Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Charouz Racing System na Red Bull Ringu: Tři závody šampionátu F3 a třikrát body

Český tým Charouz Racing System si v rámci série FIA F3 připsal ve třech závodech v Rakousku třikrát body. Enzo Fittipladi a zejména Logan Sargeant však určitě mohli pomýšlet na daleko lepší zisk. Američan se dokonce v prvním sprintu radoval ze třetího místa, než kvůli zásahu traťových komisařů a následné penalizaci klesl hluboko mezi poražené.  

Logan byl ve skutečnosti v prvním závodě jedním z nejrychlejších na trati. Celý závod se držel na špičce a v cíli z toho bylo krásné třetí místo. Bohužel poté dostal třicetisekundovou penalizaci, vteřiny navíc dostala i celá řada dalších jezdců. Pořadí se naprosto přeházelo, málokdo se v tom vyznal. Když si ještě vezmete změny na startovním roštu oproti tomu, co si piloti vybojují v kvalifikaci, je to pořádný guláš, který obyčejnému fanouškovi chutná jen málo. Pro Sargeanta toto „menu“ znamenalo nakonec až patnácté místo v prvním závodě, druhý po kolizi nedokončil. Body si tak připsal „jen“ za slušné osmé místo v hlavním závodě.

Enzo Fittipaldi zaznamenal svůj premiérový bodový příděl v sezóně. V prvním sprintu byl jedním z těch, kteří nebyli penalizováni a poskočil až na skvělé čtvrté místo. Druhý sprint pak dokončil osmý, v hlavním závodě viděl šachovnicovou vlajku jako třináctý.

Také nováček Reshad de Gerus dokončil všechny tři závody, což je jeho primární cíl. Skončil dvacátý, třiadvacátý a znovu dvacátý. Naprosto zásadní pro borce z ostrova Réunion je učit se, což zatím plní na výbornou a progres je na něm vidět v každém závodě.  

V průběžném pořadí jezdců je Sargeant  jedenáctý a Fittipaldi šestnáctý. Charouz Racing System zůstává šestý mezi týmy. Další závodní víkend je na programu 30. července – 1. srpna na maďarském Hungaroringu.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Víkend mohl být lepší, ale pozitivní je, že domů vozíme stále více bodů. mezi piloty je velmi silná konkurence, jsou hodně vyrovnání a rozdíly se na krátké trati, jakou je Red Bull Ring, ještě smazávají. Desetina sekundy může znamenat řadu pozic, zejména v kvalifikaci. Logan i Enzo odvedli v prvním závodě skvělou práci a je škoda, že jsme o pódium přišli kvůli trestu. I tak jsem ale rád, že tým ukázal potenciál. Také mě těší, že Reshad roste každým závodem, nedělá chyby. Šampionát bude ještě dlouhý, zbývají čtyři víkendy. Jsem si jistý, že pro nás to bude znamenat dobré výsledky.“

Logan Sargeant uvedl: „Byl to velmi náročný víkend. Zaslouženě jsme měli být na pódiu, pro druhý závod nás postavili na špatné místo na startu. Co na to říct? Třetí závod byl složitý, startoval jsem z dvanáctého místa. Jediné, co teď můžeme udělat, je připravit se na Maďarsko a ukázat, že se můžeme měřit s nejlepšími.“

Enzo Fittipaldi tvrdil: „Víkend vnímám pozitivně. Čtvrté a osmé místo jsou pro mě dobré výsledky. Také ve třetím závodě jsem byl bodům blízko, takže to byl solidní konec víkendu po obtížném startu v kvalifikaci. Měli jsme rychlost, abychom byli v elitní osmičce, bohužel byl na trati velký provoz na to, abychom zajeli lepší časy. Ale jak jsem řekl, víkend byl pozitivní, musíme pokračovat v nastoleném tempu.“

Reshad de Gerus vysvětlil: „V Rakousku to nebylo nic snadného. V kvalifikace jsme neměli štěstí, zasloužili jsme si mnohem víc. Během závodů je vždycky těžké zajet rychlé časy, když jste obklopeni soupeři. Útočit je opravdu obtížné. Určitě budeme i nadále tvrdě pracovat, abychom byli v Budapešti ještě lepší.“

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama