Dnes je 29. 1. 2022

Dnes je 29. 1. 2022

Dnes je 29. 1. 2022

reklama

Oběti čínské chřipky 2020: DTM na Norisringu

Soudnější pozorovatelé  nového typu koronaviru, tak nějak tuší, že čínská chřipka sama o sobě nikoho nezabije. V ohrožení jsou starší lidé nebo ti, kteří jsou oslabeni jinou těžkou nemocí. Bohužel celosvětová pandemie si vyžádala vysokou cenu, zrušila se celá řada akcí a událostí. Německá DTM je toho nejlepším příkladem.   

Známe podniky a šampionáty, které čínskou chřipkou utrpí „pouze“ velkou finanční újmu, existují ale i podniky a šampionáty, které letošní pozastavení všech aktivit s velkou pravděpodobností nepřežijí vůbec. Již léta skomírající Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) utržilo odstoupením výrobce Audi svou „poslední ránu“ a v doposud známé formě ho od roku 2021 (pokud vůbec) již jistě neuvidíme.

Ještě hůře je na tom norimberský pořadatel nejprestižnějšího závodu DTM, MCN (Motorsport Club Nürnberg). Udiví, že promotéři tohoto s odstupem nejoblíbenějšího a tím i nejdůležitějšího závodu DTM roku, již v březnu prohlásili, že eventuální odřeknutí letošního termínu nebo závod před prázdnými ochozy bude pro MCN znamenat bankrot. Lze tedy jen nervozně vyčkávat, zda se kolem Hitlerovy kamenné tribuny vůbec ještě někdy pojede. Přišli bychom tím nejen o jednu z nejtradičnějších sportovních událostí Německa (na vybetonovaných plochách u jezera Dutzenddeich se závodí již od 50. let), ale i o pro české fandy motorsportu nepříliš vzdálenou a finančně dostupnou akci nejvyšší mezinárodní úrovně.

Pořádání sportovních podniků na tomto po válce (až do 90. let) americkou armádou obsazeném území nebylo pro MCN nikdy jednoduchou záležitostí. K „politickým“ trablům se vždy přidaly i zvláště vysoké finanční náklady. U Zeppelinfeldu se totiž jezdilo jen jednou za rok a tak museli pořadatelé celou potřebnou infrastrukturu jednorázově připravit – po víkendu ale opět i „odbourat“. Na jednoduchém, krátkém (a právě proto diváky milovaném) Norisringu se psaly dějiny našeho sportu. Co začalo závody motocyklů se později stalo nejhonosnějším podnikem DRM (a pak DTM) sezony – nikde se v paddocku a na gridu nepotulovalo tolik prominentů a krasavic, jako zde.

Na dráze, kterou tvoří prakticky jen startovní rovinka, vlásenka, šikana, další rovinka a druhá vlásenka, startovalo mimo jiné i mistrovství Evropy formule 2 a mistrovství světa vytrvalostních závodů. Neuvěřitelně rychlý okruh se také stal svědkem několika těžkých nehod a tragédií, z nichž lze zvláště vyzvednout smrtelné úrazy velkého Mexičana Pedra Rodrigueze a slibného Maďara Czaby Kesjara.  

Také ze všeobecně-kulturního pohledu stál Norisring, nacházející se nedaleko centra města, za návštěvu. V Německu totiž těžko nejdete areál, kde by se politicko-hospodářsky-sportovní dějiny a přítomnost země prezentovaly viditelněji, než právě zde: Celé území používali Nacionální Socialisté ke svým sjezdům (co bylo komunistům Rudé náměstí v Moskvě, to bylo náckům Reichsparteitagsgelände v Norimbergu) a vybavili ho proto monumentálními stavbami, které jsou z části ještě dnes vidět. V posledních desetiletích ale areál pořád více patřil sportu. Najdeme na něm jak fotbalový stadion druholigového 1. FCN, ale i zimní halu hokeje 1ligových Tigers. K tomu ohromné koupaliště a bezpočet tréninkových hřišť. Pozorný návštěvník vzal na vědomí i svědky hospodářského úpadku 90. let a soudobého politického šílenství Německa: Zkrachovalou fabriku výrobce zábavné elektroniky Grundig u první vracečky („Grundig-Kehre“) a nedaleko od ní stojící dva paneláky („lágry“), ze kterých závody udiveně pozorovaly stovky utečenců ze všech myslitelných „shit-hole-countries“ Afriky a Asie.

MCN ale pořád ještě bojuje o přežití a jistě by dokázal od příští sezony i bez DTM „postavit na nohy“ zajímavý motoristický podnik. Jeho činovníci se při tom do jisté míry spoléhají na skutečnost, že  je bavorský ministerský předseda Söder také členem klubu – právě tento politik „svůj MCN“ ovšem do soudobé svízelné situace přivedl…Tak tedy „snad nashledanou“ na Norisringu roku 2021!

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

reklama
z rubriky

Související příspěvky

Česká Girl-Power: Jílková pojede i roku 2022 v ADAC GT4

Bratr šéfa týmu Zakspeed Petera Zakowského, Phillipp právě oznámil založení vlastního týmu pod jménem ZVO Racing. Organizaci povede společně s bývalým pilotem DRM a DTM Jörgem van Ommenem. Stáj bude přirozeně úzce kooperovat s věhlasným Zakspeedem a nové Mercedesy GT3

Zelenáčem v „Zeleném pekle“ Nürburgringu

Dnes 37letý Dr. Anton Hahnenkamm má za sebou kariéru, na jakou se (v jejím konečném dopadu) může ohlédnout 99,9% talentů z juniorských formulových tříd: Je sice dvojnásobným mistrem Rakouska FF1800, závodil mimo to jak v německém, tak i v šampionátu

reklama