Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

reklama

Krátká analýza ještě kratšího pokusu o debut Terezy Bábíčkové ve Formuli Regional by Alpine

Až na výborné výkony Romana Staňka v šampionátu FIA F3 není Česko na poli mezinárodních formulových závodů zastoupeno. Proto mohli příznivci sportu s radostí zaznamenat zprávu o chystaném debutu Terezy Bábíčkové v silném evropském šampionátu Formule Regional by Alpine. Byli jsme u toho…

Pro 19leté děvče z jižní Moravy byl minulý víkend jistě velkým a odvážným vstupem na velkou scénu sportu. Ano, letos již pětkrát vyrazila do závodu ženského mistrovství „W-Series“, opravdovou přípravou na našlapanou F-Regional jí to ale být nemohlo. „W-Series“ možná před 4 lety byla zajímavým teoretickým nápadem. Seriál, ve kterém startují jen ženy, ale svou krátkou historií jaksi dokázal diskvalifikovat sám sebe. Ani pro několikanásobnou mistryni Jamie Chadwickovou zde nevytvořily její úspěchy cestu k postupu výše a tak závodí již x-tým rokem pořád proti méně nadaným soupeřkám jako Visser, Powell, Wohlwend a podobně. Proč toto podivné divadélko musí létat kolem celého globu (úvod mistrovství byl v Miami, přiští podniky budou v Asii a Americe!) a mrhat tak penězi sponzorů a účastníků, je tajemstvím promotéra… Bábíčková měla doposud pouze zkušenosti z motokár a jejím nejlepším výsledkem ve W-Series je jedno 12. místo v Silverstone – mezi 18 účastnicemi ja zatím jediná bez bodů.

Nyní její poradci očividně poznali, že se na vytoužené cestě nahoru nelze vyhnout konfrontaci s mužskými soupeři. Pro podnik Formule Regional se podařilo Terezu umístit ve švýcarském týmu G4 Racing, tedy ve stáji, která patří mezi nejslabší tohoto šampionátu, což ovšem za daných okolností jistě nebyla chyba.  

Výsledek prvního seznámení Bábíčkové s monopostem Tatuus-Alpine se na papíře nechal vidět. V prvním volném tréninku ujela 16 měřených kol, na nejlepšího ztrácela 4,2s a v poli 36 účastníků to znamenalo 29. čas. Druhý volný trénink se jel za mokra. Pilně absolvovala 20 kol a odstup ke špičce se pochopitelně trošku zvětšil (5,3s). Jako příprava na ostrou kvalifilkaci a sobotní debut v závodě to muselo chtě-nechtě stačit.

V sobotu ráno byla Tereza sice jen poslední své kvalifikační skupiny, odstup na nejrychlejšího ale pozitivně stáhla na 2,379 sekund. Mnohem zkušenější Hamda Al Qubaisi a jiní soupeři byli jen o vteřinu na kolo rychlejší. Dobrá, takové výsledky nikoho ze skautů juniorských kádrů Red Bullu, Ferrari nebo Alpine neoslní, kdyby se v závodě podařilo udělat podobný „krok konkurenceschopnosti kupředu“ jako mezi tréninkem a kvalifikací, tak mohla Bábíčková možná s několika soupeři na chvostu pole sbírat ještě více zkušeností o tom, co to je „real top-racing“.

Jistý pan Montoya ale měl něco proti. Debut pilotky G4-Racingu se odehrál v sobotu po silném dešti na mokré dráze a za Safety Carem. Sebastianovi Montoyovi sice patří velké jméno a letos i podpora Red Bullu, talent po tátovi ovšem zdědil jen v omezeném množství. Mladý Kolumbijec si dovolil již začátkem druhého kola za neutralizace trapnost “hodin” na cílové rovince. Těsně semknuté pole za ním  reagovalo panickým brzděním  a pokusy o vyhnutí – což muselo přirozeně vyvolat kolize. Bábíčková se při tom srazila s týmovým kolegou Gillianem Henrionem a její krátký “debut” skončil v Medical Centru.

Mechanici G4 poté lehce poškozený monopost s číslem 22 připravili pro neděli – o stavu závodnice ovšem dlouho nechtěli nebo nemohli podat informaci. Ani v Medical Centru se tazatel nic nedozvěděl. Až večer hlásil tým G4 “vše v pořádku – zítra pojedeme”.

V neděli ráno ovšem byl bílý monopost přikryt plachtou, jasné to znamení, že toho dne již nezavrčí. Po závodnici se slehla zem. Zda si Tereza poranila končetiny, nebo jen ego, mi není známo…

Závěr: Lze jen doufat, že se Tereza Bábíčková co nejrychleji znovu v kokpitu vozu F-Regional objeví. Jinak byl tento “výlet do Štýrska” úplně k ničemu.  V polovině října by k tomu měla v Barceloně další příležitost. Když ne, tak budeme dále (marně?) čekat na první děvče od dob Danicy Patrickové, které by s chlapci dokázalo držet krok…

Text: Roman Klemm sr.
Foto: Roman Klemm jr.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama