Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

F2 v Silverstone: Fittipaldi po kvalifikaci na legendárním okruhu devátý

S rychlým okruhem v Silverstone se při kvalifikaci nejlépe vypořádal Američan Logan Sargeant. Také Charouzův Enzo Fittipaldi si pro oba závody anglického víkendu vybudoval slibnou výchozí pozici.

Oba závody na motodromu bývalého vojenského letiště v Silverstone budou tento víkend značit poločas sezony FIA Formule 2. Do Anglie přijel s jasným bodovým náskokem (49 b. na Pourchaireho a 59 b. na Daruvalu) brazilský jezdec Felipe Drugovich. A nejen jeho přímí soupeři si skrytě přáli, aby jezdec nizozemské stáje MP Motorsport v zájmu napjetí tentokrát trochu selhal… Selhat samozřejmě nechtěli u Charouz Racing System. Jednička české stáje Enzo Fittipaldi letos již sebral 50 bodů a s dvěma dobrými „anglickými“ výsledky je postup mezi bodovaných top5 šampionátu beze všeho možný. V USA narozený Brazilec získal během povedené sezony na sebevědomí a chce víc: „Myslím, že teď již dokážeme pravidelně bojovat o umístění na stupínku vítězů. Možně, že i o vítězství.“ Trochu složitější je situace druhého Charouzova pilota F2, Cema Bolukbasiho. Jedná se o Turkovu první sezonu F2 a příliš času ke sbírání zkušeností moderní sport nenabízí…

Ve volném tréninku si zapsal nejrychlejší čas Američan Logan Sargeant (Carlin) před Doohanem a Pourchairem. Session byla po 20 minutách přerušena: Začalo totiž pršet, načež jezdec Tridentu, Calan Williams svůj vůz zle odložil do bariéry. Na závěr tréninku ještě Drugovich předvedl, že hodlá i v Silverstone pokračovat svém tažení směrem titulu a zlepšil se na druhé místo za Sargeanta. Enzo Fittipaldi neriskoval poškození vozu a byl o 1,1s za Sargeantem 13., Bolukbasi si zapsal 19. čas.  

Bývalý jezdec Charouz Racing Systemu, Logan Sargeant se činil i při večerní kvalifikaci. Po první části session byl nejlepší před Daruvalou, Vipsem, Lawsonem a Haugerem. Duo Antonína Charouze předvedlo svůj „standardní“ výkon: Fittipaldi byl ve středu pole, Bolukbasi „pokořil“ jen pomalého Caldwella.

Na čerstvém obutí dokázal junior Williamsu-F1 Sargeant „najít“ ještě dalších 5 desetin – a to byl výkon, na kterém si ostatní vylámali zuby. Z první řady s ním v neděli vyrazí do závodu Frederik Vesti (ART), ze druhé Felipe Drugovich s Théem Pourchairem. Enzo Fittipaldi vykouzlil 3 minuty před koncem na trať čas, který ho zařadí na dobré 9.místo, hned za Jurije Vipse. Ano, tým Hitech dá překvapivě i po zbytek sezony mladému Estonci šanci, i když se jeho mecenáš Red Bull od něj odvrátil. Před Vipsovým výkonem nelze jinak, než smeknout – způsob, jakým se sportovně vypořádal se špínou, kterou na něj minulé dny naházela nejen „nemocná“ veřejnost, ale i média a především FIA a i vedení F2 (!), je prostě obdivuhodný. Cem Bolukbasi ztrácel na polemana po relativně dobrém výkonu jen 1,2 s – ve vyrovnaném poli F2 to ale stačí jen na předposlední startovní řadu.

Výsledek kvalifikace F2 v Silverstone:

1. Logan Sargeant, Carlin                      1:38,432 s

2. Frederik Vesti, ART                            1:38,539 s

3. Felipe Drugovich, MP                         1:38,553 s

4. Theo Pourchaire, ART                        1:38,553 s

5. Liam Lawson, Carlin                          1:38,625 s

6. Ayumu Iwasa, DAMS                        1:38,734 s

7. Jack Doohan, Virtuosi                       1:38,901 s

8. Juri Vips, Hitech                                  1:39,013 s

9. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System     1:39,077 s

20. Cem Bolukbasi, Charouz Racing System   1:39,691 s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama