Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

Pátek 12.04.2024

reklama

Španělské rodeo F2: Charouz Racing System vyválčil bod, bylo ale na víc

Formule 2 v sobotu večer připomínala spíše záměrně režírovanou NASCAR-show, než vážný sportovní podnik. Do průběhu závodu příliš často zasahovaly neutralizace a s nimi spojené pomalé reakce ředitelství podniku a maršálků. Výborně naladěný Pedro Piquet trávil velkou část podniku na bodované pozici. První zápis do tabulky šampionátu jezdci Charouz Racing System ale nakonec nevyšel, bodík bral jeho týmový parťák Louis Delétraz.    

Švýcara, který v Barceloně hájí průběžné páté místo v šampionátu FIA F2, zabrzdila hned v úvodu závodu strkanice soupeřů a z desáté příčky se propadl na třináctou. O to lépe vyrazil Piquet: Předjel sedm soupeřů a z prvního kola se vrátil jako desátý! Pak se dlouho jen kroužilo, za zmínku tak z pohledu českého fanouška stojí snad jen fakt, že Delétraz si pro nové pneumatiky zajel už po šesti kolech. Po něm do boxů zamířil i Piquet a byla to (jako tradičně) velmi rychlá zastávka. Vypadalo to z jeho pohledu na celkem pohodový závod s premiérovým bodovým ziskem sezóny.

Dvanáct kol před koncem se ale začaly dít věci. Neschopnost španělských maršálků překonala ty ze Silverstone ve chvíli, kdy nepoškozený vůz Alesiho zůstal stát na okruhu. Jeho odstranění však trvalo neskutečná čtyři kola! Většina jezdců ze špičky si s větším či menším úspěchem zajela pro nové gumy, čímž ale celkový zmatek zdaleka nebyl dokonán. Korunu všemu totiž nasadilo ředitelství závodu penalizacemi poté, co se jezdci po mnoha tuhých bojích dostali do cíle.

Nejen, že se měnilo umístění na stupních vítězů (Mazepin už nebyl 3., ale až 13.), sekundy navíc však dostal i Piquet. Znamenalo to pro něj propad až na 14. pozici, zatímco Delétraz se díky tomu posunul na 10. místo a bral tedy alespoň bod. Je však otázkou, jestli je nutné až tak zásadně zasahovat do dění Velkých cen. Rozhodnout by se mělo na trati, ne u zeleného stolu. Bezpečnost jezdců je samozřejmě prioritou, ovšem bezkontaktní šachy se hrají jindy a jinde…

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama