Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Šampiónem F2 je Mick Schumacher. Piloti Charouz Racing System na závěr sezóny nezářili

Letošní sezóna šampionátu FIA F2 je minulostí a bylo to drama do úplně posledního závodu. Titul pro sebe nakonec získal Mick Schumacher, když mu stačilo dojet hluboko v poli poražených. Callum Ilott totiž stejně jako Němec nezvládl šetřit pneumatiky a polem se propadal až mimo bodované pozice. Z jezdců Charouz Racing System získal jediný bodík už v sobotu nadějný Pedro Piquet.

„Mám prostě dobrou pozici,“ tvrdil před posledním závodem sezóny Mick Schumacher a přidal i další otřepané fráze. Jisté jsou tak dvě věci – po svém otci Michaelovi zdědil obrovský talent, ale také nulový smysl pro humor. Němcova výchozí pozice byla před nedělním sprintem byla jedním slovem fantastická. K zisku titulu mu stačilo dojet (ze druhého startovního místa) na šesté pozici a byl by mistrem, i kdyby se jeho jediný soupeř Callum Ilott postavil na hlavu a doskákal na ní na prvním místě do cíle. Ani sobotní dodatečná penalizace divokého Mazepina (Rus ve výsledkové listině „spadl“ ze třetího na deváté místo) nic nezměnila na Schumacherově čtrnáctibodovém náskoku. A když přidáme skutečnost, že má nejpozději od poloviny sezony k dispozici podobně skvělou materiální podporu jako třeba Hamilton ve formuli 1, nepředstavovalo 34 kol posledního závodu sezony více, než pouhou formalitu. Nebo to snad bylo jinak…?

Monoposty se za polemanem Danem Ticktumem (DAMS) na startovní rovince seřadily za silného větru, který krajinu zahalil do jakési mlhy, kterou ovšem tvořil jemný písek. Hned za Schumacherem číhal na zhasnutí červených světel Ilott odhodlaný chytit za pačesy i tu nejmenší šanci. Piloti Charouz Racing System nastoupili v Bahrajnu s úmyslem ukořistit co nejvíce bodů a startovní místa 10 a 12 jim k tomu dávala dobrou příležitost.

Schumacher vyrazil senzačně, do první zatáčky ale moudře pustil Ticktuma. Za okamžik ovšem pilot Premy chyboval na brzdách a musel i druhé místo přenechat Daruvalovi. Tyto velkorysosti si mohl dovolit – Ilott byl brzy daleko za ním, navíc zaneprázdněn obranou před Shwartzmanem. Důležitější roli hrál fakt, že si Schumacher svou brzdnou akcí lehce poničil pneumatiky. Dvojice Charouz Racing Systemu měla zlý úvod závodu a Piquet s Delétrazem drželi jen 15. a 16. místa.

Od poloviny závodu Mick dokázal svou znovu získanou druhou pozici hájit již jen díky opakovanému „znásilnění brzd a pneumatik“. To nemohlo dopadnout dobře. V 19. kole ho po senzačním souboji Ilott pokořil a jeho příkladu následovali Shwartzman se Zhouem. Schumiho obutí bylo zcela v koncích a Mick musel hned na to zavítat do boxů pro čerstvou sadu.

Němec se tím propadl až na chvost pole, Ilott ale potřeboval body za vítězství –  ty ovšem jezdily ve ztělesnění Daruvaly a Ticktuma o 4,5s před ním. Od 26. kola měl závod nového lídra. Indický junior Red Bullu Jehan Daruvala předjel Ticktuma a ve stejném kole padlo i rozhodnutí o mistrovi. Ilott již neudržel včerejšího vítěze Tsunodu za sebou a i Zhou se Shwartzmanem Brita po krásných duelech předjeli. Závodění bylo zase jednou tak krásné!

V této fázi závodu kráčel i Pedro Piquet slibně směrem k bodovaným místům a byl na čas 11., než se po malé chybičce na brzdě propadl za týmového kolegu Delétraze na 13. místo. Monoposty české stáje měly rozhodně na víc, než konečné jedenácté místo Piqueta a třinácté Delétraze. Zejména Švýcar si od této sezóny představoval mnohem větší úspěchy a dost možná šlo o jeho vůbec poslední závod v seriálu F2 v kariéře

Na špičce slavil Daruvala svůj první triumf ve formuli 2 a Trevor Carlin se díky silnému finiši Yuki Tsunody radoval z dvojitého vítězství. Mick Schumacher sice dojel jen 19., přesto se stal mistrem. Ilott prostě neměl v Bahrajnu vůz, se kterým by se mu mohl účinně postavit. Nový šampion absolvoval poslední kolo se slzami v očích a svůj velký rok shrnul takto: „To byl strašný závod, že? Věděl jsem, že to bude těžké a musím poděkovat všem chlapcům v týmu. Letos byla ve formuli 2 opravdu velká konkurence, o to více si titulu vážím!“

O jeho slovech o kvalitě startovního pole svědčí i fakt, že z něj s velkou pravděpodobností hned tři mladíci brzy nastálo postoupí do formule 1. Mick Schumacher nebo Nikita Mazepin zřejmě budou debutovat za Haas již příští víkend v Abú Dhabí, než společně vytvoří tým sezony 2021. Yuki Tsunoda prozradil, že Honda s Red Bullem již zítra oznámí detaily jeho budoucnosti. No, a pak tu je vlastně i Jack Aitken debutující v kokpitu Williamsu v Grand Prix už právě v Bahrajnu…

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Gratuluji Mickovi k zisku titulu. Ukázal, že talentu zdědil opravdu hodně. Pokud jde o naše kluky, Pedro jako nováček přesvědčil, každým závodem rostl a když se přidá ještě trochu zkušeností, může pravidelně jezdit mezi nejlepšími. Děkuji jemu a samozřejmě i Lousovi, věřím, že pro úspěch udělali maximu přesto, že jsme někdy mysleli na lepší výsledky.“

Bob Vavřík, manažer týmu tvrdil: „Byla to nejkratší a zároveň nejdelší sezóna. Závěrečný podnik v Bahrajnu ukázal, že Pedro začíná mít formu a zvládá se kvalifikovat do elitní desítky. Jako nováček se tak posunul správným směrem. Teď máme v plánu testovat jezdce pro příští sezónu a tím zakončíme naši třítýdenní návštěvu Bahrajnu.“

Louis Delétraz vysvětlil: „Minulý víkend byl mnohem lepší, změněný okruh nám tolik neseděl. Chyběl i kousek štěstí, hlavně v kvalifikaci. Myslím, že závod v Bahrajnu byl můj poslední v kokpitu formule 2. Sice se říká, že nikdy není nic definitivní, ale pokud se nic zásadně nezmění, je to tak.“

Pedro Piquet uvedl: „Nebyli jsme tak silní jako předchozí víkend. V kvalifikaci jsme nedosáhli dobrého výsledku, v tom se odrazil celý víkend. V závodě jsme se posouvali, ale nestačilo to. Pokud jde o celou sezónu, stále jsme se zlepšovali.  Po výměně motoru myslím, že jsme měli dobré tempo. Teď se vracím do Brazílie, kde mě za dva týdny čeká domácí motokárový šampionát. Moc se na to těším.“

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama