Čtvrtek 14.11.2024

Čtvrtek 14.11.2024

Čtvrtek 14.11.2024

reklama

Po testech Formule 3 v Imole: PHM Racing by Charouz stále bez formy

překvapivě podařil skok z chvostu pole kupředu, čeká PHM Racing by Charouz na podobný zázrak zatím marně…

Po „exotickém“ začátku sezony v Bahrajnu a Melbourne vykazuje kalendář FIA-Formule 3 téměř dvouměsíční přestávku. O body se znovu pojede až ve druhé polovině května v Imole a tak bylo dosti času k testování. Po tréninku v Barceloně minulého týdne se uplynulé dva dny zkoušelo právě na Autodromo Enzo e Dino Ferrari, kde se za 4 týdny znovu střetnou naostro.

Středa

Pokud španělský a italský test skrývaly nějakou “senzaci”, tak se jednalo především o velké zlepšení formy jezdců stáje Jenzer Motorsport. Pro relativně malou equipu Švýcara Andrease Jeznera měl v minulých sezonách zisk jednotlivých bodů cenu vítězství, jak v Barceloně, tak i v Imole, byli jezdci modrých monopostů najednou hodně vepředu. Minulý týden se mezi nejlepšími usadil Brit Taylor Barnard, v Imole kraloval jeho ruský kolega Nikita Bedrin oboum 3hodinovým středečním sessions. Dopoledne bylo přerušeno dvakrát červenou vlajkou a Bedrin (stejně tak, jako Barnard patří do manažerského kádru majitele PHM Racingu) byl nakonec nejrychlejší před favority Paulem Aronem (Prema), Gabrielem Minim (Hitech) a Leonardem Fornarolim (Trident). Trojice PHM Racingu by Charouz najezdila přes 100 měřených kol a nejrychlejší byl Polák Wisnicki časem o rovnou sekundu pomalejším, než Bedrin.

Odpoledne se jezdilo rychleji. Dlouho držel nejlepší čas dominátor dosavadní sezony Gabriel Bortoleto (Trident), nakonec to ovšem byl znovu rozjetý Bedrin, kdo se relativně jasně prosadil. Třetí Dino Beganovic (Prema) měl na ruského rookieho z F4 již ztrátu 0,7s. O podobném „vzkříšení formy á-la Jenzer“ u česko-německého týmu PHM Racing by Charouz zatím nemohla být řeč. Piotr Wisnicki zajel jen 22 kol a svůj dopolední čas nezlepšil. Nejlepší a nejpilnější Charouzovou nadějí tedy odpoledne byla Sophia Flörschová, která najezdila 33 kol a na špičku ovšem ztrácela nekonečné 2,3 sekundy. Třetí vůz ze Žebráku s Brazilcem Robertem Fariou také nezlepšil svůj dopolední výkon.  

Nejlepší časy středa:

1Nikita BedrinJenzer Motorsport1:30.368s 
2Gabriel BortoletoTrident1:30.690s 
3Dino BeganovicPREMA Racing1:31.111s 
4Gabriele MinìHitech Pulse-Eight1:31.141s 
5Josep María MartíCampos Racing1:31.166s 
6Grégoire SaucyART Grand Prix1:31.242s 
7Paul AronPREMA Racing1:31.298s 
8Mari BoyaMP Motorsport1:31.499s 
9Oliver GoetheTrident1:31.505s 
10Nikola TsolovART Grand Prix1:31.556s 
Piotr WisnickiPHM Racing by Charouz 1:32,459s 
Sophia FlörschPHM Racing by Charouz1:32.700s 
Roberto FariaPHM Racing by Charouz1:33.589s 

Čtvrtek

Čtvrteční dopoledne představovalo nejrychlejší session celého testu a Bortoletovi se podařilo znovu podtrhnout jeho postavení sezonního favorita číslo 1. Bedrinův středeční čas zlepšil o 5 setinek a nikdo se mu už nevyrovnal. Jezdci Jenzer Motorsportu znovu dokázali předvést svou výbornou formu. Bedrin zajel druhý a Barnard za Francem Colapintem (MP) výborný 4. čas.  Šlo opět o setinky a nejlepších 21 se vešlo do jediné sekundy. Do této výkonnostní skupiny se jezdci PHM Racingu by Charouz ovšem opět nevešli. Florschová (25.) a Wisnicki (26.) ztráceli na Bortoleta 1,8s, kolega Faria byl o dalších 1,4s pozadu.

Odpoledne se silně oteplilo, což trať o sekundu zpomalilo. Jako v Barceloně předvedli jezdci PHM Racingu by Charouz právě v této závěrečné session své relativně nejlepší výkony. Flörschová sice ztrácela na najrychlejšího rovné 2s, znamenalo to ovšem hned před Wisnickim alespoň 16. pozici přesně ve středu pole. Že by česko-německá stáj za měsíc v Imole nastoupila s reálnou vyhlídkou na body se po tomto testu tedy očekávat nedá…

A kdo večer balil s nejlepšími časy závěrečné 3hodinovky? No přeci Jenzer Motorsport. Nikita Bedrin s Taylorem Barnardem za sebou nechali silnou trojici scuderie Trident, Bortoleta, Goetheho a Fornaroliho.

Nejlepší časy čtvrtek:

1Gabriel BortoletoTrident1:30.312s 
2Nikita BedrinJenzer Motorsport1:30.416s 
3Franco ColapintoMP Motorsport1:30.471s 
4Taylor BarnardJenzer Motorsport1:30.527s 
5Dino BeganovicPREMA Racing1:30.547s 
6Josep María MartíCampos Racing1:30.596s 
7Paul AronPREMA Racing1:30.600s 
8Grégoire SaucyART Grand Prix1:30.647s 
9Luke BrowningHitech Pulse-Eight1:30.766s 
10Caio ColletVan Amersfoort1:30.791s 
Sophia FlörschPHM Racing by Charouz1:32.108s
Piotr WisnickiPHM Racing by Charouz1:32.122s
Roberto FariaPHM Racing by Charouz1:33.587s

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama