Úterý 23.04.2024

Úterý 23.04.2024

Úterý 23.04.2024

reklama

F2 v Monze: Skvělý Fittipaldi znovu na bedně

Český tým Charouz Racing System se v dalším podniku šampionátu FIA F2 v Monze opět dostal na stupně vítězů. Přesto, že z pohledu stáje nešlo o snadný víkend, Enzo Fittipaldi dokázal svoji rychlost a talent a za podpory celého týmu se v hlavním závodě dostal na třetí místo. Znamená to, že bude moci zabojovat o celkové umístění v elitní trojce.

Víkend nezačal pro oba vozy Charouz Racing System dobře. Enzova týmová kolegyně Tatiana Calderón získala v kvalifikaci 22 pozici, Fittipaldi byl až 16. Sprint se pak nepodařil o mnoho lépe. Brazilec dojel dvanáctý, Kolumbijka skončila kvůli kolizi pár metrů po startu. 

Zatímco Tatiana si ze sobotního střetu odnesla zraněný palec a nedělní závod tak vynechala, Enzo na tom byl o mnoho lépe. Od prvních kol nasadil velmi dobré tempo a začal se prokousávat pořadím vpřed. K tomu se přidala skvělá práce týmu a v cíli z toho byla čtvrtá příčka. Díky diskvalifikaci jednoho ze soupeřů se Fittipaldi následně posunul až na pódium.

Znamená to, že Enzo je celkově čtvrtý v pořadí jezdců a má reálnou šanci zabojovat o umístění na konečném třetím místě. Do konce seriálu zbývá poslední podnik, který se koná v Abu Dhabi 18.–20. listopadu.

Antonín Charouz, majitel týmu, uvedl: „Ne vždycky se daří, ale cením si bojovnosti, kterou Enzo a celý tým předvedli. Proto zakončili víkend s úsměvem. Je mi líto Tatiany, závod v Monze se jí nevydařil tak, jak jsme si všichni představovali. Přejeme jí brzké uzdravení. Na druhou Enzo opět  ukázal, čeho je schopen. A pořadí nelže – je na průběžném čtvrtém místě šampionátu, do konce sezóny zbývá jediné kolo. Zaslouží si být mezi nejlepšími mladými jezdci světa. Jsem také hrdý na práci, kterou tým odvedl během celého víkendu. Nyní je před námi poslední výzva, pro úspěch uděláme maximum.“ 

Enzo Fittipaldi řekl: „Kvalifikace nám nevyšla, takže jsme věděli, že potřebujeme dva čisté závody a hodně předjíždění, abychom získali body. Ve sprintu to vyšlo, i když jsme skončili bez bodů na P12. Poté jsem mluvil se svým inženýrem a přesně jsme věděli, co musíme pro hlavní závod udělat. Měli jsme opravdu dobré tempo hned od začátku, byl to pro mě úžasný závod. Vyšlo několik předjíždění, tým v kritických okamžicích udělal správná rozhodnutí. Nakonec jsme začali P15 a skončili P3, získali důležité body pro šampionát a dostali se do boje o nejlepší 3. Teď už se opravdu nemůžu dočkat finále sezóny v Abu Dhabí.“

Tatiana Calderón vysvětlila: „Z mé strany to samozřejmě nebyl nejlepší víkend. Myslím, že jsme se v kvalifikaci rozhodně zlepšili, ale červená vlajka naše plány zásadně ohrozila. Přesto jsem byla spokojená s pokrokem, což bylo pro zbytek víkendu pozitivní. Jenže incident v první zatáčce sprintu byl frustrující. Zvláště poté, co jsem v neděli ráno zjistila, že mám zlomenou kost. Každopádně chci poděkovat týmu za opravu auta a za to, že tu byl pro mě. Teď mám nějaký čas na uzdravení a nemůžu se dočkat, až se úplně zotavím a budu zpátky v Abú Dhabí.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama