Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

Pátek 29.03.2024

reklama

Hockenheim: Gábina Jílková v ADAC-GT4 tentokrát bez bodů

Pátý podnik sezony 2021 absolvoval na Hockenheimringu v rámci GT-Masters také „juniorský“ šampionát ADAC GT4. Po poněkud šťastném vítězství outsiderů Pichlera a Wasserreuthera (KTM) v sobotu, zvítězil v neděli zaslouženě Allied-Porsche Sturma s Koenigem. Gabriela Jílková předvedla zvláště v neděli „návrat k dřívější formě“, na body ale nedosáhla.

1. závod – sobota: Tohle bylo trapné i vítězům…

Mistrovství jistě netrpí koncem sezony nedostatkem účastníků – ba naopak: v páteční kvalifikaci pro sobotní závod se utkalo 32 posádek! Nejrychleji při tom zajel Američan Southern na Audi R8 stáje T3 Motorsport před Leipert-Mercedesem-AMG Španěla de Fulgencia. Kolega jediné Češky v poli, Gariely Jílkové, Robert Haub ztrácel na polemana sice jen 1,6s, v tak vyrovnaném poli to ovšem znovu znamenalo jen startovní místo mimo top20 – a tím předzvěst velmi trnité sobotní cesty směrem bodů.

Úvodní fáze závodu patřila až do povinných zastávek v boxech velmi překvapivě hostujícímu vozu Toyota GR Supra připravené týmem Ring Racing. Southernův Audi se na špičce ohřál jen krátce, než ho ve vedení vystřídal zkušený Belgičan Nico Verdonck ve zmíněném japonském voze.

Až do poloviny závodu tedy vedla díky své „páře na rovinkách“ bílá Toyota před Leipert-Mercedesem de Fulgenica a rychlým Zakspeed-Mercedesem dvojice Nouet/Marchalkowski. O vítězi ale nemělo rozhodnout to, co se dělo na trati, nýbrž události mimo ni. Až na jedinou výjimku mělo celé pole právě po výměně pilotů, když na trať vyjel po uklouznutí jednoho z pomalejších konkurentů Safety Car. Tou jedinou výjimkou byl KTM-X-Bow rakouského týmu Razoon, který jel až doposud naplno a byl tím jasně ve vedení! 30sekundový náskok měl jeho jezdec Leo Wassertheurer i po převzetí kok pitu od soukmenovce Pichlera – zbytek pole byl přeci zbržděn Safety Carem… Přešťastný Wassertheurer pak dovezl 25sekundový náskok na Marschalkowskiho až do cíle. Vyhrál tedy vůz, který se kvalifikoval pouze jako 12.  a v závodě zajel jen 18. nejrychlejší čas na kolo. „Já ty pravidla nedělal…,“ opakoval při vyhlašování vítězů šťastný šéf týmu Razoon jakoby na omluvu.

Začátkem dominující Ring-Toyota dojela na trati sice třetí, po dvou penalizacích ale byla hodnocena jan daleko vzadu. Penalizace si užila i Gabriela Jílková. US-Česká dvojice Zakspeedu nezažila v Hockenheimu dobrou sobotu. „Quick Gabi“ převzala od Hauba vůz na 21. pozici, tentokrát ovšem ani její talent nestačil na postup kupředu.    

Výsledek sobotního závodu GT4:

1. Pichler/Wassertheurer, Razoon-KTM

2. Marchalkowski/Nouet, Zakspeed-Mercedes

3. König/Sturm, Allied-Porsche

4. de Fulgencio/Falkenbach, Leipert-Mercedes

5. Dörr/Wirth, Doerr-Aston Martin

6. Southern/Springob, T3-Audi

2. závod – neděle: Krátká show „Quick-Gabi“ Jílkové

Nejlepší výchozí pozici pro slunečný nedělní závod si v kvalifikaci vydobyla posádka Prosport-Astonu Ortmann/Sasse před Ring-Toyotou Verdocnka/Pottyho a Allied-Porschem Königa/Sturma. Kvalifikaci pro „žlutý“ Zakspeed-Mercedes tentokrát převzala Gabriela Jílkoá a zajela slibný 14. čas.

Polemani měli smůlu: jejich vůz zůstal stát při rozjezdu do zahřívacího kola a výhodu první startovní pozice tedy měl Belgičan Potty. Pilot Toyoty vyrazil dobře, na brzdě před vracečkou po Parabolice ho ovšem za sebou nechali Bulhar Lefterov (Overdrive-Porsche) a Sturm. Svou formu „z časů před dlouhou letní přestávkou“ našla očividně Gábina Jílková. Po senzačním prvním kole již byla osmá. Vozu „nejslibnějšího ženského talentu sezony 2021“ ovšem očividně chyběla rychlost na rovince a brzy se na ní začaly tlačit vozy lépe motorizovaných konkurentů. Následoval hezký trojboj s Astonem bývalého jezdce IndyCarů Wirthem a Mercedesem pilota DTM, Dienstem. Wirth šťouchl do Češky při vjezdu do Motodromu, v následující Sachs-Kurve ťukla Gábina do Diensta –  a vše skončilo Dienstem ve štěrku a Wirthem na 8. místě před Jílkovou. Nebo vlastně neskončilo: Herr Wirth byl ředitelstvím „napomenut“ zatímco Jílková dostala trest průjezdu boxy. Danke schön za tolik spravedlnosti… Gábina poté s „nakřáplým vozem“ beztak nemohla držet tempo ostatních a předala Haubovi na pozici mimo top20. I v neděli tedy zůstali bez bodů.

Na špičce mezitím jasně kraloval Joel Sturm. S pěkným náskokem předal na Paula Königa a ten jejich modro-černý Allied-Porsche 718 dovedl k jasnému triumfu. Na podobně dobře zajištěných pozicích 2 a 3 dojeli Doerr s Hantkem na Astonu Martin a „bulharský“ Porsche Lefterova/Bostandijeva.

Šampionát ADAC-GT4 končí za dva týdny na Nürburgringu.

Výsledek nedělního závodu GT4:

1. König/Sturm, Allied-Porsche

2. Dörr/Hantke, Dörr-Aston Martin

3. Bostandijev/Lefterov, Overdrive-Porsche

4. Shreyer/Vettel, W-S-Porsche

5. Wisskirchen/Hill, Allied-Porsche

6. Southern/Springob, T3-Audi

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

66. Rolex 24h: Porsche, Penske a Nasr triumfují v Daytoně

Tradičně první velký mezinárodní okruhový podnik roku 2024, 24hodinovku v Daytoně vyhráli před chabě obsazenými ochozy Felipe Nasr, Josef Newgarden, Dane Cameron a Matt Campbell na Porsche 963. Po 54letech se tak postarali o vítězství pro oragnizaci Rogera Penskeho, jehož

GT Open: Na Red Bull-Ringu vítězily Lamborghini a Ferrari

Ve Spielbergu pořádala španělská International GT Open svůj dobře obsazený šampionát GT3. V obou závodech se prosadili mladí jezdci. Pátý podnik svého atraktivního kalendáře (Portimao, Spa, Hungaroring, Le Castellet, Spielberg, Monza, Barcelona) absolvoval šampionát International GT Open minulý víkend v

DTM na Lausitzruingu – aneb hrátky s kilogramy

Na Lausitzringu mezi Berlínem a Drážďany vstoupil šampionát DTM do druhé poloviny sezony. V sobotu se prosadil jezdec Ferrari, Jack Aitken a v neděli pilot Lamborghini, Mirko Bortolotti. Nedělní závod patřil k nejlepším roku 2023 – výsledky DTM jsou ovšem

Preining proti Rastovi: Něco pro učebnici budoucího závodníka

Pětadvacetiletý Thomas Preining je synem velkého otce: Andi byl velkou motocyklovou hvězdou Rakouska a mimo sportovních úspěchů se vyznačoval především skutečností, že jeho sponzorem byla porno-hvězda českého původu, Dolly Buster. Mladý Preining se ovšem vydal cestou automobilů a po prvních

reklama