Úterý 31.01.2023

Úterý 31.01.2023

Úterý 31.01.2023

reklama

Esmee Hawkins – “Sama žena v poli” DTM

Před několika dny potvrdil Drážďanský tým T3 Motorsport, že bude pokračovat ve spolupráci s Angličankou Esmee Hawkins. 24letá pilotka z Chislehurstu tak bude jedinou ženou v DTM sezony 2022.

Pro svou “novou DTM”, používající vozy GT3, měl ředitel série Gerhard Berger začátkem minulého roku v nabídce hned dvě účastnice něžného pohlaví: Němku Sophii Flörsch a Angličanku Esmee Hawkins. I když se promotérům šampionátu přes zimu podařilo zvýšit počet účastníků, vypadalo to dlouho, že se letos na start postaví jen muži. Flörsch ztratila svůj kokpit u Abt-Audi a “sestoupila” do ELMS, kde je její angažmá v ruském týmu G-Drive po posledních událostech v Ukrajině více, než nejisté. O plánech Hawkinsové nebylo dlouho slyšet vůbec nic – před několika dny ovšem mohla potvrdit, že v DTM pojede i druhým rokem. Bude při tom znovu spoléhat na Lamborghini Huracán připravený Drážďanskou stájí T3-Motorsport. Jedna ruka při tom myje druhou: Hawkey svým příspěvkem udržela tým Jense Feuchta v tomto mistrovství, i když pojedou bez jakékoliv tovární podpory Italů.

Na zopakování špičkových výsledků, jaké před několika dekádami v DTM naposledy předváděla Ellen Lohr, si jistě budeme muset počkat. Hawkey, kterou vede bývalý pilot F1 Mark Blundell, sice oplývá potentními sponzory, minulý rok ovšem nedokázala ani jedinkrát dojet mezi top10.  Několikrát dokázala držet alespoň tempo Flörschové, ani její dřívější výkony Britky (například roku 2019 v nesmyslné ženské formuli W-Series) zatím nepoukazují na výjimečný talent. I tak ale bude pestrou skvrnou v pěkném poli – „Roku 2021 jsem si zde užívala každé sekundy. Byl to můj první rok se strojem GT3 a byla jsem poprvé na mnohých z okruhů.” Přejme jí tedy hodně štěstí a jejím sponzorům hodně zábavy.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

DTM nebo GT-Masters 2022? Duel bezejmenných skončil remízou

Když Gerhard Berger před dvěmi lety oznámil, že bude svou „novou“ DTM organizovat pro vozy třídy GT3, měli z toho pravděpodobně především promotéři dobře zavedeného ADAC-GT-Masters „radost“. Nejen oni se logicky obávali, že německý trh dva relativně podobné šampionáty neuživí.

Finále grande DTM v Hockenheimu: Van der Linde zachoval klid a přehled

Podobně jako v létě na Norisringu předvedl šampionát i při finále v Hockenheimu „sobotní rodeo“ a poté relativně poklidnou neděli. Pozice dvě a tři v obou závěrečných závodech roku nakonec stačily 23letém, v Německu žijícímu jezdci BMW z Jižní Afriky, Sheldonovi van der Lindemu k

DRM-Revival na Red Bull-Ringu: Komár s medvědí sílou

Aktuálnímu šampionátu DTM se možná dá vytknout, že mu v kokpitech chybí “velká jména”, organizátoři Berger a Oberndorfer se ale ze všech sil snaží, nabídnout platícímu publiku pestrou paletu dění na trati a v paddocku. Jedním z takových “vedlejších dění”

DTM na Red Bull-Ringu: O titul bude bojovat pětice jezdců

Zatímco lídr celkového hodnocení Sheldon van Der Linde vyšel v chladném Rakousku naprázdno, dokázali jeho rivalové na Red Bull Ringu vydatně bodovat. V sobotu vyhrál Nick Cassidy a v neděli Thomas Preining. Za studeného a nevlídného počasí přicestoval do Spielbergu

reklama