Pátek 07.10.2022

Pátek 07.10.2022

Pátek 07.10.2022

reklama

Nová F3 se představila v Abu Dhabi. Co na ni říkáte?

Zbrusu nový šampionát FIA Formula 3 si zaslouží také nový monopost. Šampionát, kterého se od sezóny 2019 účastní i česká stáj Sauber Junior Team by Charouz, slibuje řadu novinek. Tou největší bude samotné auto, ve kterém se bude závodit. Oficiálně byl představen na okruhu Yas Marina.

Poslední závodní víkend formule 1 a formule 2 v Abu Dhabi měl slavnostní předkrm. Na ohruhu Yas Marina, na kterém se už zítra rozjedou volné tréninky na víkendové Velké ceny F1 a F2, byla slavnostně představena nová Formule 3. A nutno říct, že jde o moc pěkné „žihadlo“, které představuje optimální „přestupnou stanici“ pro talentované jezdce, kteří touží dostat se do první ligy, tedy do formule 1. Sekvenční převodovka, vysokorychlostní systém pro sběr dat (bez telemetrie), systém DRS či virtual safety car. To je jen několik prvků, se kterými se budou muset jezdci vypořádat. „Našim cílem bylo navrhnout bezpečný vůz, který bude podporovat předjíždění. Samozřejmě jsme také myslel na to, abychom týmům co nejvíce snížili náklady. Jsem přesvedčen, že se můžeme těšit na parádní závody,“ nechal se slyšet šéf šampionátu Bruno Michel.

Podvozek je navržený firmou Dallara Automobili, přední i zadní křídlo je vyrobené z uhlíkového kompozitního materiálu. Nejdůležitějším v každém autě je samozřejmě motor. Nové formule 3 bude pohánět šestiválcový mechachrome o objemu 3,4 litru optimálně nastavený na 380 koní při 8000 ot./min. Šestistupňovou převodovku dodala společnost Hewland, elektro-hydraulické ovládání Magneti Marelli samozřejmě v podobě pádel pod volantem. Pirelli se pak postará o pneumatiky, tři speciálně vyvinuté speciálně vyvinuté pro F3.

Maximální rychlost: 300 km/h
Maximální brzdné zpomalení: -1,9 G
Zrychlení 0 – 100 km / h: 3,0 sekundy
Zrychlení 0 – 200 km / h: 7,7 sekundy

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Závody GT-Open a Euroformula-Open na Red Bull-Ringu

Španělská organizace GT-Open pod vedením bývalého špičkového pilota prototypů Jesuse Parechy hostovala tradičně na Red Bull Ringu. Co do počtu účastníků by nemohly být její dvě stěžejní třídy rozdílnější: zatímco se Pareja mohl těšit z rekordního pole 24 burácejících vozů

reklama