Dnes je 24. 1. 2022

Dnes je 24. 1. 2022

Dnes je 24. 1. 2022

reklama

Foto Story DTM v Hockenheimu: Když si pozveš hosta z Japonska…

Když Gerhard Berger před dvěma lety převzal (stále ještě) skomírající šampionát DTM, bylo jedním z jeho velkých projektů budoucnosti  sloučení této série s podobným šampionátem v Japonsku, „Japan GT“. Společné mistrovství se zdá být ještě dosti vzdáleno, v Hockenheimu přesto došlo k prvnímu hostování Japonců v Evropě.

V zájmu DTM jistě nebylo své tři hosty znemožnit – a přeci se tak stalo. Vozy Honda, Nissan a Lexus z Nipponu v každé session a závodě (až na ojedinělé záblesky talentu Buttona v Hondě) jen zametaly pole. Při podrobnějším pohledu na rozdíly v předpisech obou tříd ani nebylo divu. Japonské vozy neměly ani DRS zadního křídla, ani přídavnou sílu Push-to-pass-buttonu. Jejich jezdci a spojky nebyly připraveni na stojící Grand Prix-start a mechanici neměli nacvičené zastávky v boxech. Zbývá jen doufat, že si Berger a DTM své partnery přílišnou dominací Audi a BMW moc nerozzlobili.

Naštěstí nehrál sportovní aspekt v DTM zase jednou až tak důležitou roli. Při procházce paddockem je pozorovateli pořád jasnější, že se v zásadě jedná o velkou reklamní akci, při které chtějí Audi a BMW rozdat potencionelním kupcům co nejvíce vlaječek a čepiček. V tomhle ohledu mohli být i Japonci spokojeni: pořadatel nechal každého majitele japonského vozu přihlížet zdarma a tak se to již v sobotu ráno hemžilo městečkem Hockenheim neuvěřitelným množstvým vesměs nepovedených asijských zrůd a odrůd evropských sportovních vozů…

A v paddocku a na gridu si dali dostaveníčko prominenti. Japonský tým Nissanu sportovně vede bývalý německý závodník Michael Krumm, Jenson Button se setkal s hromadou „starých přátel“, například s Jochenem Massem, Emerson Fittipaldi udivil ve své nové roli coby taxikář DTM (težko říci, proč to má Fitti za potřebí..?) a na úspěch “svého” týmu se přijel podívat Keke Rosberg. Stáji Audi už ovšem jen propůjčuje své jméno… Kekeho syn Nico Rosberg ani ve výslužbě asi doma moc času nepobyde: je zpravidla u všech GP Formule 1 a i v DTM se mu očividně líbí.

Všechno ale přezařoval opravdový mistr volantu: Na grid se přišel podívat i mistr světa rallye Walter Röhrl.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Sdílejte:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
reklama

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
z rubriky

Související příspěvky

Česká Girl-Power: Jílková pojede i roku 2022 v ADAC GT4

Bratr šéfa týmu Zakspeed Petera Zakowského, Phillipp právě oznámil založení vlastního týmu pod jménem ZVO Racing. Organizaci povede společně s bývalým pilotem DRM a DTM Jörgem van Ommenem. Stáj bude přirozeně úzce kooperovat s věhlasným Zakspeedem a nové Mercedesy GT3

Zelenáčem v „Zeleném pekle“ Nürburgringu

Dnes 37letý Dr. Anton Hahnenkamm má za sebou kariéru, na jakou se (v jejím konečném dopadu) může ohlédnout 99,9% talentů z juniorských formulových tříd: Je sice dvojnásobným mistrem Rakouska FF1800, závodil mimo to jak v německém, tak i v šampionátu

reklama