Úterý 28.06.2022

Úterý 28.06.2022

Úterý 28.06.2022

reklama

Ptáček junior má za sebou první sezónu ve Formuli Renault

Formule Renault Eurocup má za sebou poslední díl letošní sezóny. V Abú Dhabí u toho samozřejmě byl i Petr Ptáček junior. Sedmnáctiletý talent měl o závěrečných závodech určitě jinou představu. Přesto může uplynulou sezónu hodnotit pozitivně.

Celkem dvakrát se Petr Ptáček junior v rámci své premiérové sezóny v mistrovství Formule Renault Eurocup umístil na stupních vítězů, což je slušné. Finále na okruhu Yas Marina však nebylo ideální. „Většinu víkendu jsem bojoval s vozem. Špatně brzdilo a těžko se ovládalo,“ vysvětloval český jezdec s tím, že zajet pěknou kvalifikaci a být konkurence schopný během závodu tak bylo velmi složité. V pátek z toho bylo až patnácté místo na startu a i když Petr statečně bojoval, na lepší než jedenácté místo tentokrát neměl. 

Ani sobota nebyla o moc lepší, spíš naopak. Šestnáctá příčka v kvalifikaci příliš mnoho nadějí do závodu nedávala. Třinácté místo v obrovském horku tak vlastně bylo ještě docela dobré. Přesto, že Petr v Abu Dhabí body nezískal, v konečném účtování seriálu mu patří osmá pozice z šestadvaceti jezdců. „Sezónu jsem chtěl ukončit jinak. Jistě, v Abu Dhabí jsem si to užil, ale chci vyhrávat. Takže to pro mě bylo dost frustrující,“ měl jasno mladý pilot. Jak ale sám řekl, i z tohoto víkendu se poučil a bere ho jako zkušenost. „Chtěl bych poděkovat mému týmu BhaiTech za za dva společné roky ve formulích, zejména bych vyzdvihl Nicola Gagliana, mého závodního inženýra, ale i ostatní mechaniky.“

Petr by se chtěl do šampionátu formule Renault Eurocup vrátit i v roce 2020, proto okamžitě po letošní sezóně obrátil svoji pozornost k testování v barvách MP Motorsport. Okruh Yas Marina projel rychleji, než kdykoli během víkendu (kolo za 2,08,981). „Měl jsem z toho velkou radost. Udělal jsem velký pokrok oproti tomu, co bylo možné dříve. A to se spoustou paliva a na starých pneumatikách. Mám z toho opravdu dobrý pocit.“ V pondělí Petr v testech pokračoval, tentokrát v monopostu mistrovského týmu R-eso GP.

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

Italské F4 ve Spa: Antonelliho tripple

Opravdu dobře obsazený šampionát italské F4 zavítal tento víkend do belgického Spa. Paddock zaplnilo 38 vozů této třídy a byl to znovu tým Prema, jehož piloti celému dění kralovali. Sobota: Neporazitelná armáda Premy V kvalifikaci do prvního závodu se málo překvapivě

Kvalifikace F2 v Baku: Pátek patřil Vipsovi

Na městském okruhu v Baku se estonskému jezdci Juri Vipsovi očividně líbí. Na trati, která mu vždy sedla, byl nejrychlejší obou pátečních session: jak ve volném tréninku dopoledne, tak i v kvalifikaci byl junior Red Bullu z týmu Hitech nejrychlejší. Zato jezdcům

Misano: Italské F4 kralují tým Prema a Kimi Antonelli

Druhému podniku italského šampionátu formule 4 v Misanu kralovala nová hvězda scény, Andrea Kimi Antonelli. Ital dvakrát vyhrál a jednou dojel druhý. Sobotní kvalifikace: Antonelli si zajistil dvě pole-position Pokud kdy nějaký juniorský šampionát zasloužil pojmenovýní „líheň talentů“, tak jím i

Nedělní závod F2 v Monaku: Znovu tučné body pro Charouzův tým

Ani monacký nedělní závod F2, ve kterém se stylem start-cíl prosadil Brazilec Felipe Drugovich, nepřinesl příliš vzrušení. Rozzářeným členům Charouz Racing Systemu to ovšem mohlo být fuk: díky výbornému výkonu Enza Fittipaldiho putovaly pěkné body za 5. místo do Žebráku.

reklama