Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Start sezony Mičánek Motorsport powered by Buggyra: Jak to dopadlo v Monze a na Hungaroringu?

Smolné momenty, ale slibný začátek. Tak skončil úvodní víkend sezony 2021 pro tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Duo Formánek-Záruba na Monze dojelo i přes sérii komplikací na čtvrtém místě v kategorii. Michal Makeš na Hungaroringu bral dvě podia. Byl to těžký víkend, výsledky jsou ale slibné. Tak hodnotí Jiří Mičánek jr., manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra, dva úvodní podniky letošní sezony.

Divize Lamborghini dojela na Monze v prestižním Lamborghini Super Trofeo Europe na pátém, resp. čtvrtém místě ve své třídě, Michal Makeš pak na Hungaroringu dojel druhý a třetí. „Tento víkend nám ukázal, že náš cíl bojovat o podia ve třídě Pro-AM a být do pátého místa celkově je úplně reálný,“ říká Jiří Mičánek.

Monza: smolný start a přezouvací loterie Hlavní divize týmu, která má dva vozy v prestižní sérii Lamborghini Super Trofeo Europe, prožila nejsmolnější okamžik hned v prvních kolech prvního závodu. Bronislav Formánek, který padesátiminutový sprint s jedním střídáním rozjížděl, totiž dostal penalizaci za vyjetí z trati při závodním souboji. Nařízený průjezd boxy posádku odsoudil k výsledku mimo stupně vítězů. Nebýt jej, zřejmě by se Formánek se svým spolujezdcem Josefem Zárubou radoval z prvního poháru.

„Jsem z rozhodnutí stevardů rozpačitý. Deset let jsem zvyklý takhle předjíždět a nikdy to nebyl problém. Každopádně tento incident pohřbil naše sobotní naděje,“ komentoval rozhodnutí komisařů o penalizaci formou průjezdu boxovou uličkou Formánek. Společně se Zárubou předvedli skvělou jízdu, penalizace je ale odsoudila k pátému místu v kategorii Pro-AM a desátému místu celkově. „My s tím rozhodnutím nesouhlasíme, ale odvolávat se nemělo smysl. Prostě se to stalo a poučíme se z toho. Každopádně jinak byl závod velmi dobrý. Skvěle jsme zvládli střídání, nechybovali, byli konzistentní,“ konstatuje Jiří Mičánek. Nedělní druhý závod dostal nezvyklý náboj ještě před startem. „Kvůli sobotním problémům s pneumatikami rozhodl pořadatel o tom, že během střídání jezdců musíme i měnit kola. Dověděli jsme se o tom na brífinku v devět ráno a měli pár hodin, abychom si to natrénovali a připravili se,“ krčí rameny Jiří Mičánek.

A dodává, že tým se s tím popral skvěle. „Nastavený limit na celý průjezd boxovou uličkou jsme pohodlně zvládli.“ Slibně rozjetý závod pak narušil výjezd safety car. Výsledkem pak bylo celkové jedenácté místo a čtvrté místo v kategorii Pro-AM. „Kvůli výjezdu safety car jsme ztratili náskok. Je to smůla, ale na druhou stranu víme, na co máme. Myslím, že i přesto to všechno to byl dobrý první závodní víkend,“ komentoval Josef Záruba. „Oba závody ovlivnily smolné momenty, na které jsme se nemohli připravit, nebo je předvídat. Víme ale, že bez těchto incidentů bychom měli na to být na podiu,“ ohlíží se za víkendem Mičánek. A dodává, že s tímto vědomím se tým teď bude soupeřit na květnový závod na Paul Ricard, kde na konci loňské sezony duo Formánek-Záruba bralo podium.

Na tento závod by se pak měla vrátit i posádka druhého vozu, Libor Dvořáček a Kurt Wagner. Z úvodního podniku oba vyřadila zranění.

Makeš na Hungaroringu: vlastní rekord pokořen

Druhá divize týmu, kterou kvůli souběhu se závodem na Monze šéfoval místo Jiřího Mičánka jeho bratr Tomáš, vyrazila na úvodní podnik zónového mistrovství FIA CEZ na Hungaroring. Mladý talent Michal Makeš na závod série TCR Eastern Europe jel s cílem pokusit se co nejvíc přiblížit k nejlepšímu loňskému výsledku, který zajel právě v Maďarsku – třetímu místu z podzimního zmoklého finále sezony.

Makeš nakonec za volantem Leonu Cupra zazářil. Nejen že své loňské maximum vyrovnal, ale na podiu postoupil ještě o stupínek výš – z víkendu si odváží dva poháry za druhé a třetí místo. „Po loňském podzimu jsem věděl, že na bedně můžeme být pravidelně, ale že se hned první víkend podaří double, to je pro mě obrovské zadostiučinění i velká výzva do dalších závodů,“ okomentoval víkendové výsledky Makeš. „Jsem rád, jak to kluci z týmu spolu s Michalem zvládli. Je vidět, že tvrdý zimní trénink i poctivé testování se vyplatily. Věřím, že Michal si letos pojede pro vítězství,“ chválí svého svěřence i celý tým Jiří Mičánek. Obě divize týmu čekají další závody v květnu – Makeš zamíří už v první půlce května na Slovakiaring, který v kalendáři série nahradil zrušený Red Bull Ring. Divize Lamborghini se se dvěma vozy představí poslední květnový víkend ve Francii na okruhu Paul Ricard.

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

66. Rolex 24h: Porsche, Penske a Nasr triumfují v Daytoně

Tradičně první velký mezinárodní okruhový podnik roku 2024, 24hodinovku v Daytoně vyhráli před chabě obsazenými ochozy Felipe Nasr, Josef Newgarden, Dane Cameron a Matt Campbell na Porsche 963. Po 54letech se tak postarali o vítězství pro oragnizaci Rogera Penskeho, jehož

GT Open: Na Red Bull-Ringu vítězily Lamborghini a Ferrari

Ve Spielbergu pořádala španělská International GT Open svůj dobře obsazený šampionát GT3. V obou závodech se prosadili mladí jezdci. Pátý podnik svého atraktivního kalendáře (Portimao, Spa, Hungaroring, Le Castellet, Spielberg, Monza, Barcelona) absolvoval šampionát International GT Open minulý víkend v

DTM na Lausitzruingu – aneb hrátky s kilogramy

Na Lausitzringu mezi Berlínem a Drážďany vstoupil šampionát DTM do druhé poloviny sezony. V sobotu se prosadil jezdec Ferrari, Jack Aitken a v neděli pilot Lamborghini, Mirko Bortolotti. Nedělní závod patřil k nejlepším roku 2023 – výsledky DTM jsou ovšem

Preining proti Rastovi: Něco pro učebnici budoucího závodníka

Pětadvacetiletý Thomas Preining je synem velkého otce: Andi byl velkou motocyklovou hvězdou Rakouska a mimo sportovních úspěchů se vyznačoval především skutečností, že jeho sponzorem byla porno-hvězda českého původu, Dolly Buster. Mladý Preining se ovšem vydal cestou automobilů a po prvních

reklama