Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

Pondělí 26.09.2022

reklama

Foto Story DTM v Hockenheimu: Když si pozveš hosta z Japonska…

Když Gerhard Berger před dvěma lety převzal (stále ještě) skomírající šampionát DTM, bylo jedním z jeho velkých projektů budoucnosti  sloučení této série s podobným šampionátem v Japonsku, „Japan GT“. Společné mistrovství se zdá být ještě dosti vzdáleno, v Hockenheimu přesto došlo k prvnímu hostování Japonců v Evropě.

V zájmu DTM jistě nebylo své tři hosty znemožnit – a přeci se tak stalo. Vozy Honda, Nissan a Lexus z Nipponu v každé session a závodě (až na ojedinělé záblesky talentu Buttona v Hondě) jen zametaly pole. Při podrobnějším pohledu na rozdíly v předpisech obou tříd ani nebylo divu. Japonské vozy neměly ani DRS zadního křídla, ani přídavnou sílu Push-to-pass-buttonu. Jejich jezdci a spojky nebyly připraveni na stojící Grand Prix-start a mechanici neměli nacvičené zastávky v boxech. Zbývá jen doufat, že si Berger a DTM své partnery přílišnou dominací Audi a BMW moc nerozzlobili.

Naštěstí nehrál sportovní aspekt v DTM zase jednou až tak důležitou roli. Při procházce paddockem je pozorovateli pořád jasnější, že se v zásadě jedná o velkou reklamní akci, při které chtějí Audi a BMW rozdat potencionelním kupcům co nejvíce vlaječek a čepiček. V tomhle ohledu mohli být i Japonci spokojeni: pořadatel nechal každého majitele japonského vozu přihlížet zdarma a tak se to již v sobotu ráno hemžilo městečkem Hockenheim neuvěřitelným množstvým vesměs nepovedených asijských zrůd a odrůd evropských sportovních vozů…

A v paddocku a na gridu si dali dostaveníčko prominenti. Japonský tým Nissanu sportovně vede bývalý německý závodník Michael Krumm, Jenson Button se setkal s hromadou „starých přátel“, například s Jochenem Massem, Emerson Fittipaldi udivil ve své nové roli coby taxikář DTM (težko říci, proč to má Fitti za potřebí..?) a na úspěch “svého” týmu se přijel podívat Keke Rosberg. Stáji Audi už ovšem jen propůjčuje své jméno… Kekeho syn Nico Rosberg ani ve výslužbě asi doma moc času nepobyde: je zpravidla u všech GP Formule 1 a i v DTM se mu očividně líbí.

Všechno ale přezařoval opravdový mistr volantu: Na grid se přišel podívat i mistr světa rallye Walter Röhrl.

Text a foto: Roman Klemm

Sdílejte:

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

Sdílejte:

reklama
reklama
z rubriky

Související příspěvky

GT-Maters na Lausitzringu: Víkend radosti z prvního vítězství

V infieldu mohutného trioválu, kterému se dříve říkalo „Eurospeedway Lausitz“ se konal další podnik německého mistrovství GT, ADAC-GT-Masters. Zatímco se o šedivou a mokrou sobotu prosadil Joos-Porsche německo-turecké posádky Engelhart-Güven, radovali se za nedělního slunečna Němci Zimmermann a Mies na Land-Audi.

Jílková při ADAC-GT4 na Nürburgringu: Kvali drop – racing top!

„Juniorská“ ADAC-GT4 předvedla na Nürburgringu mnohem napínavější sport, než její „velká sestra“ GT-Masters. V prvním závodě se prosadila značka Toyota, ve druhém Mercedes. Česko-americká posádka Jílková-Haub stačila dvakrát na top10. Sobota: Japonská dominace Ke 4. podniku sezony se na Nurburgringu sešlo

ADAC-GT-Masters na Nürburgringu: Marciello pochoduje směrem titulu

Na Nürburgringu pokračoval šampionát ADAC-GT-Masters, šampionát, který má jasného favorita: Raffaela Marciella. Ital bral v pohoří Eifel body za první a druhé místo a bude v boji o titul mistra těžko k poražení.   Sobota: „Žlutá Mamba“ stylem start-cíl Nejrychlejší z přehledného pole 21

Návrat po 35 letech – DTM roku 2023 na Salzburgrigu?

V německých a rakouských médiích se v posledních dnech objevila zajímavá zpráva: boss šampionátu DTM, Gerhard Berger se vážně zabývá možností, pořádat jeden ze závodů sezony 2023 na klasické trati nad Solnohradem. „Wedeme o tom konkrétní rozhovory,“ potvrdili jak zástupci DTM, tak

reklama