Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

Úterý 03.12.2024

reklama

Český supertalent Staněk pojede F3 za český tým

Pokud jste si říkali, že se letos v rámci juniorských formulových kategorií nic moc nestalo, tak těsně před startem sezóny (3. -5. července v Rakousku) vybuchla doslova bomba. V barvách české stáje Charouz Racing System totiž v šampionátu F3 pojede český supertalent Roman Staněk, navíc s možností opce pro F2. Nahradí tak Fina Nika Kariho. Cesta k vysněnému startu v elitní F1 je tak pro teprve šestnáctiletého mladíčka skvěle narýsovaná.

Na něco podobného český motoristický sport dlouho čekal. Enge, Janiš nebo Jan Charouz, tihle všichni do Formule 1 více či méně nakoukli. Jméno Romana Staňka se formulový svět začal učit na začátku roku 2019, kdy se představil v italském a německém seriálu F4, kde získal titul nováčka roku a celkově v sezóně skončil čtvrtý. Předpokládalo se, že pro letošní rok zamíří do Formule Regional European Championship, kde bude potvrzovat svůj talent. A zřejmě by se tak opravdu i stalo, nebýt koronavirové krize, která všechny závody na planetě přerušila. Během „volných” měsíců se totiž v Charouz Racing System rozhodli, že Romana angažují rovnou pro šampionát Formule 3! 

Pro Romana Staňka, který bydlí v malé vesničce Zašová na Valašsku a studuje soukromou střední školu „Kostka“, se tak jako blesk z čistého nebe otevřela obrovská šance. V šestnácti letech usedne do kokpitu formule, která má svými parametry k vysněné F1 blízko. „Ano, dáme Romanovi šanci. Cítíme, že má opravdu výjimečný talent. A pokud se nemýlíme, je zbytečné, aby jezdil další sezónu někde jinde,“ usmíval se majitel českého týmu Antonín Charouz. Přitom to byl právě on, kdo do F1 už dovedl celou řadu dnes slavných jmen. Na talenty má čich, což mnohokrát prokázal. Stejný názor má i Autoklub České republiky. „Roman je zcela mimořádný talent, je tedy samozřejmě zařazen i v sezoně 2020 do české reprezentace. Navíc, co bychom si mohli přát víc než českou naději v českém týmu prestižního juniorského seriálu,“ pochvaloval si prezident Autoklubu Jan Šťovíček. 

Na druhou stranu i Charouz jde s kůži na trh. I pro Romana je samozřejmě F3 velká výzva. „Uvědomuji si, že tento krok není úplně běžný. Ale také ne ojedinělý, podobnou šanci už jezdci v minulosti dostávali a řada z nich ji využila. Všichni víme, že v Romanovi to je. Má to srovnané i v hlavě. Takže není důvod, aby se ve Formuli 3 neprosadil,“ má jasno Charouz. Z obrovské šance by se mnohým z nás roztřásla kolena. Staněk ji však bere jako součást své kariéry. „Kdyby mi to někdo řekl na začátku sezóny, asi bych nevěřil. Ale když tato výzva přišla, s radostí ji přijímám. Musím se moc věcí naučit, ale chci do F1, takže F3 je logickou zastávkou. A chci vyhrávat,“ nedělá si alibi klučina, jehož vrstevníci spíš přemýšlejí o tom, jestli jim projde pár dní za školou. Uvidíme, jak se Roman prosadí. Kdo ale jeho kariéru alespoň trochu sleduje, tak dobře ví, že F1 je opravdu blízko…

Foto: archiv Charouz Racing System

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

„Test“ unikátního Ferrari 212E Montagna z roku 1969

Relativně moderní monopost-F3 Dallara F388, do kterého jsem si sedl u stánku Autoluce, je představitelem malosériové výroby. Ve Varanu jich vyrobili pro sezonu 1988 kolem tří tuctů. Oproti tomu měl pan Kommerzialrat Egon Hofer s sebou v Imole exponát zcela

Test: V Imole jsme usedli do Dallary-Alfa Romeo F388 Formule 3

Před dvěma lety jsem směl „otestovat“ v rámci podniku Minardi Days v Imole dva vozy Formule 3 ze 70. let, připravené firmou Autoluce. Letos tento „sit-in-test“ tradičně pokračoval. Majitel firmy Daniele Ferrua nabídl podivnému testmanovi (vůz zkouší, aniž by se

F-Regional: Vyšla na Red Bull-Ringu hvězda Alessandra Giustiho?

Ve 13. a 14. závodu našlapaného šampionátu FIA Formula Regional se prosadili Brazilec Rafael Camara a Francouz Alessandro Giusti. V celkovém hodnocení má po Rakousku největší naděje na titul chráněnec Toto Wolffa, Andrea Kimi Antonelli. Sobota: Camara a Giusti ujeli

reklama