Čtvrtek 18.04.2024

Čtvrtek 18.04.2024

Čtvrtek 18.04.2024

reklama

Kde je Baku…? Opravdová F1 přeci startovala ve Spielbergu!

Nic proti „napínavému“ procesí obou Red Bullů hybrido-bakelitové Grand Prix v Azerbajdžánu (čti „kolébce automobilismu“) – kdo ovšem chtěl minulý víkend vidět a slyšet „opravdové“ monoposty F1, ten vážil cestu k Austrian Historic ve Spielbergu. Jelo se tam o body šampionátu FIA Historic Formula 1.   

Vozy z let 1967-1985: Lyonsova odplata za Monako

Michael Lyons platí všeobecně za asi nejrychlejšího jezdce historiské scény. V Monaku jeho Lotus 92 ovšem porazil týmový a značkový kolega Marco Werner. Na rychlé rakouské trati si Lyons v sobotu vše vynahradil – i když teprve po celý závod trvajícím duelu s McLarenem MP4-1 Stevea Hartleye.

Oba se od pole odpoutali hned po startu, který vyšel Hartleovi lépe. K polovině závodu na 25 minut se Lyons ovšem probojoval na špičku. Hartley se ale nevzdával a neustále atakoval. Cílem proletěli jen v odstupu 0,441s. Třetí místo dlouho držel Nick Padmore na kontroverzním Lotusu 88, vozu „dvou šasi“. Pro technickou závadu ale krátce před cílem vzdal a tak třetí dojel „král Monaka“, Marco Werner. Čtvrté místo připadlo Steve Brooksovi na dalším lotusu z roku 1980,  který se dlouho přel o pozici se senzačním Tyrrellem P34 Američana Jonathana Holtzmana. Šestikolový vůz z roku 1976, se kterým Jody Scheckter vyhrál GP Švédska a zde v Zeltwegu zle havaroval, nakonec obsadil 5. místo před dotírajícím Theodore-Ensignem N183 Němce Georga Hallau.

Výsledek sobota:

1. Michael Lyons, Lotus 92

2. Steve Hartley, McLaren MP4-1

3. Marco Werner, Lotus 87B

4. Steve Brooks, Lotus 81

5. Jonathan Holtzman, Tyrrell P34

6. Georg Hallau, Ensign MN183

V nedělním závodě už Lotusy nenašly odpověď na rychlost ex-Watsonova McLarenu-Ford z roku 1981. Zkušený Hartley přenechal Lyonsovi vedení jen úvodních 5 kol, než se prodral kupředu a jasně vyhrál. Poté, co se Lotusy Wernera a Padmora staly obětí závad, směl na stupínek vítězů i Brooks jedoucí na Andrettiho voze v lakování Essex. Souboj o čtvrté místo mezi Holtzmanovým revolučním P34 a neméně revolučním Lotusem 78 (první wing-car dějin) Marca Devise vyhrál jezdec z Belgie.

Výsledek neděle:

1. Steve Hartley, McLaren MP4-1

2. Michael Lyons, Lotus 92

3. Steve Brooks, Lotus 81

4. Marc Devis, Lotus 78

5. Jonathan Holtzman, Tyrrell P34

6. Arthur Bruckner, Arrows A6

Vozy F1 postavené do roku 1966

Autora sice těší, že FIA dělí třídy historických závodů F1 právě v roce jeho narození – tak nějak ale člověk při tom přeci jen kouká na veterány a je tedy jedním z nich…? Poli, kterému „na papíře“ kralovaly obě překrásné BRM P261, rychlostí jasně přesvědčil domácí Thomas Matzelberger na Cooperu T45-51 bývalé Scuderie Colonia. Prosadil se před krajany Stepahnem Joebstlem (Lotus 24) a Ingo Strolzem (Cooper T51).

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama