Pondělí 11.11.2024

Pondělí 11.11.2024

Pondělí 11.11.2024

reklama

Konec sezóny FIA F3: Charouz Racing System se v Soči předvedl parádně

Vydatný déšť přinutil organizátory posledního závodního víkendu FIA F3 letošní sezóny zrušit jeden ze tří závodů. Český tým Charouz Racing System se tím však nenechal rozhodit a díky vynikající jízdě Logana Sargeanta si stáj ze Žebráku připsala zasloužený triumf. Skvělá tečka za celkem povedenou sezónou!

Američan zajel v kvalifikaci jedenáctý čas, což mu umožnilo do úvodního sprintu odstartovat z předních pozic. Využil toho dokonale a od prvních zatáček diktoval tempo závodu. Sargeant si dokázal vybudovat slušný náskok, který však v posledních kolech hájil v několika ostrých soubojích kolo na kolo před dotírajícími soupeři. Šachovnicový praporek nakonec viděl jako první, což bylo samozřejmě pro Charouz Racing System důvodem k radosti.

Povedlo se tak to, co bylo v předešlých závodech na spadnutí. Loganovi však vítězství až do Soči unikalo, někdy velmi těsně a smolně. I to ale ukazuje, jak velký potenciál letos Charouz Racing System díky němu měl. Američan povedený ruský víkend ještě korunoval výborným čtvrtým místem v hlavním závodě a tedy i dalším přísunem bodů.

Poslední závodní víkend roku byl pro nováčky Zdenka Chovance a Ayrtona Simmons obtížný, ale i tak stále pozitivní. Jezdci, navzdory některým menším problémům, které však byly mimo kontrolu týmu, dokončili oba závody, aniž by udělali výraznější chyby. To je zásadní aspekt vzhledem k sezóně 2022 a jejich případnému pokračování v této kategorii. 

Pozitivní víkend v Soči znamená, že Sargeant skončil sedmý v pořadí jezdců, Charouz Racing System si připsal parádní pátou příčku v týmech. Výsledek je o to cennější, že stáj musela čelit mnoha výzvám včetně změn na jezdeckých postech.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Jsem nesmírně šťastný, že jsme sezónu zakončili vítězstvím a čtvrtým místem. Je to odměna za naši tvrdou práci, kterou jsem celou sezónu odváděli. Konečný výsledek je pro nás motivací do další sezóny, vidíme potenciál. Velké poděkování patří všem, kteří dali 110 % svého odhodlání i talentu, abychom byli tam, kde jsme. Velká gratulace pak míří k Loganovi, který má za sebou další brilantní sezónu. Ale i ostatním jezdcům, kteří předváděli maximální nasazení i profesionalitu.“

Bob Vavřík, manažer týmu, sdělil: „Logan v Soči ukázal, jak výborným pilotem je. Několikrát v sezóně měl na vítězství, tentokrát mu to vyšlo skvěle. Neztratili se ale ani naši dva nováčci. Oba dojeli do cíle a ukázali, že mají talent. Nemohli jsme si přát lepší zakončení sezóny. Chci poděkovat nejen jezdcům, ale i celém týmu za to, jak celý rok pracovali. Všichni odvedli maximum a já jsem na ně pyšný.“

Logan Sargeant uvedl: „První závod proběhl tak, jak jsme plánovali. Měl jsem dobrý start, dostal jsem se do vedení a vybudoval jsem si slušný náskok. V posledním kolo se povedlo odrazit Haugerův útok a jsem moc spokojený, že jsem si v sezóně připsal vítězství. I hlavní závod byl takový, jaký jsme si představovali. Z jedenáctého místa jsem poskočil na páté, čímž jsme si pojistili koneční páté místo mezi týmy a sedmé v pořadí jezdců. Letos jsme udělali velký krok kupředu a tento závod to ukázal.“

Zdeněk Chovanec vysvětlil: „Po kvalifikaci jsme se v prvním závodě zlepšili, měl jsem dobré tempo. Zvlášť v poslední fázi, kdy jsem jezdil sám kvůli desetisekundové penalizaci stop and go. Jsem spokojený i s druhým závodem. Měl jsem dobrý start, povedlo se mi dostat o několik míst dopředu. Tempo nebylo nejlepší, ale od Spa se hodně zlepšilo. Celý tým během víkendu odvedl opravdu úžasnou práci.“

Ayrton Simmons tvrdil: „Jsem šťastný, že jsem mohl odjet své první závody ve formuli 3. Musím se hodně učit, to je evidentní, ale myslím, že jsem odvedl docela dobrou práci. Druhý závod nezačal dobře, dostali jsme se do problémů, ale pak jsme předváděli slušné tempo. Chtěl bych poděkovat týmu za veškerou pomoc, kterou mi tento víkend poskytl a zajistil, aby vše proběhlo co nejlépe.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama