylo navrhnout bezpečný vůz, který bude podporovat předjíždění. Samozřejmě jsme také myslel na to, abychom týmům co nejvíce snížili náklady. Jsem přesvedčen, že se můžeme těšit na parádní závody,“ nechal se slyšet šéf šampionátu Bruno Michel.

Podvozek je navržený firmou Dallara Automobili, přední i zadní křídlo je vyrobené z uhlíkového kompozitního materiálu. Nejdůležitějším v každém autě je samozřejmě motor. Nové formule 3 bude pohánět šestiválcový mechachrome o objemu 3,4 litru optimálně nastavený na 380 koní při 8000 ot./min. Šestistupňovou převodovku dodala společnost Hewland, elektro-hydraulické ovládání Magneti Marelli samozřejmě v podobě pádel pod volantem. Pirelli se pak postará o pneumatiky, tři speciálně vyvinuté speciálně vyvinuté pro F3.

Maximální rychlost: 300 km/h
Maximální brzdné zpomalení: -1,9 G
Zrychlení 0 – 100 km / h: 3,0 sekundy
Zrychlení 0 – 200 km / h: 7,7 sekundy

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama