Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

reklama

Silný závěr testů F2 v Bahrajnu pro PHM Racing by Charouz

Je smutné, že se týmy moderních monopostových sérií z Čech, Anglie, Francie, Itálie a Španělska pořád méně prezentují „svému“ evropskému publiku, taková je ale asi doba. A tak si i letos 22 jezdců FIA-Formule 2 odbylo svou třídenní přípravu na sezonu 2023 na jedné z bezcharakterních tratí někde v arabské poušti a bez nejmenšího zájmu domorodců. V Bahrajnském Šakíru, kde se za podobných podmínek začátkem března pojede i ouvertůra mistrovství, si nejlépe vedli piloti stájí Van Amersfoort, ART a Campos. Charouzovi jezdci předvedli až ve čtvrtek, že jsou také rychlí. Roman Staněk se zatím neprosadil.

Úterý: Pourchaireho úspěšné vykročení do sezony

Rozvrh hodin tří testovacích dní byl jasný: od úterka do čtvrtka se jelo vždy 2,5 hodiny dopoledne a odpoledne. Obě úvodní sessions vyšly nejlépe jednomu z favoritů: na špičce časových listin se usadil jezdec ARTu, Théo Pourchaire. Bývalý Charouzův šampion F4 při tom byl odpoledne o rovné 3 s rychlejší, než ráno. Jen desetinku za Francouzem byli po prvním dni testů Richard Verschoor (Van Amersfoort) a Arthur Leclerc (DAMS). Roman Staněk si na nový silnější monpopost F2 týmu Trident zvykal 16. časem, zatím tučných 1,4s za Pourchairem. Z obou jezdců PHM Racingu by Charouz byl rychlejší Roy Nissany, s kolegou Bradem Benavidesem ovšem s odstupem 2,7s resp. 3,6s jen uzavírali výsledkovou listinu

Středa: Verschoorův den

Ve středu se jezdilo podobně rychle, jako o den dříve. Dopoledne, za 24stupňového tepla se ovšem nikdo nehonil za rekordy. Nejlepší byl nakonec pilný Frederik Vesti (Prema), který si zapsal 43 kol a čas o 1,9s rychlejší, než druhý Ralph Boschung (Campos). Večer se zrychlilo a Nizozemec Richard Verschoor (Van Amersfoort) dokonce dokázal lehce zlepšit Pourchaireho nejlepší výkon z úterý. Jen o 8 tisícin pomalejší byl úřadující šampion F3 Victor Martins (ART) před Haugerem, Leclercem a Boschungem.  Roy Nissany tentokrát ztrácel rovnou sekundu, což znamenalo 16. pozici, kolega Ben Benavides byl o 0,6s pomalejší, než Izraelec a předposlední. Ani Roman Staněk nejel jako 18. o špičku. Jeho týmový kolega u Tridentu, Clement Novalak měl smůlu a objel dráhu jen sedmkrát.  

Čtvrtek: Jezdci Campos Racingu nejrychlejší obou session

O poslední den testů se dopoledne zkoušely především simulace závodů. Jasně nejlepší čas si při tom zapsal Ralph Boschung (Campos), Nissany, Staněk a Benavides si zlepšili náladu výkony, které stačily na pozice v top13.

Odpoledne se zase „jelo na čas“ a i tentokrát se piloti s „českým vztahem“ neztrapnili. Nejlepší byl tentokrát druhý jezdec španělské stáje Campos, debutant Kush Maini z Indie. Nissany ovšem dokázat objet kolo o pouhých 0,28s pomaleji, což znamenalo povzbudivé druhé místo dne! V časové tabulce se tím Charouzova jednička usadila před Pourchairem a bývalým pilotem české stáje, Enzem Fittipaldim (Carlin). Benavides také dokázal, že se s vozem jaksepatří spřátelil. Američan byl osmý, jen 3 desetinky za Nissanym. Roman Staněk patřil mezi skupinu jezdců, kteří se o kvalifikační kola nepokusili a skončil v poslední zkoušce před úvodním závodem na 12. místě.

Nejrychlejší časy testu:

Richard Verschoor, Van Amersfoort       1:42,140 (Středa)

Victor Martins, ART                                 1:42,148 (Středa)

Theo Pourchaire, ART                            1:42,165 (Úterý)

Arthur Leclerc, DAMS                             1:42,293 (Úterý)

Dennis Hauger, MP                                1:42,378 (Středa)

Roy Nissany, PHM by Charouz              1:42,902 (Čtvrtek)

Ben Benavides, PHM by Charouz          1:43,226 (Čtvrtek)

Roman Staněk, Trident                           1:43,353 (Úterý) 

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama