Dnes je 24. 1. 2022

Dnes je 24. 1. 2022

Dnes je 24. 1. 2022

reklama

DTM se závanem IndyCarů: Na Lausitzringu použili většinu oválu

Zlaté poháry z třetího a čtvrtého závodu DTM sezony 2021 si z Lužice vezli domů Švýcar Philip Ellis a Němec Maximilan Goetz. 

Při své ouvertůře před měsícem v Monze zůstala „nová-GT-DTM“ veškerého důkazu dlužna, proč by se motoristický svět nemohl obejít i bez ní. Tento víkend na Lausitzringu se ovšem promotér Gerhard Berger vytasil s opravdovým prvkem výjimečnosti: na areálu bývalého povrchového dolu oprášili dvě třetiny tri-oválu, jenž měl před dvěmi dekádami do Evropy přilákat Indy-Cary. DTM použila první a poslední zatáčky s kompletní cílovou a druhou rovinkou. Nezáživnou známou verzi infieldu pořadatel vynechal a vedení trati to co do originality jistě prospělo.

Sobota: Kdo je Philip Ellis?

První startovní řadu do sobotního závodu si zajistili poprvé v historii DTM bratři: Sheldon a Kelvin van der Linde z Jižní Afriky, jejichž Rowe–BMW  a Abt–Audi vedly  zbytek pole před spoře obsazenými tribunami (ale díky i za to) poprvé do obávaného Turnu 1. Netrvalo to dlouho a stalo se skutečně to, čeho se mnozí (bezdůvodně) báli: Angličanka Hawkeyová nezvládla svůj Lamborghini a zaparkovala ho do zdi právě tam.  To již byla i druhá žena v poli, domácí Floerschová, po hodinách také mimo.  

Špička pole absolvovala předepsanou zastávku v boxech brzy a bezprostředně po konci neutralizace. Poté to byl překvapivě doposud neznámý Švýcar Philip Ellis, kdo si vůz pro tento druh trati nastavil nejlépe. Startoval jen z 9. pozice, v cíli byl ale jeho Winward-Mercedes ale první před vítězem úvodního závodu sezony, Liamem Lawsonem (AF-Corse-Ferrari) a zkušeným Mikem Rockenfellerem (Abt-Audi). „Nemám slov a nemohu tomu ani věřit, že jsem vyhrál,“ jásal Ellis v cíli. Slov hledali asi i promotéři DTM, kterým by se jistě  známější a populárnější vítěz hodil mnohem více…

Výsledek sobotního závodu:

1. Philip Ellis, Winward-Mercedes 

2. Liam Lawson, AF Corse-Ferrari

3. Mike Rockenfeller, Abt-Audi

4. Kelvin van der Linde, Abt-Audi

5. Alex Albon, AF-Corse-Ferrari

6. Lucas Auer, Winward-Mercedes

Neděle: Van der Lindeho smůla znamenala Goetzovo vítězství

Novopečený triumfátor Ellis dokázal svou výbornou náladu konzervovat i do nedělní kvalifikace. Byl nejrychlejší před Lawsonem a Maxim Goetzem na Mercedessu týmu Huberta Haupta.

Poleman udělal po startu vše správně, přesto ale nedokázal zabránit tomu, že ho rozjetý Lawson při vjezdu do infieldu na špičce vystřídal. Špička poté znovu měnila pneumatiky relativně brzy. Lawson při tom zůstal na trati nejdéle, což očividně nebylo nejlepší řešení: když i on přezul, tak ztratil dvě pozice vůči Kelvinovi van der Linde a Goetzovi.

Jihoafričan si poté zdánlivě lehce letěl pro vítězství a kontroloval soupeře za sebou. 13 minut před koncem ale jeho motor na rovince znenadání vypnul! Ingolstadtský agregát se poté sice znovu nechal přemluvit k funkci, mezitím ale ztratil dvě pozice. Goetz využil tohoto faux-pasu k úprku směrem vítězství, zatímco si  za ním rozdali Lawson a Van der Linde boj o stříbro. Pořadí ovšem zůstalo nezměněno.

DTM se sejde ke svému třetímu podniku za dva týdny v belgickém Zolderu.     

Výsledek nedělního závodu:

1. Maxi Goetz, HRT-Mercedes

2. Liam Lawson, AF Corse-Ferrari

3. Kelvin van der Linde, Abt-Audi

4. Philip Ellis, Winward-Mercedes

5. Sheldon van der Linde, Rowe-BMW

6. Marco Wittmann, Walkenhorst-BMW

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
z rubriky

Související příspěvky

Česká Girl-Power: Jílková pojede i roku 2022 v ADAC GT4

Bratr šéfa týmu Zakspeed Petera Zakowského, Phillipp právě oznámil založení vlastního týmu pod jménem ZVO Racing. Organizaci povede společně s bývalým pilotem DRM a DTM Jörgem van Ommenem. Stáj bude přirozeně úzce kooperovat s věhlasným Zakspeedem a nové Mercedesy GT3

Zelenáčem v „Zeleném pekle“ Nürburgringu

Dnes 37letý Dr. Anton Hahnenkamm má za sebou kariéru, na jakou se (v jejím konečném dopadu) může ohlédnout 99,9% talentů z juniorských formulových tříd: Je sice dvojnásobným mistrem Rakouska FF1800, závodil mimo to jak v německém, tak i v šampionátu

reklama