Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

reklama

Sprint F2 v Bahrajnu: Boschung neměl konkurenci

První „F2-zlato“ sezony 2023 patří (stejně tak jako v F3) jezdci španělského týmu Campos Racing: zkušený 25letý Švýcar Ralph Boschung si zajel z pole-position suverénně pro vítězství před Norem Haugerem a Francouzem Martinsem. Z českého hlediska nebylo co slavit. Jak Roman Staněk, tak i piloti PHM Racingu by Charouz dojeli nakonec daleko za bodovanými místy.

Desáté místo ve včerejší kvalifikaci znamenalo pro „pamětníka F2“ Ralpha Boschunga sobotní pole-position. “Budu se snažit vyjít s životností pneumatik co nejlépe a udržet vedení pokud možno dlouho…,“ popisoval nepříliš sebevědomně.  Hned vedle Švýcara z týmu Campos směl vyrazit do svého prvního závodu v této třídě Moravák Roman Staněk. Jezdec Tridentu tím nesl veškerou zodpovědnost za spokojenost českých fandů, protože se americko-izraelská dvojice Benavides/Nissany z českého týmu PHM Racing by Charouz kvalifikovala jen zle.  Zajímavé jistě bylo, kam až se z 10. startovního místa prokouše během spritu Theo Pourchaire, muž, který v kvalifikaci deklasoval všechny své soupeře.

První kolo na trati, jejímž hlavním charakterovým rysem je, že žádný zvláštní charakter nemá, vyšlo nejlépe Boschungovi. Vrátil se z něj s lehkým náskokem na Iwasu, Leclerca, Martinse, Haugera a Staňka. Roman na startu sice reagoval dobře, nevyšla mu ale akcelerace mezi 1. a 2. rychlostním stupněm a ztratil tak mnoho pozic. Zatímco nováček Tridentu ztrácel i během dalších kol, byl výborný pilot ARTu Pourchaire již po třech kolech v top5. V 5. kole se posunul před Leclerca na 4. místo.

Roy Nissany a Ben Benavides na úvod potvrdili, že jsou lepší, než uváděl výsledek kvalifikace. Relativně rychle se dokázali posunout kupředu na místa 15 a 17.

K polovině závodu hospodařil lídr Boschung se svým obutím ještě stále dobře a měl 2sekundový náskok na Japonce Iwasu, na kterého se ovšem agresivně tlačili piloti ARTu Martins a Pourchaire společně s Haugerem. Roman Staněk držel za Indem Daruvalou výborné bodované 7. místo. Nissany s Benavidesem se o pozici polepšili.

Za sílejícího arabského soumraku se Martins 10 kol před cílem protáhl před Iwasu a stejně tak naložil Hauger s Pourchairem. O kolo později norský talent předjel i kolegu z juniorského klubu Red Bullu.

O dalších 5 kol později ztratil Staněk pozici vůči nominelně mnohem slabšímu Indovi Mainimu a brzy poté ho z bodovaných pozic vytlačil Enzo Fittipaldi. Krátce před koncem se v boji o 2. místo v souboji bávalých šampionů F3 prosadil Hauger vůči Martinsovi.

Na špičce ovšem slavila Boschungova zkušenost velký triumf. Švýcar, který nastoupil do 7. sezony a je tím s odstupem nejzkušenějším jezdcem moderní F2, je zároveň i velmi schopným hledačem sponsoringu. Minulou sezonu ztratil kvůli tvrdošíjnému zranění zad – svůj 96. závod ve Formuli 2 ovšem vyhrál s bravurou 10sekudovým náskokem! „Chlapci, připravili jste mi neuvěřitelně dobré auto,“ poděkoval svým španělským technikům. Pourchaire zachránil před silně útočícím Daruvalou 5. místo za Haugerem, Martinsem a Iwasou.

Co by za Boschungovu zkušenost dal Staněk? Koncem závodu byly jeho pneumatiky v koncích a dojel jen 13. Podobné problémy měli na závěr i Nissany s Benavidesem, o čemž svědčili jejich pozice 18 a 19.

Nedělní závod F2 bude odstrtován v 11:20h.

Výsledek sprintu F2:

1.  Ralph Boschung, Campos

2. Dennis Hauger, MP

3.  Victor Martins, ART

4.  Ayumu Iwasa, DAMS

5. Theo Pourchaire, ART

6. Jehan Daruvala, MP

7. Kush Maini, Campos

8. Enzo Fittipaldi, Carlin

13. Roman Staněk, Trident

18. Roy Nissany, PHM Racing by Charouz                                

19. Ben Benavides, PHM Racing by Charouz    

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama