Sobota 20.04.2024

Sobota 20.04.2024

Sobota 20.04.2024

reklama

Kvalifikace F3 v Barceloně: Charouz Racing System nakročil k úspěchu díky Saergantovi

Když se řekne „Norsko a okruhové závody“, tak člověka asi napadne jen Martin Schanche, který v 80. letech porážel konkurenci v rallycrossu a troufl si i do kokpitu sportovního prototypu – i když bez úspěchu. Současně ovšem má země skvělých lyžařů jezdce, který by mohl prorazit v monopostech hodně vysoko. Osmnáctiletý Dennis Hauger (Prema) je prvním vítězem kvalifikace F3 sezony 2021. Také jednička Charouz Racing Systemu, Logan Sargeant, potvrdil dobrou formu z testů a vysoké ambice.

Jako příprava na ročník 2021 musely jezdcům formule 3 stačit dva testy v Rakousku a Španělsku. Právě na okruhu u Barcelony se dnes identické monoposty Dallara-Mecachrome poprvé rozjely naostro.  O dopolední volný trénink se prvních 13 vešlo do jediné sekundy, přičemž junior Red Bullu, Hauger nastínil, že letos chce „vygumovat“ svou poněkud slabší sezonu 2020. Jezdec týmu Prema byl nejrychlejší před juniorem Alpine-Renaultu, Victorem Martinsem (MP) a juniorem Mercedesu Frederikem Vestim (ART).

Jaký trumf má v osobě Logana Saergante v kokpitu česká stáj Charouz Racing System, potvrdil Američanův 7. čas. Další dva jezdci české stáje Enzo Fittipaldi a Reshad de Gerus zapsali 22. a 26. čas.

Teď už šlo do tuhého
O postavení na startu hlavního závodu šlo hned po obědě a Hauger se dokázal znovu těsně prosadit. Pole position mu bude patřit díky náskoku 6 tisícin na syna motocyklové legendy Jacka Doohana (také Australan patří do kádru Red Bullu). Druhou startovní řadu vytvoří Martins s Matteem Nanninim (HWA) a třetí Vesti s dalším pilotem Premy, Angličanem Oliverem Caldwellem. Hned za nimi již bude číhat na body vedle Clementa Novalaka (Trident) třetí muž minulé sezony, tedy Logan Sargeant.

Američan, který jistě „ví, jak vyhrávat“ ztrácí na polemana jen 0,36s. Proto je dost pravděpodobné, že pro Charouz Racing System vyjede již během prvního mistrovského víkendu velmi pěkné body. Vnuk velkého Emersona Enzo Fittipaldi, který s českým týmem podepsal teprve před dvěma týdny a proto vynechal předsezonní testy, se s vozem nesžíval snadno. V USA narozený Brazilec stačil na 18. čas. Nováček v seriálu de Gerus na 28. pozici musí zatím hlavně sbírat zkušenosti.

Roman Staněk zajel při svém debutu za britskou stáj Hitech na 14. místo, hned za comeback-manem Juanem Manuelem Correou (ART) a oba by měli jet o body. Mladého Moraváka při tom může hřát skutečnost, že při první „vážné soutěži roku“ porazil oba své týmové kolegy Jaka Crawforda a Ayumu Iwasu. Velice vyrovnané pole se při tom ještě více semklo: do sekundy se tentokrát vešlo prvních 21!

Do prvního závodu na 22 kol roku vyrazí F3 zítra v 10:35h, přičemž bude dle nových pravidel pole-position patřit 12. dnešní kvalifikace Jonny Edgarovi ze stáje Carlin. Závod můžete sledovat na stanici Sport 1.

Výsledek kvalifikace F3 v Barceloně:

1. Dennis Hauger, Prema                                      1:32,904s
2. Jack Doohan, Trident                                       1:32,910s
3. Victor Martins, MP                                           1:32,965s
4. Matteo Nannini, HWA                                     1:33,113s
5. Frederik Vesti, ART                                         1:33,173s
6. Oliver Caldwell, Prema                                    1:33,184s
7. Clement Novalak, Carlin                                  1:33,225s
8. Logan Sargeant, Charouz Racing System        1:33,263s
9. David Schumacher, Trident                             1:33,274s
10. Caio Collet, MP                                              1:33,305s
….
18. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System        1:33,806s
28. Reshad de Gerus, Charouz Racing System     1:34,775s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama