Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

Čtvrtek 25.04.2024

reklama

Obrázky z Oldtimer Grand Prixu 2022 na Nürburgringu

Velká cena veteránů na Nürburgringu se letos konala již po devětačtyřicáté. Na trati se závodilo v 16 různých třídách a v paddocku si na své přišli jak pamětníci a technici, tak i lovci autogramů a milovnícu motorové literatury.

Podnik byl navzdory úmornému vedru překvapivě dobře navštíven, autor odhaduje za sobotu a neděli dohromady kolem 40.000 diváků.

Osobností podniku byl beze sporu Arturo Merzario. Bývalý tovární pilot Ferrari-F1 předvedl na Nürburgringu repliku „žraloka“ Ferrari 156, který kraloval mistrovství světa roku 1961.

Malou perverzitou dějin F1 ja fakt, že Ferrari 156 byly roku 1961 poraženy právě zde: velkou cenu Německa tehdy vyhrál Stirling Moss na Lotusu-Climax před Ferrariho von Tripsem a Hillem.

Shledání se svým brutálním Porsche 917 slavil někdejší jezdec Intersérie a majitel stáje F1, Willy Kauhsen, velký jezdec německé scény GT, Clemens Schickentanz se nechal vyfotit s jeho bývalým Kremer-Porsche a návrat do kokpitu slavil na Lole T210 z roku 1970 bývalý pilot ChampCarů, Arnd Meier.

Paddock Oldtimer Grand Prixu nabídl i velký počet stánků s nejrůznějším zbožím – od modýlků přes knihy a časopisy až po oděvy. Nechyběl ani umělec, který „naživo“ maloval motiv Ickxe ve Ferrari.

Jeden z nejstarších vozů podniku, Mercedes SSK z dob Rudolfa Caraccioly  našel místo tam, kam patří: v boxu historického paddocku.

V sobotu jely dvousedadlové sportovní vozy svou hodinovku až hluboko do noci. Jaká to silná vzpomínka na Le Mans…

Nechyběl burácející McLaren-Chevy, který začátkem 70. let vládl seriálu CanAm – byl tu ale i Porsche 917, který tuto nadvládu „oranžových“ krutě ukončil.

Jedno z nejpočetnějších polí nabídla Formule Lurani a asi nejostřeji se vedle F1 závodilo v DTM-Classics, kde se na startu objevily i dvě Volva-Kombi 850T5

Na závěr ještě jednou Merzario, tentokrát s autorem. Zvláštní na této fotografii je, že ji „zmáčknul“ známý švýcarský fotograf Daniel Reinhard, který právě vydal svou knihu vzpomínek „Inside Formel 1“.

 Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama