Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

Pátek 26.04.2024

reklama

Německé F4 na Lausitzringu: Když kocour není doma, mají myši pré…

Při slabě obsazených závodech německé F4 na Laustzringu mohli brát dobré body i jezdci, kteří jsou jinak proti borcům dominující (tentokrát ale nepřítomné) italské stáje Prema bez šance… Všechna tři vítězství brali piloti domácí stáje PHM, za nimi si vylepšili morálku outsiděři.

Noční můra pořádajícího ADAC se na monoposty nemilovaném Lausitzringu stala realitou: velké týmy jako Prema a Van Amersfoort podnik neobeslali. „Jezdci s ambicemi F1 prostě nemají zájem startovat na okruzích, kde se Grand Prix nikdy nepojede, takže jsme to tak nějak čekali,“ prozradil mi ohledně mrňavého pole, které se trapně ztrácelo v mohutném areálu, jeden z mluvčích ADAC. V paddocku se krčilo pouze 11 monopostů Tatuus-Abarth. Domácí stáj PHM z Berlína nasadila čtyři vozy, po třech monopostech US Racing a švýcarský Jenzer Motorsport. K nim se přidružil jako vždy rodinný tým Sauter. Favorité Taylor Barnard a Nikita Bedrin tedy měli “na papíře“ již před startem dobré karty. Jen z mezinárodního hlediska vypadalo pole zdravě: obsahovalo dva Němce, dva Švýcary a po jednom borci z Ruska, Finska, Polska, Anglie, Číny, Thajska a Malajsie!  Číňan Ruiqi Kiu a Malajec David Zachary si při tom Lausitzring moudře vybrali pro svůj debut v této třídě.

Kvalifikace: Taylor suverénně

Obě kvalifikace ovládl dle předpokladů Angličan Taylor (PHM). Pokaždé před Polákem Kaszparem Sztukou (US) a týmovým kolegou Bedrinem. Jména jezdců, kteří si to měli o víkend v bývalém hnědouhelném revíru rozdat o poháry tám byla dána.

Závody: Domácí stáj PHM brala všechny zlaté poháry

1. závod sobota

„V poli jsou dva absolutní nováčkové a pět jezdců s tímto vozem ještě nikdy nejelo v dešti,“ shrnul před sobotním mokrým závodem šéf týmu Andreas Jenzer své obavy. Vlastně si nemusel dělat starosti – všichni mladíci se s podmínkami vyrovnali velmi dobře. S odstupem nejlépe ovšem zkušený Rus Nikita Bedrin. Jezdec týmu PHM ostatní vyšachoval hned na startovní čáře a vyhrál zralým stylem start-cíl. Stejně tak jasně si jeho týmový kolega Barnard dojel pro druhé místo. Třetí byl po startu soukromník Sauter. Švýcar se ale během závodu dopustil několika hrubek, které ho nakonec odsunuly na pátou pozici za přešťastného „finského obra“ Joutsimiese a  Poláka Sztuku. Slibný debut předvedl David – dojel šestý.

2. závod neděle

V neděli dopoledne směli jezdci vyrazit na suché trati. Poleman tentokrát nezaváhal a na dlouho se ustálilo pořadí Barnard, Bedrin, Sztuka. Za nimi se na Joutsimiese tlačili Ried s Klussem ze stáje PHM.

Barnard si dojel pro neohrožené vítězství, za ním ale Bedrin nakonec neudržel druhé místo před silným Sztukou. Stejně tak se dařilo Joutsimiesovi, který musel před sebe nechat oba vozy PHM. Hned za Finem dojel Thajec Bhirombhakdi, rovněž z týmu Jenzer.

3. závod neděle

O pozdní odpoledne mohla formule 4 nastoupit ještě jednou. Díky obrácenému startovnímu pořadí směl na chvilku vést debutant David a po něm i Joutsimies. Rozjetý Barnard ale potřeboval jen 8 kol, aby se prodral na špičku. Závod vyhrál po napínavém foto-finiši proti kolegovi Bedrinovi. Podobně se rozhodlo i o třetí pozici, kterou na posledních metrech vyrval Joutsimiesovi Němec Valentin Kluss. Zachary David dojel dobrý 5. a také „dědic pivovarského impéria Singha“, Nandhavud Bhirombakhdi se mohl jako 6. těšit z nejlepšího výsledku kariéry.

Mistrovství uzavře podnik na Nürburgringu v polovině října – snad důstojně za účasti stáje Prema a její hvězdy Antonelliho. Jinak by jim mohl Barnard podobnými výsledky jako o minulou neděli titul ještě vyrvat z rukou…

Stav šampionátu ADAC-F4:

1. Andrea Kimi Antonelli, Prema              253 b.

2. Taylor Barnard, PHM                            219 b.

3. Rafael Camara, Prema                           155 b.

4. Nikita Bedrin, PHM                               155 b.

5. Conrad Laursen, Prema                          129 b.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama