Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Belgie body nepřinesla: Fraga, Staněk i Belov v poli poražených

Kdo ví, jak by na tom jezdci Charouz Racing System byli, kdyby součástí Velkých cen nebyla kvalifikace. Právě tam totiž končí naděje Igora Fragy, Romana Staňka a nově i Michaela Belova na solidní umístění. Jinak totiž mají poměrně slušnou rychlost, dostat se ale alespoň na dohled bodům je ve třicetičlenném startovním poli prakticky nemožné.

Soustředit se na kvalifikaci a konečně zajet takový čas, který by znamenal dobrou výchozí pozici do hlavního závodu na okruhu ve Spa. Takový byl cíl Fragy, Staňka i Belova, který se k týmu připojil na poslední chvíli. Bohužel realita byla odlišná a v podstatě kopírovala všechna dosavadní vystoupení s výjimkou desátého kvalifikačního času Romana Staňka z Rakouska. Nejlepší byl osmnáctý Brazilec Fraga, český talent si vyjel čtyřiadvacátou pozici a Rus Belov skončil v bariéře. 

Na body to tedy bylo v sobotu zase hodně daleko. Všichni tři piloti se snažili, to jim nelze upřít. Vyhnuli se kolizím a zejména Belov udělal velmi zajímavý progres směrem kupředu, když do cíle dojel dvacátý. O příčku před ním skončil Fraga, Staněk viděl šachovnicový prapor jako čtyřiadvacátý. Shrnuto a podtrženo, žádná sláva. A samozřejmě také v podstatě nulové vyhlídky na body do nedělního sprintu.

V neděli jakoby se zdravě naštval Roman Staněk. Nováček (stejně jako týmoví kolegové) ve formuli 3 se nenápadně prokousával kupředu a nakonec z toho bylo devatenácté místo. Naopak se bohužel kvůli technickým problémům propadl Belov a ze závodu nakonec odstoupil. Spokojený nemohl být ani Fraga se sedmadvacátou pozicí, i jeho však zbrzdily technické nedokonalosti. Nezbývá než doufat, že za týden na slavném okruhu v Monze to už konečně bude lepší.

Antonín Charouz, majitel stáje, řekl: „Bez lepší kvalifikace nemůžeme čekat útok na bodované příčky. Stále na tom pracujeme, zatím se nám ale nepovedlo najít ideální řešení. Všichni tři jezdci se v závodech snaží, většinou se také posouvají dopředu. Ale pilotů je ve startovním poli hodně, těžko pak čekat zázraky.“

Jamie Dye, manažer týmu uvedl: „Kvalifikace byla vzhledem k Michaelově havárii těžká, pak navíc začalo pršet a to znamenalo konec pro všechny. Belov má dobrou rychlost, ale musí se hodně učit. Přesto se do Monzy těší a má sebevědomí. V nedělním závodě zlomil přední křídlo a i když pokračoval, později se rozhodl skončit, aby do Itálie pošetřil pneumatiky. Také Igor měl defekt a hodně ztratil. Tým pracuje velmi tvrdě, bohužel výsledky se nedostavují.“

Roman Staněk tvrdil: „Kvalifikace byla jedinečná, červená vlajka, do toho déšť. Nic z toho nám nepomohlo. Nedělní závod byl v pohodě. Dokázal jsem bez DRS ujet skupině soupeřů, takže jsem měl poměrně dobrou rychlost. Jelikož jsem ale startoval zezadu, je složité se prokousávat do top 10. Teď se budeme připravovat na Monzu, uděláme maximum, abychom tam uspěli. Okruh má dlouhé rovinky a hodně pomalých zatáček, ve kterých bojujeme diferenciálem. Tak uvidíme.“

Igor Fraga vysvětlil: „Kvalifikace byla tentokrát opravdu zvláštní. První kolo jsem nemohl dokončit kvůli červené vlajce, ve druhém jsem byl zpomalen v sektoru dva a tři, což mě hodně zbrzdilo. Nevím, zda by to stačilo do nejlepší desítky, ale měl jsem určitě na víc, než na osmnácté místo. V prvním závodě jsme bojovali s degradací pneumatik. Zpočátku jsme pár soupeřů předjel, pak jsme ale zase klesl. Ve sprintu jsem měl na konci defekt a musel jsem do boxů. Bohužel se to stalo na začátku kola, takže jsem musel jet dlouho velmi pomalu. Další možnost na zlepšení bude už za týden v Monze, moc se na to těším.“

Michael Belov řekl: „První víkend ve F3 nebyl špatný. Hodně jsem se o autě naučil. Třeba v kvalifikaci, kdybych jen malinko ubral rychlost a zatočil o chviličku později, k nehodě nemuselo dojít. V neděli jsme získal hned na startu čtyři pozice, takže jsem byl 16. Pak jsem ale ztratil výkon předních brzd a zablokoval kolo. Také jsme měli problém s nejvyšší rychlostí, takže jsme se rozhodli zajet do boxů a v závodě nepokračovat. Už se těším do Monzy, je to jeden z mých oblíbených okruhů. Jel jsem tam už hodně závodů, takže bych měl trať znát. Jde tedy jen o to se rychle přizpůsobit autu.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama