Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

Pátek 19.04.2024

reklama

Šampionát F3 pokračuje v Maďarsku: Charouz Racing System chystá útok na nejvyšší příčky

Čtvrtá zastávka seriálu FIA Formula 3 je na programu od 30. července do 1. srpna na maďarském Hungaroringu. Charouz Racing System se pokusí ze tří závodů získat co nejvíce bodů. Český tým si dobře uvědomuje, že má určitě na víc, než co předvedl na Red Bull Ringu.

Logan Sargeant na Hungaroringu loni ukázal, že mu trať svědčí, když zde skončil čtvrtý a šestý. Mohl by tak od začátku nasadit dobré tempo a zajet v kvalifikaci čas, který mu dá co největší naděje do hlavního závodu. Uspořádání maďarské trati je přitom dost netradiční a není snadné na kvalitní kolo navázat dalším. Loganovi se to však dařilo v roce 2018 během jeho sezóny ve Formuli Renault. 

Předjíždění není na Hungaroringu nemožné, ovšem je spíš jen pro odvážné jezdce. Navíc je důležité myslet na pneumatiky, dobré hospodaření s nimi bude nejspíš základem úspěchu. Strategie týmů se tak pravděpodobně zaměří právě na to.

Enzo Fittipaldi se zde také pokusí využít svých zkušeností z minulých sezón. V roce 2019 v evropském šampionátu tu třikrát dosáhl na stupně vítězů. Brazilec v předchozím podniku v Rakousku dosáhl na své první body a věří, že na to naváže. O totéž se pokusí jeho týmový parťák Reshad de Gerus, který s monopostem získává stále větší a větší jistotu.

Vše vypukne klasicky v pátek tréninky a kvalifikací, první závod se jede v sobotu ráno, druhý večer po kvalifikace formule 1 a třetí v neděli ráno.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Hungaroring je trať, kde mohou hrát významnou roli zkušenosti. Zajet skvěle v kvalifikaci je dost složité, ale pokud to jezdec zvládne, může mát šanci na pole position. A to je polovina práce, pokud zde chcete vyhrát. Předjíždí se tu obtížně, důležitá je práce s pneumatikami, takže se musíme soustředit na správnou strategii. Určitě do Maďarska jedeme s vidinou úspěchu. Máme potenciál patřit mezi nejlepší.“

Logan Sargeant uvedl: „Do Budapešti se opravdu těším. Je to jedna z nejnáročnějších tratí v kalendáři, je důležité dostat se do tempa hned od začátku. Kvalifikace bude klíčová, takže musíme udělat vše, co je v našich silách.“

Enzo Fittipaldi vysvětlil: „Nemohu se dočkat, až se znovu vrátím na Hungaroring. Loni jsem tu měl dobré tempo a doufám, že letos zopakuji úspěšnou kvalifikaci. To bude důležité, cílem je kvalifikovat se mezi elitní desítkou a pak bojovat o body. Na trati, kde je extrémně těžké předjíždět, to bude důležité.“

Reshad de Gerus tvrdil: „Těším se, že znovu usednu do formule, a to na tak krásném okruhu, jakým je Hungaroring. Sezóna se zlomí do své druhé poloviny, takže je načase, abych získal nějaké body. Mám velkou motivaci a udělám pro to všechno. Pojďme na to!“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama