Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

Čtvrtek 30.06.2022

reklama

Belgie body nepřinesla: Fraga, Staněk i Belov v poli poražených

Kdo ví, jak by na tom jezdci Charouz Racing System byli, kdyby součástí Velkých cen nebyla kvalifikace. Právě tam totiž končí naděje Igora Fragy, Romana Staňka a nově i Michaela Belova na solidní umístění. Jinak totiž mají poměrně slušnou rychlost, dostat se ale alespoň na dohled bodům je ve třicetičlenném startovním poli prakticky nemožné.

Soustředit se na kvalifikaci a konečně zajet takový čas, který by znamenal dobrou výchozí pozici do hlavního závodu na okruhu ve Spa. Takový byl cíl Fragy, Staňka i Belova, který se k týmu připojil na poslední chvíli. Bohužel realita byla odlišná a v podstatě kopírovala všechna dosavadní vystoupení s výjimkou desátého kvalifikačního času Romana Staňka z Rakouska. Nejlepší byl osmnáctý Brazilec Fraga, český talent si vyjel čtyřiadvacátou pozici a Rus Belov skončil v bariéře. 

Na body to tedy bylo v sobotu zase hodně daleko. Všichni tři piloti se snažili, to jim nelze upřít. Vyhnuli se kolizím a zejména Belov udělal velmi zajímavý progres směrem kupředu, když do cíle dojel dvacátý. O příčku před ním skončil Fraga, Staněk viděl šachovnicový prapor jako čtyřiadvacátý. Shrnuto a podtrženo, žádná sláva. A samozřejmě také v podstatě nulové vyhlídky na body do nedělního sprintu.

V neděli jakoby se zdravě naštval Roman Staněk. Nováček (stejně jako týmoví kolegové) ve formuli 3 se nenápadně prokousával kupředu a nakonec z toho bylo devatenácté místo. Naopak se bohužel kvůli technickým problémům propadl Belov a ze závodu nakonec odstoupil. Spokojený nemohl být ani Fraga se sedmadvacátou pozicí, i jeho však zbrzdily technické nedokonalosti. Nezbývá než doufat, že za týden na slavném okruhu v Monze to už konečně bude lepší.

Antonín Charouz, majitel stáje, řekl: „Bez lepší kvalifikace nemůžeme čekat útok na bodované příčky. Stále na tom pracujeme, zatím se nám ale nepovedlo najít ideální řešení. Všichni tři jezdci se v závodech snaží, většinou se také posouvají dopředu. Ale pilotů je ve startovním poli hodně, těžko pak čekat zázraky.“

Jamie Dye, manažer týmu uvedl: „Kvalifikace byla vzhledem k Michaelově havárii těžká, pak navíc začalo pršet a to znamenalo konec pro všechny. Belov má dobrou rychlost, ale musí se hodně učit. Přesto se do Monzy těší a má sebevědomí. V nedělním závodě zlomil přední křídlo a i když pokračoval, později se rozhodl skončit, aby do Itálie pošetřil pneumatiky. Také Igor měl defekt a hodně ztratil. Tým pracuje velmi tvrdě, bohužel výsledky se nedostavují.“

Roman Staněk tvrdil: „Kvalifikace byla jedinečná, červená vlajka, do toho déšť. Nic z toho nám nepomohlo. Nedělní závod byl v pohodě. Dokázal jsem bez DRS ujet skupině soupeřů, takže jsem měl poměrně dobrou rychlost. Jelikož jsem ale startoval zezadu, je složité se prokousávat do top 10. Teď se budeme připravovat na Monzu, uděláme maximum, abychom tam uspěli. Okruh má dlouhé rovinky a hodně pomalých zatáček, ve kterých bojujeme diferenciálem. Tak uvidíme.“

Igor Fraga vysvětlil: „Kvalifikace byla tentokrát opravdu zvláštní. První kolo jsem nemohl dokončit kvůli červené vlajce, ve druhém jsem byl zpomalen v sektoru dva a tři, což mě hodně zbrzdilo. Nevím, zda by to stačilo do nejlepší desítky, ale měl jsem určitě na víc, než na osmnácté místo. V prvním závodě jsme bojovali s degradací pneumatik. Zpočátku jsme pár soupeřů předjel, pak jsme ale zase klesl. Ve sprintu jsem měl na konci defekt a musel jsem do boxů. Bohužel se to stalo na začátku kola, takže jsem musel jet dlouho velmi pomalu. Další možnost na zlepšení bude už za týden v Monze, moc se na to těším.“

Michael Belov řekl: „První víkend ve F3 nebyl špatný. Hodně jsem se o autě naučil. Třeba v kvalifikaci, kdybych jen malinko ubral rychlost a zatočil o chviličku později, k nehodě nemuselo dojít. V neděli jsme získal hned na startu čtyři pozice, takže jsem byl 16. Pak jsem ale ztratil výkon předních brzd a zablokoval kolo. Také jsme měli problém s nejvyšší rychlostí, takže jsme se rozhodli zajet do boxů a v závodě nepokračovat. Už se těším do Monzy, je to jeden z mých oblíbených okruhů. Jel jsem tam už hodně závodů, takže bych měl trať znát. Jde tedy jen o to se rychle přizpůsobit autu.“

Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Německá ADAC-F4: Také v Zandvoortu udával tempo Antonelli

Účastníci německé ADAC-F4 se asi zhrozili, když jim svitlo, že se italský tým Prema bude pravidelně účastnit i jejich šampionátu. Podnik v nizozemském Zandvoortu se stal přehlídkou červeno-bílých vozů. „Muž F4 roku“ Andrea Kimi Antonelli kraluje nejen italskému šampionátu, brutálně udával

Kde je Baku…? Opravdová F1 přeci startovala ve Spielbergu!

Nic proti „napínavému“ procesí obou Red Bullů hybrido-bakelitové Grand Prix v Azerbajdžánu (čti „kolébce automobilismu“) – kdo ovšem chtěl minulý víkend vidět a slyšet „opravdové“ monoposty F1, ten vážil cestu k Austrian Historic ve Spielbergu. Jelo se tam o body šampionátu FIA

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

reklama